Die xrays zijn en blijven gewoon geweldig mooie auto's! Jammer dat ze buiten m'n budget liggen, maar er zullen vast zat 2e hands' komen nu. Wel opvallend is de servopositie Vorig jaar promootten ze bij mijn weten dat de servo-arm precies in het midden van de auto zat oid, nu is de reclame dat je meer ruimte hebt Of zit ik er naast? *Kwijl, zoo mooi*
Die Xray lijkt inderdaad best hard op de Tamiya... Die supspensionblocks, ik denk wel dat deze handiger werken dan bij Tamiya. Voor de rest zegt de wagen me niet veel (We all love Tamiya )
De mijne is al onderweg,met brushless motortje en lipo. De werkelijk schaal komt aardig in de buurt van 1:10. Lijkt me wel geinig gezicht tussen de toerwagens en mini's op de baan. Nu maar hopen dat het ding een beetje te besturen is.
Om dit topic even een doorgang te geven. Een bouwverslag van de Awesomatrix: JD & RACING: Awesomatix A700 Presentation Toch wel een byzondere auto om te zien. Alles loopt op lagers en get gewicht is maximaal laag geplaatst. En hier compleet af met de electronica: JD & RACING: Awesomatix A700 - electronics installation
Super mooi !. en gedurfde techniek. ik heb hem een paar keer gezien op de ETS. hij gaat ook nog eens heel goed in de handen van een pro. ik ben benieuwd hoe de demping in de demper werkt.
Awesomatix, het ziet er uit als een mecanodoos op wielen. Mooie techniek, maar of dit tegen een tikkie kan en betrouwbaar is...weet niet, er zitten mij te veel bewegende delen op die stuk kunnen gaan.
Een zeer fraaie auto inderdaad, de passing van alle delen is echt ongekend. Ben ook erg benieuwd hoe het rijdt, nog even geduld hebben tot het buitenseizoen weer begint.
Ik zou het persoonlijk jammer vinden als dit concept echt voordeel geeft. Waarom zou je denken? Het duurt dan volgens mij weer een aantal jaar voordat we betaalbare competitieve auto's hebben, tenzij de Chinese copycats weer aan de slag gaan natuurlijk EDIT: Moet wel toegeven dat het er bijzonder en erg innovatief uit ziet!
Het is niet het concept wat de auto zoveel duurder maakt maar de kwaliteit en de kleine schaal waar de auto op geproduceerd wordt. Als je dit concept door bijvoorbeeld 3racing laat maken zal de auto waarschijnlijk net zoveel kosten als een 'normale' toerwagen, de vraag is of je dat wilt....
Stuiver: Ga je dan meedoen met clubwedstrijden..? Kan je mooi bij de superstock, wordt je weer verslagen..haha
Ik ga er modified mee rijden, de rest is mij te langzaam.... Als je pech hebt komt er alleen nog belasting bij/douane heffingen. Maar het valt inderdaad wel mee, het grote voordeel is dat je bijvoorbeeld geen andere veren en dempers hoeft te kopen. De dempers die op de auto zitten zijn volledig verstelbaar en hebben geen onderhoud nodig, dus nooit meer lucht in je demper.
De kwaliteit van de onderdelen is zeker goed. Het is alleen wel een echte raceauto. Niet geschikt voor beginners of mensen die nogal eens crashen.
In de ontwikkelingen stond de motor overdwars, ik zag dat de tandwielen en tussenblok voor deze optie er nog bij zaten dus ook toepasbaar?
Wat ik tot nu toe op rctech lees lijkt het dat de auto ook behoorlijk sterk is, het is in ieder geval niet zo dat ie gelijk uit elkaar spat wanneer je een balk raakt. Ik denk dat alle setup mogelijkheden een groter probleem vormen voor de beginnende rijder dan de sterkte van de auto. Onderdelen voor beide opties, lengterichting en overdwars, zitten bij de kit.