Opvolger Solo Pro 1

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door Houtepen, 4 jul 2011.

1. Houtepen

Houtepen

Lid geworden:
    24 apr 2011
    dank je student, is redelijk duidelijk. Enige vraag die ik nog heb is wat het nu betekend dat de heli flybarless is, want als ik het goed begrijp is niet iedere CP ook echt FBL of heb ik het mis dan?

Stel dat ik een walkera neem (dus een iets grotere) betekend dat dan ook dat ik nog minder last heb van de wind dan bij de mcpx? Hebben jullie misschien ook een model van walkera dat je wilt adviseren? Op die manier kan ik proberen die walkera met de mcpx te vergelijken, dat is dan weer een ander verhaal als de mcpx met de solo pro vergelijken ;)

Verder vroeg ik me af of er bij de mcpx ook een simulator wordt meegeleverd, of hoe dat ik daar aan zou kunnen komen... Werkt zon simulator dan ook via je eigen zender of via je toetsenbord?

Stel dat ik een mcpx koop dan kan ik op Rckix een pakket met een dx4e zender kopen en een zonder zender, ik vroeg me af of deze dx4 goed genoeg is of dat het is aan te raden zelf een andere zender erbij te kopen. Wat kun je met een dx4 minder dan met een dx6 bijvoorbeeld?

2. Houtepen

Houtepen

Lid geworden:
    24 apr 2011
  3. Pheter

Pheter

Lid geworden:
    4 apr 2011
    Houtepen,
    Volgens mij heb je nog niet de keuze gemaakt wat je nu eigenlijk wilt gaan vliegen.
    Wanneer je nu duidelijk hebt wat je wilt gaan doen, dan heb je ook een idee welke heli jij wilt gaan vliegen en kun je gerichtere vragen stellen.
    Nu stel je zoveel vragen over verschillende heli's en wordt het alleen maar minder overzichtelijker en wordt het nog moeilijker om een keuze te maken.
    Verder moet je weten wat je budget is.
    Wanneer je duidelijk hebt wat jouw budget is voor een heli en of je groot of klein wilt vliegen kun je veel gerichtere vragen stellen en krijg je ook gerichter antwoord waar je daadwerkelijk iets mee kan.

Dit is niet raar bedoeld maar meer om aan te geven dat er verschrikkelijk veel keuzes zijn en zoveel advies gegeven kan worden.:D

4. Houtepen

Houtepen

Lid geworden:
    24 apr 2011
    HAha oke, ik snap je opmerking. Het probleem zit hem nu dus juist in hetgeen jij zegt:p dat is het mooie. Ik weet niet of ik micro wil of iets groter (bijvoorbeeld de walkera). Wat ik wel weet is dat ik niet naar een 500 ofso wil want daar zijn de crashkosten echt te hoog.

Dus alsnog de vraag over de walkera om dus die keuze wat betreft wat ik wil vliegen uberhaupt te kunnen maken;)

5. Pheter

Pheter

Lid geworden:
    4 apr 2011
    Heb je al duidelijk wat je wilt besteden aan een heli?
    Heb je voor jezelf al een paar heli's van Walkera uitgekozen waar je meer van wilt weten?

Wat ik verder kan zeggen over walkera;
    zijn vaak zenuwachtig te vliegen maar niet onmogelijk
    30cm is te groot voor binnen
    kijk naar te tail, wat voor mat. carbon is erg snel breekbaar en moeilijker te repareren. Vaak zitten te bedrading door de tailboom heen.

Wil je CP vliegen en toch iets groters waarbij de crashkosten binnen bereik blijven, kun je eens kijken naar Hobby King zelfbouw of KDS.
    Leuke heli's voor weinig geld en bij crashes zijn de kosten betaalbaar.

