olie luchtfilter

De meeste gebruik luchtfilter olie. Maar deze is in verhouding vrij duur.

Sommige zeggen dat je ook afterrun kan gebruiken of WD40.
 
De meeste gebruik luchtfilter olie. Maar deze is in verhouding vrij duur.

Sommige zeggen dat je ook afterrun kan gebruiken of WD40.

NEEEEEEEEEEEEE, absoluut niet doen.
Luchtfilterolie is extra kleverig waardoor stof en vuil in het filter blijft kleven, iets wat wd40 en afterrun olie totaal niet doen en het vuil en stof dus door laten je motor in met alle schade van dien.
Welk merk luchtfilterolie je gebruikt maakt niet uit als het maar voor schuimfilters is, en gebruik niet te veel want dan gaat het filter te dicht zitten en kan je motor niet goed "ademen"
 
Ik ga ook naar gewone filter olie toe. Ik smeerde de mijne ook met 2 takt olie in en geloof me...het binnen filter was brand schoon. Maar dat filter olie het best is is een feit.
 
Denk er wel om, dat sommige filter olieen echt tuig als oplosmiddelen bevatten. Gebruik altijd plastic wegwerp handschoenen als je je filter in de olie zet, en laat het per se buiten of in de garage drogen.
Ik heb ooit een keer een filter in de garage ingesmeerd, en "nat" op het model gemonteerd (staat bij mij meestal in de huiskamer). TV gekeken en vroeg naar m'n nest.... De volgende dag benauwd, rauwe keel en flink naar in het lijf. Dat is echt tuig, die Filterolie.

Tegenwoordig laat ik een filter twee dagen in de garage drogen voor ik het op een model zet, en dan heb ik nergens last van.

Groet, Bert
 
Ik ga ook naar gewone filter olie toe. Ik smeerde de mijne ook met 2 takt olie in en geloof me...het binnen filter was brand schoon. Maar dat filter olie het best is is een feit.
Als je geen olie op je filter doet blijft het binnenfilter ook brandschoon, vuil zit dan namelijk in je motor...

Tja, eigenwijs is ook wijs zullen we maar zeggen... als iedereen zegt luchtfilterolie te gebruiken om lang plezier van je motortje te hebben, doe je dat natuurlijk niet en ga je 2takt olie, afterrun of WD40 gebruiken... Niet over een weekje gaan jammeren dat het motortje niet meer wil lopen, dan zeggen we namelijk: zie je wel!

Ik neem mijn hobby serieus en bespaar niet een paar centen om geen goede luchtfilterolie te gebruiken... Als je dat niet meer kan betalen dan heb je de verkeerde hobby gekozen...
 
Als je geen olie op je filter doet blijft het binnenfilter ook brandschoon, vuil zit dan namelijk in je motor...

Tja, eigenwijs is ook wijs zullen we maar zeggen... als iedereen zegt luchtfilterolie te gebruiken om lang plezier van je motortje te hebben, doe je dat natuurlijk niet en ga je 2takt olie, afterrun of WD40 gebruiken... Niet over een weekje gaan jammeren dat het motortje niet meer wil lopen, dan zeggen we namelijk: zie je wel!

Ik neem mijn hobby serieus en bespaar niet een paar centen om geen goede luchtfilterolie te gebruiken... Als je dat niet meer kan betalen dan heb je de verkeerde hobby gekozen...

Geen olie op je filter doen is volgens jou dus een hele goeie vergelijking? En ik loop niet te janken dat me blokkie het niet meer doet, en zou dat gebeuren...jammer dan! En lees ook goed "ik SMEERDE". Maar goed, ook al wordt alles zoals het hoort, ik ga hier echt geen woord meer aan vuil maken want het kwaad is toch geschied nu. Vooral die laatste 2 regels van je dat ik wordt vergeleken met een klein kind wat niks verdiend vind ik echt om te gillen...
 
Niets op je filter of iets ter vervanging van luchtfilterolie komt uiteindelijk op hetzelfde neer, niets in je luchtfilter en alles in de motor.

Gelukkig gebruikt het meerendeel wel de juiste middelen om lang plezier te hebben van de hobby...
 
dog-dude-wait-what.jpg
 
Beetje raar topic.

Als je denkt ervaren te zijn, weet je wat je moet gebruiken, en dat zijn altijd de daarvoor bedoelde middelen. Gewoon omdat uit ervaring en onderzoek gebleken is dat deze middelen goed werken.

Als je niet ervaren bent dan lees je de gebruiksaanwijzing van je auto, daar hebben nl. de ontwikkelaars en de kenners in gezet wat te gebruiken.

Je kunt natuurlijk ook een vraag stellen op een forum waar een heleboel ervaren mensen posten. Als je geluk hebt dan krijg je een goede reactie, als je pech hebt, een reactie van een onwetende, die denk kenner te zijn.

We rijden geavanceerde large scale auto's met hoogtoeren 2 tact motoren en die zijn ons wat te duur om er maar wat mee aan te klooien. Daarom volgen we altijd de richtlijnen van de fabrikant.
Dan is er nog een kleinigheidje, we doen er ook alles aan om ons materiaal zo goed mogelijk voor elkaar te hebben. We vinden het vervelend als ergens speling op zit of zo. Maar ook de power van ons blokje is erg belangrijk, we kiezen voor een bepaald merk, type, cc inhoud, of wat dan ook. Je kunt je voorstellen dat we dan er ook alles aan doen om overal nog wat extra uit te halen. Zo heeft bv. luchtfilter olie de eigenschap om lekker veel schone lucht door te laten aan onze motoren, waardoor ze goed en snel zijn. En ook lang heel blijven.
Ook is het belangrijk om lang zonder problemen te kunnen rijden. Stel je valt uit in een race omdat je het verkeerde middel gebruikt hebt. Das klote.
Nu zijn er een heleboel mensen die zullen zeggen, maar ik rijd geen wedstrijden. Maakt niks uit, je gaat lekker met je spullen naar een veldje of wat dan ook en rijd lekker een kwartier en je kunt weer naar huis! Niet leuk.

Gewoon de spullen gebruiken die ervoor bedoeld zijn, tis zonde als het kapot gaat of het loopt niet zoals het kan.

Het is wel jammer dat er mensen zijn die ook nog een verkeerd advies geven.
Jongens je maakt zoveel kapot met een verkeerd advies, als je het niet zeker weet schrijf dan niks!
 
Back
Top