Bij het balanceren bleek er maar minimaal onbalans in het vleigwiel te zitten, waarschijnlijk zelfs alleen veroorzaakt door een niet exact rond lopende bel van de outrunner. Weer die chinezen ... Een kleine boring in het lood op het zwaarste punt en het was verholpen.
Daarna is het vliegwiel in het frame gemonteerd ...
... waarna de hele fiets weer in elkaar gezet is. Hieronder eerst de video van de proefrit met het 'kogellager vliegwiel', als vergelijk. Je ziet duidelijk dat dit anders moet ...
Vandaar een zwaarder vliegwiel ....

Dat werkt een stuk beter:
Nu alleen nog de stuurdemper van iets dikkere olie voorzien (het voorwiel wordt wat onrustig van de hogere snelheden) en de rijregelaar nog wat afstellen (rem is te sterk, en punch mag wat hoger om wheely's te maken). En zelf weer even oefenen en wennen aan het andere rijgedrag! (al die schraap geluiden ...)
Verder doet het ding nu precies wat de bedoeling was: Snellere acceleratie (veel sneller..), stabiel bij lage snelheden en vlotter sturen bij hoge, beter veren van het achterwiel (dat nu 350 gram aan onafgeveerd gewicht mist).
Joop, had ik al verteld dat ik er erg blij mee ben? ...