Edit,
    Na mijn Pro heb ik besloten om alsnog voor een FP te gaan.
    Vaak adviezen gekregen om verder te gaan met CP maar door ervaringen van anderen en de info die ik zelf heb gevonden wou ik niet gelijk naar een CP. Hiermee zit je gelijk aan het afstelwerk en het opbouwen na een crash en is vele malen moeijlijker dan een FP. Ben je technisch aangelegd en durf je risico's te nemen is het geen probleem maar ik wou meer op veiligheid spelen dan binnen 5 sec. te crashen en niet eens weten hoe ik de CP moet maken, laat staan hoe ik alles moet afstellen.
    Ik heb uiteindelijk de keuze gemaakt voor een Flybarless heli, deze is exact aan de Walkera V200D02 alleen heb ik de Evo. Ik kan niet bij elk weer naar buiten vliegen maar dat hoeft ook niet. S'avonds is het vaak windstil en heb ik de gelegenheid om alle lipo's erdoor heen te vliegen. Bij crashes zijn de kosten een lachtertje en kan ik een heli leren kennen, qua opbouw. Ik ben al behoorlijk veel gecrashed, gisteravond zelfs nog. Ik zou er niet aan moeten denken om een CP te vliegen, deze zou ik evenveel misschien vaker hebben gecrashed en waren de kosten vele malen hoger. De FP die ik heb valt met windkracht 2-3 te vliegen, mits je deze redelijk onder controle hebt wat al een hele uitdaging is. De mcpx vind ik ook een mooie CP heli alleen vind ik persoonlijk deze lastig binnen te vliegen door zijn snelheid en felheid en daarom behoud ik nog even de Pro voor binnen.
    Persoonlijk vind ik het niet zo erg om even te wachten op windstil weer om te kunnen vliegen, binnen kan ik altijd nog met de Pro. Enige reden voor mij om een mcpx aan te schaffen is dat ik vaker buiten zou kunnen vliegen maar of dat een groot voordeel is? Wanneer ik naar een groter CP heli wil, wil ik deze FP blindelings kunnen vliegen zonder te crashen en dat lukt mij nog lang niet en heb ik daar nog veel uitdaging aan.

Dit is mijn persoonlijke ervaring en gedachten waar ook niet iedereen achter staat en/of een andere keuze zou maken. Ik hoop hiermee aan te geven hoe ik, tot welke heli ben gekomen en met welke reden. Wilt uiteraard niet zeggen dat ik jou wil adviseren om ook deze stappen te ondernemen maar wel inzicht te geven in mijn keuze.

Laatst bewerkt: 6 jul 2011
  6. Houtepen

Houtepen

Lid geworden:
    24 apr 2011
    ik wil max 300 euro aan de heli besteden denk ik, liefst eerder richting 200 euro. Ik zal zo even kijken naar een paar walkera modellen.

Waar het me dus om gaat is dat ik een perfecte heli voor binnen heb (mijn solo pro) en dat ik nu een heli specifiek voor eht buiten vliegen wil. Belangrijk is inderdaad dat de crashkosten zo laag mogelijk blijven. Wat moet ik onder zelfbouw verstaan, is dat helemaal vanaf 0 iets opbouwen of gewoon componenten monteren? Is dat KDS ook zelfbouw of al kant en klaar?

7. Pheter

Pheter

Lid geworden:
    4 apr 2011
    Hier heb je bijv een rtf van KDS.
    Schijnen hele leuke beginners CP's te zijn voor weinig geld.
    Hobby King is inderdaad zelfbouw en dien je zelf de onderdelen te bestellen en van 0 af aan opbouwen. Ik weet neit of je technisch bent aangelegd en of je aandurfd om zelf een heli inelkaar te zetten.
    Komt nogal precies maar daar weten de meer ervaren heli piloten meer van.

KDS-450S 2.4GHz RTF

€ 24495

8. ExtremeBB

ExtremeBB Guest

Ik zou u'm altijd zelf bouwen! weet je precies wat je in handen heb ook al duurt het een half jaar ;) ,
    ook al heb ik RTF heli's ik heb ze allemaal gedemonteerd en weer in elkaar gezet ook omdat ik ze ASAP in het CNC alu (carbon) steek...:cool:

+ dat ik dan weet dat alles goed gemonteerd is en als er iets mis gaat, het toch echt mijn eigen schuld is.....

Dat is inderdaad ook weer waar of als je totaal geen geduld heb , wordt het ook best lastig..

Laatst bewerkt door een moderator: 6 jul 2011
  9. Pheter

Pheter

Lid geworden:
    4 apr 2011
    Ik denk ook dat je bij jezelf moet kijken hoe technischvaardig jij zelf bent.
    Je hebt gelijk dat je met zelfbouw de heli beter leert kennen, alleen durf ik dat nog niet eens aan. Mijn rtf FP heli heb ik nu al meerdere keren uit elkaar gehad en in elkaar gebouwd. Ik twijfel met een CP of ik deze zelfbouw wil of toch een rtf en deze dan zelf uitelkaar halen en opnieuw opbouwen. Je moet het aandurfen om zonder ervaring of vanuit het luchtledige een zelfbouw pakket in elkaar te zetten. Wanneer je overtuigd bent dat je dit kan is het inderdaad beter en verstandiger.

