Ornithopter, rubber aangedreven vrije vlucht

Discussie in 'Vrije vlucht' gestart door moerman, 3 dec 2008.

1. moerman

moerman

Lid geworden:
    16 aug 2007
    Hier een foto van het mechanisme. Ik hoop hem binnenkort buiten te kunnen testen. Ik kan eenvoudig het elastiekje weer verwijderen om te zien wat beter werkt. Als de opwaartse slag zorgt voor de voortstuwing zou dit inderdaad geen verbetering zijn. We zullen zien!

2. moerman

moerman

Lid geworden:
    16 aug 2007
    Ik ben gisteren weer aan mij Freebird bezig geweest. Behalve de krukas, lagers en drijfstangen heb ik alles nieuw gebouwd. De vleugelliggers moet ik nog snijden, verder is het klaar. Het doel was een gewichtsbesparing en dat is gelukt! Zonder vleugelliggers en bespanning woog de Freebird eerst 2 gram, nu is dat nog 1,2 gram. Dat komt door een betere keus van het balsa, maar ook heb ik 0,2 gram aan metaal verwijderd. Vooral de bevestiging van de staart was zwaar, 0,11 gram metaaldraad waar een balsa latje ook volstaat.
    Ik zie dat de foto's in dit draadje niet zichtbaar zijn, kan ik nog herstellen maar kijk maar even hier voor het eerdere bouwverslag.

3. specialpainter.nl

specialpainter.nl

Lid geworden:
    24 mrt 2012
    erg leuk project Wout! hoe klein kan je die maken? huiskamerformaat, zeg 12 cm?

4. moerman

moerman

Lid geworden:
    16 aug 2007
    Ze kunnen inderdaad zo klein en nog kleiner. Maar deze van mij is 36 cm spanwijdte. Hij is inmiddels klaar voor de eerste vluchten, maar het weer mag eerst wel wat beter worden. Het uiteindelijke gewicht is 2,2 gram geworden.

Deel Deze Pagina