Vanwege het supermooie vliegweer even ontsnapt aan de Corona lockdown en thuiswerk schermpje..
Mijn Iskra is een " zware" jongen geworden met 200 gram.
Gelukkig was er nog iemand op de club voor de eerste lancering en wat filmpjes.
De kist ging eigenlijk meteen perfect na een mooie worp. Ietsje up en rol trim dat was het.
Hier de instellingen:
Zwaartepunt op 52mm achter de luchtinlaat aan de romp. Dat is 5mm voorlijker dan op tekening.
Hr uitslagen: 7mm up, 7 mm down.
Aileron: 6.5mm up, 6.5mm down, aan de romp zijdes gemeten
Verder heb ik 8% down gemixed bij volgas. Dan zakt de kist niet zo door als je van vol naar half gas gaat.
Het hoogteroer staat bij mij een heel klein beetje up getrimd.
Hij vliegt fijn op volgas, maar met wat minder blijft hij ook boven. Klimhoek is ca 30 graden, houdt niet over, maar goed te vliegen. Wel typerend voor een jet, klim je te steil en loopt de snelheid er uit, dan kun je niet meer sturen, geen propwash over de roeren! Beste is dan 180 graden rol en omlaag.
Ik had precies 4 minuten vliegduur op m,n 2e accu, 650mAh 3S.
Het kistje vloog best strak, en het is leuk om hem heel laag om je heen te vliegen. Half gas op 10m afstand rondjes, net een lijnbestuurd kistje.
Rugvlucht gaat, maar met veel down sturen. Zwaartepunt mag naar achteren, en dan moet hr uitslag waarschijnlijk ook kleiner. Mijn accu ligt al helemaal achterin. Maar ik kan wat depron wegsnijden, vleugelmiddendeel.
Ik ben ook erg blij met het kleurenschema, zeer goed zichtbaar.
Happy flights
Tjarko
Mijn Iskra is een " zware" jongen geworden met 200 gram.
Gelukkig was er nog iemand op de club voor de eerste lancering en wat filmpjes.
De kist ging eigenlijk meteen perfect na een mooie worp. Ietsje up en rol trim dat was het.
Hier de instellingen:
Zwaartepunt op 52mm achter de luchtinlaat aan de romp. Dat is 5mm voorlijker dan op tekening.
Hr uitslagen: 7mm up, 7 mm down.
Aileron: 6.5mm up, 6.5mm down, aan de romp zijdes gemeten
Verder heb ik 8% down gemixed bij volgas. Dan zakt de kist niet zo door als je van vol naar half gas gaat.
Het hoogteroer staat bij mij een heel klein beetje up getrimd.
Hij vliegt fijn op volgas, maar met wat minder blijft hij ook boven. Klimhoek is ca 30 graden, houdt niet over, maar goed te vliegen. Wel typerend voor een jet, klim je te steil en loopt de snelheid er uit, dan kun je niet meer sturen, geen propwash over de roeren! Beste is dan 180 graden rol en omlaag.
Ik had precies 4 minuten vliegduur op m,n 2e accu, 650mAh 3S.
Het kistje vloog best strak, en het is leuk om hem heel laag om je heen te vliegen. Half gas op 10m afstand rondjes, net een lijnbestuurd kistje.
Rugvlucht gaat, maar met veel down sturen. Zwaartepunt mag naar achteren, en dan moet hr uitslag waarschijnlijk ook kleiner. Mijn accu ligt al helemaal achterin. Maar ik kan wat depron wegsnijden, vleugelmiddendeel.
Ik ben ook erg blij met het kleurenschema, zeer goed zichtbaar.
Happy flights
Tjarko