10. guyken

guyken

Lid geworden:
    25 mei 2009
    Wat ook nog een goede beginners heli is is de belt cp van esky, 450 klasse.
    Alles in pakket heli, gebouwd , zender, vliegklaar. Onderdelen kosten niet veel.
    Vliegt nog goed ook.
    Zelf een heli bouwen zou ik pas later doen. Een rtf heli kan je ook bestuderen wat is wat(onderdelen) en stuurfuncties.Denk om te beginnen al meer dan genoeg.
    Als je dan eenmaal de microbe goed te pakken hebt en als je aanleg hebt om heli te vliegen dan zal je zelf willen bouwen en weten wat je moet kopen zonder onnodige uitgaven.
    De KDS is min of meer vergelijkbaar met de esky belt. Is ook goed om te beginnen.:cool:

11. guyken

guyken

Lid geworden:
    25 mei 2009
    In een bouwdoos heb je een volledige handleiding met tekeningen stap voor stap om te bouwen.Soms ook filmpjes op you tube.
    Heli's uit een bouwdoos zijn goed gemaakt om in en uit elkaar te halen , van RTF ben ik dat niet zo zeker.:agrue:

12. Houtepen

Houtepen

Lid geworden:
    24 apr 2011
    en de belt cpx en de honeybee cp3?

13. Pheter

Pheter

Lid geworden:
    4 apr 2011
    Je kent mij nog niet:D Ik en tekening lezen:rolleyes:

Sommige RTF kits dien je ook uitelkaar te halen en nog eens alles nalopen met locktite, tenminste wat ik hier op het forum heb gelezen.

14. Pheter

Pheter

Lid geworden:
    4 apr 2011
    Zijn de meningen over verdeeld. Sommigen vinden deze heli geweldig en anderen vinden het niks. Ik denk dat dit leuke beginnerheli's zijn maar moet je niet teveel van verwachten. Wel leuk om het je eigen te maken als je hierna voor een goede en kwalitatieve heli wilt gaan.

Hoop dat er voor jou forumleden langskomen die hiermee vliegen en jou gedegen advies hier over kunnen geven.

Edit;
    Net gelezen dat guyken hierover heeft gescheven.

Laatst bewerkt: 6 jul 2011
  15. Houtepen

Houtepen

Lid geworden:
    24 apr 2011
    ik zoek ook een beginners cp heli denk ik, dus dat komt mooi uit. Als je de cpx met de cp vergelijkt welke is dan beter? En als je de beste van die 2 dan met de honeybee vergelijkt welke komt dan bovenaan?

16. Houtepen

Houtepen

Lid geworden:
    24 apr 2011
    Er is teveel keeeuuuuss:d

17. Pheter

Pheter

Lid geworden:
    4 apr 2011
    Tis maar net of jij wilt vliegen met een schaalmodel of kop staart model.
    Met CP3 kun je in een later stadium 3D oefenen.
    Met schaalmodel ben je weer verder van huis bij een crash.
    Hierin dus ook weer wat jij wilt:D

Inderdaad is het allemaal moeilijk;)

Ik zou toch een ander plekje zien te krijgen om te oefenen als hier op deze film
    [media=youtube]-k4kN7gcgfk[/media]

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  18. ExtremeBB

ExtremeBB Guest

Hoe bedoel je maat?

een RTF wordt gebouwd door het bedrijf zelf,
    en de handleiding van mijn HB2 heeft ook alle uitleg hoe je u´m in mekaar zet, met plaatjes en al...

19. guyken

guyken

Lid geworden:
    25 mei 2009
    Kan best zijn , eigenlijk ben ik na honeybee fp en msr (RTF) begonnen met een trex 250se zelf in elkaar te steken.
    Nu waar ik eigenlijk aan twijfel is de kwaliteit van de schroefdraad, zelfs bij een t rex 250 moet je al opletten dat je de schroefjes niet te hard vastdraait of ze zijn geforceerd en kan je nieuwe steken (zelf ondervonden).:cool:

20. Houtepen

Houtepen

Lid geworden:
    24 apr 2011
    wat bedoel je met schaalmodel, en wat is dat anders dan een 3d heli?

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015

Deel Deze Pagina