'oude' RC-Cars uit 1980 enzo...

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door Bart_Banaan, 8 feb 2004.

1. Diswanio

Diswanio Guest

Nee, vroeger had ik zeker het geld dr niet voor haha, pas tot een paar jr geleden..
    Ik weet nog als de dag van gister dat ik een Nitro RC auto zag,(5.jr oud ofzo) die lucht en het geluid was meteen verkocht lol! :)
    Paar jr later kreeg ik een oud HB 21 motortje van een buurjongen, dan had ik ook wat.. Heb m nog steeds, staat op mn kast naar 3 andere oude motortjes..
    Dus niet weggooien aub, ik neem wil ze graag hebben hehe

Ik wil ooit nog graag een Tamiya Buggy Champ of een Sand Scorcher :)

HB Motortje http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1305187

Laatst bewerkt door een moderator: 18 mrt 2011
  2. Amadeus

Amadeus Guest

...

Laatst bewerkt door een moderator: 23 apr 2011
  3. Diswanio

Diswanio Guest

Ik had ooit plastic lijnbesturing vliegtuigje met een McCoy of een Cox motortje, waar die gebleven is...

4. Amadeus

Amadeus Guest

...

Laatst bewerkt door een moderator: 23 apr 2011
  5. Diswanio

Diswanio Guest

6. TheRipper

TheRipper

Lid geworden:
    6 sep 2010
    Ik heb er nog een aantal staan, dit zijn wel de oudste:
    2e hands gekocht eind jaren 80 . . .
    Tamiya 58011 Ferrari 312 T3 en 58020 JPS Lotus 79

Laatst bewerkt: 23 mrt 2011
  7. Diswanio

Diswanio Guest

Oww wat mooi zeg wow!
    Ik heb vroeger dat Tamiya boekje waar deze instonden bijna grijs gebladerd :)

8. Amadeus

Amadeus Guest

Mooi, heel mooi, welke zijn dat?
    De rode laat mij iets dagen, ben der nog niet achter wat.
    Kun je trouwens een foto plaatsen van het inwendige?

Laatst bewerkt door een moderator: 28 dec 2011
  9. Diswanio

Diswanio Guest

@ Amadeus, kijk hier maar is!

Tamiya and More

Puur watertanden dit voor mij!!
    Geld maakt zeer zeker gelukkig voor dit soort moois :)

10. Amadeus

Amadeus Guest

schitterend, denk niet dat moeders er blij mee zal zijn als ik met een doos vol aan kwam zetten.

Laatst bewerkt door een moderator: 28 dec 2011
  11. Diswanio

Diswanio Guest

haha gewoon zeggen dat je die al lang had!!

12. Diswanio

Diswanio Guest

13. leo-rcc

leo-rcc

Lid geworden:
    23 mei 2007
    Die JPS Lotus is prachtig.

14. rinke

rinke

Lid geworden:
    28 sep 2010
    rc wagen

je ken na pk gaan maar die heb veel onderdelen of na quatertel deze zaak heb je in amsterdam inzwolle rotterdam deze heb veel onderdelen voor alle oude wagen

15. Indoorvlieger

Indoorvlieger Forum veteraan

Lid geworden:
    3 mei 2010
    Hier ook een liefhebber van de "oudjes". Ik heb de auto's uit mijn jeugd bewaard, waaronder een Kyosho Optima Mid en de Marui Ninja. De laatste is sinds vandaag weer rijklaar, en gaat nog steeds lekker. Weer even herinneringen ophalen...

16. pinty

pinty

Lid geworden:
    15 jul 2005
    die laatste heb ik ook nog steeds !!! Het blijft leuk

17. anno1954

anno1954

Lid geworden:
    6 jun 2011
    Marui Samurai

Dik 15 jaar geleden met de hobby rc auto's en boten gestopt, kinderen, eigen zaak etc.
    Paar jaar geleden verhuisd en daar kwam de hele oude bubs tevoorschijn, pas de zolder eens opgeruimd, en daar kwam ik, of liever gezegd mijn 10-jarige oogappel het spul weer tegen.

