Opvolger smit rotterdam billing boats?

Hij wordt morgen bij me afgeleverd...... Ben benieuwd....

Mvg Edwin.

Goedemorgen,

Zoals beloofd zijn hier wat foto's omtrend de "Fairmount" die vanmorgen, zoals Toemen modelbouw had voorspeld, is binnen gekomen.
Ik moet zeggen dat ik de bouwset er erg netjes uit vind zien. Alles netjes laseruitgesneden, hout ziet er goed uit, en alles netjes verpakt.

Eerste wat me op viel waren de VEEL te kleine kunststof schroefjes die erbij zitten, worden natuurlijk vervangen voor mooie grote messing schroeven.
Volgende wat ik tegen kwam, is dat de kielbalk best wel krom is, een goede rechte bouwplank is dus wel een vereiste. Tevens is er (bij mijn bouwset) een dunne bouwplaat denk ik wat vochtig geworden, en de onderdelen dus krom als een hoepel, deze ligt nu onder een stapel boeken, kijken of dat wat uitmaakt.

Hier onder staan wat foto's. Ik zal proberen een bouwverslag te gaan onderhouden, daar ik erg weinig tijd heb vanwege werk, EN ik er zeker geen haast mee heb, moet immers wel allemaal werkend worden.

Hoe krijg ik eigenlijk foto's in een bericht HUH???????????

De fotos eventueel wat verkleinen met een programma als irfanview (gratis) en uploaden met bijvoorbeeld ImageShack® - Online Media Hosting . Dan de directe link naar de afbeelding tussen de volgende code plaatsen:

Ben heel benieuwd, ook naar het bouwverslag natuurlijk. Begrijp ik uit je bericht dat dit een volledig houten model is ?

Gr robin

Hallo Robin,

Bedankt voor je reaktie, zal er morgen eens met de foto's aan de slag gaan.
En ja, het is een volledig houten model. Wel met veel messing delen, het valt mij zekers niet tegen.

Mvg Edwin.

Edwin zou je zo vriendelijk willen ziojn je foto's te verkleinen tot max 800 pixels breed?
Ruim 3600 pixels breed vinden we hier niet zo fijn.
Zie forumregels.

Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt Edwin,
Ziet er goed uit, ben heel benieuwd hoe deze kit bevalt met bouwen. En uiteraard het eindresultaat natuurlijk, veel plezier en succes gewenst.

Had nog wel een beetje mijn twijfels over het echte uitkomen van deze kit omdat billing boats het nergens heeft aangekondigd.. Maar dit bewijs kunnen we niet omheen ;-)

Gr robin

Dag Edwin. Gisteren heb ik de Farmount Alpine gekregen.Het ziet er allemaal goed uit,alleen de schroeven 3 blad"s moet 4 blad"s zijn.Dat word dan messing en anderen straalbuizen. Het houtwerk is allemaal goed,past mooi.Het is net Ikea.Grt Rob.

Dag Edwin. Gisteren heb ik de Farmount Alpine gekregen.Het ziet er allemaal goed uit,alleen de schroeven 3 blad"s moet 4 blad"s zijn.Dat word dan messing en anderen straalbuizen. Het houtwerk is allemaal goed,past mooi.Het is net Ikea.Grt Rob.

Hoi Rob,

Is de TRITON al klaar?

Grt,
Ferry.

Hoi Rob,

Is de TRITON al klaar?

Grt,
Ferry.

Hoi Ferry,

Kijk even bij Rob zijn foto album, vorige week is de Triton opgeleverd aan Iskes. Het model staat op kantoor in een vitrine, hij is echt geweldig geworden, iedereen die op kantoor komt staat er vol bewondering naar te kijken.

Groetjes Arie.

Als je ze wilt krijgen hoop ik voor je dat je het afgelopen jaar je hebt weten te gedragen,
het is vandaag niet voor niets 5 december.

Maar kopen kan je ze bijna het hele jaar door.
Bij menig goede modelbouwzaak ligt het pakket wel.

ciao,
Ronald

wie weet waar ik die romp met tekingen kan krijgen ???
gr joost

Niet om het 1 of ander,maar zou je niet eerst een project afronden voordat je met een ander begint :confused: Weet uit eigen ervaring als je te veel heb staan dat je op gegeven moment niet eens de bomen door het bos ziet staan, kan heel frustrerend zijn,,.

Mvg Vincent,

Niet om het 1 of ander,maar zou je niet eerst een project afronden voordat je met een ander begint :confused: Weet uit eigen ervaring als je te veel heb staan dat je op gegeven moment niet eens de bomen door het bos ziet staan, kan heel frustrerend zijn,,.

Mvg Vincent,
Ja ja en Joost mag het weten hoor
mvg
Frederik:D

Jaja,. Het gaat niet lang meer duren voordat de Abeille Liberté op de markt komt,

BB is nu bezig met de puntjes op de i te zetten en dan geven ze een release datum vrij....

Was eerst geplant dec dit jaar maar gaat ze (denk ik) niet lukken...
Ze gaat waarschijnlijk het zelfde kosten als de Fairmount

Ze word schaal 1:75 lengte 1067mm breedte 220mm,

Infobron : Abeille Liberté

Hier de tekst vertaald met Google...

Grote schaal model van de moderne offshore-sleepboot in schaal 1 / 75
Beschrijving
Abeille Liberte werd in 2005 gebouwd op de werf Myklebust Verftet in Noorwegen. Ze 80 meter lang en uitgerust met 4 stuks. belangrijkste motoren, motoren met een totaal van 16.000 kW. Met de vier thrusters - de boeg en achtersteven - ze kan zeer nauwkeurig manoeuvreren. Het model Het model is gebouwd met frames op de kiel, die bedekt zijn met multiplex platen en lijsten. Houten delen van de bovenbouw zijn laser gesneden. Fittingsdele in messing en kunststof-en laser gesneden multiplex. Sleep bijvoorbeeld de spelletjes van de laser gesneden dunne triplex plaat. Nieuw ontwikkelde en gedetailleerd computermodel ontworpen (CAD) montage-instructies met veel illustraties en tekeningen op een schaal van 1:1 maakt het gemakkelijk te monteren model. Zelfklevende etiketten (stickers). Het model worden uitgerust met twee elektromotoren, bij voorkeur met twee bowthrustere. De licht ervaren modelbouwer zullen ook profiteren van fit 2 agterthrustere . Om een mooier model, beter boothandeling en meer tractie, moeten ze worden ingesloten schroeven in plastic vervangen door schroeven in messing -. Zie gerelateerde producten . Het model kan worden gebouwd als Abeille Liberte of zuster schip Abeille Bourbon Voor een optimale benutting van het model aanbevolen een radio met minstens 4 kanalen - zoals Robbe F-14 Navy of Graupner MC-19 Hott. R / C-functies - Motor (vooruit / achteruit, traploos) - Roer - Boegschroef - Geluid, verlichting, kranen, waterkanonnen en andere door het verlangen model builder's Specificaties - Lengte : ca.. 1067 mm - Breedte: ca.. 220 mm - Schaal: 1 / 75

Grtz Vincent,

Mooi schip ben benieuwd wanneer het op de markt komt als rc model.

En als hiervan een verslag op het forum komt zeker gaan volgen

gr Martin

Back