Ombouw Bruder CAT 320 Excavator

ik zou die tank niet zomaar omdraaien persoonlijk.

De nippel is volgens mij van messing. en is gewoon m3 draad.
Dan zie ik eigenlijk 2 opties:
-Nieuwe nippel draaien op de draaibank.
-Bestaande nippel gaatje in draaien van zeg 2mm, en een dunwandig messing buisje er in solderen. (eventueel de bovenkant van het buisje conisch uithollen om een soepele overgang te maken.

Omtrend het filter volgens mij heb je speciale bronzen filters .
10422.jpg

deze zal wat groot zijn, maar leimbach gebruikt een soort gelijk filter. ik weet alleen niet of dit soort filters goed te bewerken zijn vermoed eigenlijk van niet door hun brosse structuur.

Ik heb ook wat zitten denken (wonderbaarlijk dat dat nog lukt ...)... De wand van de tank is zo'n 3mm dik, ding is gedraaid. Als ik de nippelschroefdraad een anderhalve milimeter inkort zou er net genoeg draad binnen moeten zijn om een buisje met M3 draad in te schroeven. Straks even proberen.

Op de kop monteren is ook een optie, maar dan zit de vulopening ook onderin en lopen de slangen bijzonder ongelukkig.

Laatst bewerkt:
Gelukt:

P1120498%20(Small).JPG

(Buisje moet scheef lopen omdat hij anders de bevestigingsschroef van de deksel in de weg zit)

En vanmiddag meteen maar even bij de twee broers in Bussum langs geweest en een High-Flow brandstoffiltertje opgepikt, en aangepast met Magom aansluitingen

P1120500%20(Small).JPG

zou dat filter even open schroeven om te zien wat erin zit. een papier filter wil nog wel eens te fijn zijn voor olie.

oke, ziet eruit als een gaasfilter dus dat zou moeten werken en houdt in ieder geval het grotere vuil al weg, wel even zien of het filter ook de druk aankan ;) maar denk dat dat wel goed te krijgen moet zijn.

Als het goed is, dan ziet dit filter geen druk, want het hoort in de retourleing net voor de tank; als je daarvóór druk opbouwt, dan heeft het filter dus veel te veel weerstand, en is dan niet geschikt voor de toepassing.
Een industriefilter heeft daarom een by-pass op ca 1 bar.
Maar het ziet er in elk geval heel chique uit! :cool:
Cor

wel even zien of het filter ook de druk aankan :wink: maar denk dat dat wel goed te krijgen moet zijn.

dat het weinig druk krijgt dat klopt, echter zie ik nergens o-ringetjes of andere afsluiters? maar aangezien het een benzine filter is zal er echt wel een redelijke afdichting inzitten. vandaar mijn opmerking ;).

Ik vermoed, dat het gaas in model wordt gehouden door een kunststof huis, waarin het gaas is opgesloten tijdens het gieten.
En dan zal de linker schuine kant wel de afdichting op het messing huis vormen.
Maar goed, dit is allemaal detail werk, het belangrijkste dat hier gerealiseerd is, is dat de aansluitingen van de tank, en de stroming ín de tank nu netjes op orde zijn ;)
Cor

Heren,

Dank voor de bevestigingen, dan kan ik als ik de spulletjes voor de motorkoeling binnen heb alles met een gerust hart definitief in gaan bouwen :yes::banana:

Alleen dan nog even wachten op het opnieuw wit spuiten van de giek en opbouw, dat was toch niet helemaal naar mijn zin. En nu is het van dat fijne weer buiten ... :mad:

"En nu is het van dat fijne weer buiten"
Mag je dan niet je modellen in de woonkamer spuiten.
Lekkere warme spuitcabine. Hahaha :rolleyes:

Hoi Lex,

Dat ziet er al schitterend uit, ben benieuwd naar de rest..:)

Groetjes, Charlotte :bye:

Iedereen dank voor de complimenten! De machine is weer een stapje verder, eigenlijk een grote stap: de hydrauliek werkt!

Allereerst de arm op aan de machine gemonteerd

P1120531%20(Small).JPG

P1120532%20(Small).JPG

De hefcilinders

P1120537%20(Small).JPG

En de pomp, overdruk en filter aangesloten. Ik heb de slangen wat ruim gehouden zodat de pomp er nog makkelijk uit te wippen is. Daar komt namelijk nog een geforceerde koeling op, ding wordt lekker warm.

P1120539%20(Small).JPG

P1120540%20(Small).JPG

Daarna het systeem afgevuld en proefgedraaid. Het blijkt inderdaad dat de pomp lang niet zijn volle toerental nodig heeft (Alwin zei het al), bij hooguit halfgas loopt het al prima met druk en snelheid genoeg. Althans, naar mijn idee:

Met die toerentalregeling op de pomp kun je wel mooi exacte bewegingen maken. Alhoewel, de kraandrijver (mijn persoontje) moet nog wel flink oefenen straks voor hij soepel een geultje zal kunnen graven ... :cool: t'Is even andere koek, zo'n graafmachine! Verder met het aansluiten van de overige elektronica!

Laatst bewerkt door een moderator:
Back