Dat is natuurlijk andere koek als die IR gestuurde hobbelautokes, dat had hij meteen door.

Naast wat bootjes, een zelfgebouwde varend Spablauwfles en een MTS speeddboot haalde we onder het stof uit:

Tamiya Wild Willy, eerste uitgave van deze wheelieartiest, ontzettend geinig ding waar je eindeloze wheelies mee trekt :yes: .

Hirobo Rock'n City, heel apart model met awd aandrijving middels riempjes, liep indertijd altijd erg zwaar, accu was in mum van tijd leeg, op de motor en regelaar kon je vervolgens een ei bakken.
    Wel superstil door de riempjes, meer turbineachtig geluid.

Marui Samurai, awd met kettingaandrijving en 3 diffs...
    Destijds voorzien van een Conrad racemotor, fantastisch apparaat, heerlijk sturend, supersnel (voor toen althans..)

Last but not least een Tamya Porsche 959 Paris Dakar, destijds zo verschrikkelijk duur dat ik het mijn vrouw nooit heb durven vertellen :rolleyes: .
    Uiteindelijk bij mijn vaste modelbouwwinkel met redelijk wat korting kunnen kopen, hij raakte het alsmaar niet kwijt, en ik ging soms met een smoes even naar binnen om een glimp van de doos op te kunnen vangen....
    De Porsche heb ik destijds opgebouwd, een waar feest om te zien hoe het geheel technisch in elkaar steekt, inclusief de Tamya Gold motor.
    Is was er zo bang voor dat er zelfs nooit mee gereden is, hij zat dus gewoon splinternieuw in de doos :!: .

Afijn, een nieuwe zenderset gekocht met zo'n wieltje, een nieuwe electronische regelaar en uiteraard een nieuwe accu.

Vervolgens een voor een uitgeprobeerd, waarbij de Samurai weer als lekkerste uit de bus kwam, de Porsche blijf ik jammer vinden om te rijden..

Van alle auto's heb ik de manuals, behalve van de Samurai, ik moet hem ergens in een doos hebben, maar waar??

Wellicht kan iemand hier op het forum me hier mee verder helpen?

18. NiTrO

NiTrO

Lid geworden:
    1 dec 2002
    mooie vondst op je eigen zolder!! :)

heb je niet enkele fototjes?

19. leo-rcc

leo-rcc

Lid geworden:
    23 mei 2007
    Er kwam een man met zijn zoontje bij pkracing, hij had zijn oude RC wagen van zolder gehaald zodat zijn zoontje ermee kon gaan rijden. Maar het rubber van zijn wielen waren compleet verweert en gescheurt dus moest men gaan zoeken naar alternatieve bandjes.

Ik keek zo eens naar die wagen en ik vond het een schitterend ding maar kende het verder niet. De vorm was erg futurisch met een vreemde ophanging en een grote spoiler, helemaal blauw met vreemde kreten er op als "Being nuts is NEAT!"

Eenmaal thuisgekomen toch eens gekeken of ik dat ding online kon vinden, blijkt het om een Tamiya Avante te gaan, een van meer gewilde wagens uit die tijd. Ik hoop maar dat het zoontje hem heel houd.

20. JacobsT

JacobsT

Lid geworden:
    17 apr 2010
    Ik heb hier wel iets staan dat jullie ook wel leuk gaan vinden.

Toen ik klein was heb ik altijd met nikko's en die dingen gereden tot ik eens een Tamiya Manta Ray kreeg voor men verjaardag. Weet nog dat ik uren met die wagen gereden heb. Vond die toen echt waanzinnig snel.

Hetgeen echt interessant is, is de Robbe Antares 1/12 RC car van men vader. Heeft die ooit eens gebouwd maar nog geen 5 keer mee gereden. Heb foto's maar wel heel stoffig, waarvoor excuses. Alles werkt nog perfect, enkel contactje in de zender werkt niet goed waardoor de zender zonder stroom valt. Niets dat met een beetje soldeersel niet kan worden opgelost.

Deel Deze Pagina