Opzoek naar betrouwbare lipo lader, iemand goede suggesties???

Discussie in 'Multicopters' gestart door RayRC, 4 jul 2015.

1. Indoorvlieger

Indoorvlieger Forum veteraan

Lid geworden:
    3 mei 2010
    Gaat dat over de B6? Zo ja, dan snap ik het niet. De B6 kan maximaal 50 watt leveren. Meer zal deze niet vragen. De voeding is 12v 5A, dus 60 watt, en kan dat dus gewoon halen. De voeding hoeft niet dezelfde stroom te leveren als de lader, als er maar voldoende vermogen beschikbaar is. Mag ook 15 volt bij 4A zijn, maakt ook 60 watt.

2. dries_neyrinck

dries_neyrinck

Lid geworden:
    14 aug 2013
    Thunderpower dual lader hier: kun je twee 8s lipo's laden aan 10A en zit het ding nog niet op zijn limiet. Ik heb ook twee imax b6 achtige laders. Goed voor een 3 tot 4 cellen maar daarna houdt het ook op.

3. Ben Jansen

Ben Jansen

Lid geworden:
    18 sep 2005
    Gaat niet specifiek over die lader maar is een gegeven in z'n algemeenheid.
    Verder vind ik het niet verstandig om op het minimale te gaan zitten.

4. Indoorvlieger

Indoorvlieger Forum veteraan

Lid geworden:
    3 mei 2010
    Ok, voeding wat ruimer nemen is prima, maar voor de volledigheid kun je dan misschien beter spreken over het totale vermogen wat deze kan leveren. Een 20v 5A voeding is net zo ruim bemeten als een 10V 10A, al levert deze een dubbele stroom, en zou dan sterker lijken.

5. ruudxd

ruudxd Forum veteraan

Lid geworden:
    25 nov 2007
    Met 1C laden bedoel ik inderdaad 1x de capaciteit, dus de accu in een uur vol.
    Met een Imax B6 kan u met ongeveer 3 ampere laden, en dus zal de accu in iets minder dan 2 uur vol zijn inderdaad, vaak maak je ze ook niet helemaal leeg.
    De 2S en 3S accu's zullen wel ongeveer in een uurtje vol zitten.

Bent u handig qua electronica, wat solderen etc?
    Anders zou bij een kringloop kunnen kijken in de buurt naar een oude computer voedig uit PC's, en de "ombouwen" ( wat kabeltjes aan elkaar solderen en klaar, kijk maar een op Youtube naar RCmodelreviews cheap powersupply DIY of iets dergelijks )

Deel Deze Pagina