Overstap naar een "echte heli".

Persoonlijk vond ik de align servo's niet goed. Gelukkiger met hitec ;)
De eerste lichting was inderdaad niet om over naar huis te schrijven. De nieuwe serie's 4xx/5xx/6xx zijn uitstekend. Dat is wat je tensminste leest op de Amerikaanse helifora. :yes:

Welke maat moet ik dan nemen?

315 of 335?
Oorspronkelijke maat is 325mm. Als je moet kiezen tussen 315 of 335 dan zou ik voor 335 kiezen en je head speed (rotorsnelheid) wat lager kiezen. Voor hout is dat met 325 bladen ronde de 2100-2400 toeren.
 
Edit, pagina 2.. 450 pro slecht vanwege beginners??????????? Gewoon geen harde tail landingen maken..
Ik heb niet gezegd dat de pro slecht is, ik heb gezegd dat hij niet geschikt is voor mij,

Verder is "Gewoon geen harde tail landingen maken.." is wel makkelijk gezegd.

Ik kies eieren voor mijn geld en ga voor de belt.

Welke club zit je dan?

groetjes
 
3S 2200mAh 25C of hoger. In Hong Kong zijn goedkope accu's te krijgen, anders deze of deze. Zijn prijzig maar wel erg goed, kunnen ook tegen per ongeluk een keer te ver ontladen en je kunt ze ontzettend snel laden (mits je lader dat aan kan). ;)
 
Voor de dx 8, iemand hier was van mening dat 8 kanalen veel te duur wordt...

Voor electronisch heb je inderdaad 6kanalen nodig
Ga je op een gegeven moment verder met nitro, komt daar al snel een broodnodig 7e kanaal bij kijken (throttle jockey of governor)

Wil je er ooit een schakelbaar lichtje op doen, of een intrekbaar landingsgestel plaatsen ben je door de kanalen heen
Voor de toekomst ben je naar mijn idee altijd beter af met een paar kanalen meer...
 
Vooral de standaard tailservo schijnt niet echt goed te zijn (langzaam)

Ik heb gekozen voor 5065mg Hitec (super servos) een Quark in combinatie met een Outrage7654T tail servo (gewoon top, moet wel een stepdown tussen maar die zijn goedkoop)

Operating Speed (4.8V): 0.054sec/60°
Stall Torque (4.8V):27.91 oz/in. (2.01kg.cm)
Motor Type: Coreless Motor
Bearing Type: Dual Ball Bearings

Suc6 met je keuze
 
Als je op de toekomst gaat kopen kan je het beste gelijk een 14MZ kopen, die in de toekomst alweer verouderd is.. Koop de zender waar je nu genoeg aan hebt+ nog iets meer.

Spartan: de Quark, die is iets kleiner/makkelijker in te bouwen dus.
maare, de standaard 780 align is strak hoor..... gewoon de ds420 servo om laten ruilen voor een ds520 en gaan met dat kanon!
 
Die standaard tail servo zit ook bij de 250, denk daar eens over na. Dat is gewoon al raar! Wat je het meeste leest is gewoon teweinig torque, en dat is niet zo vreemd.
 
eindelijk gekocht!

hallo jongens!

ja ja!

Vandaag heb ik een T-rex 450 gekocht!

Daarbij heb ik meteen een dx6i met ontvanger gekocht!
ook heb ik houten blades gekocht om te beginnen.

Alleen ik ben er nog niet uit welke lader ik moet kopen.

over 10 dagen heb ik hem ofzo.
:banana:
Groeten!
 
Staat omschreven in de link. Persoonlijk zou ik gewoon een goede betrouwbare servo erop zetten maar het zal wel goedkoop moeten :) de pest voor de hobby, want een hoop haken af op slecht vliegende helis. Jammer
 
Wat word hier gedaan dan?

gewicht toe gevoegd?


groeten

Deze mod is bij een 450 sport en pro niet nodig de extra gewichten zitten al in de tail blade holders.

Met;

fh45034qh-metal-tail-holder-set-2097-p%5Bekm%5D357x150%5Bekm%5D.jpg



zonder de xtra weights

nhs1189-78%20450%20Tail%20Blade%20holder%20set.jpg


Dus een DS 420 kan gewoon op een 450 sport.
 
De 780 is gewoon een goede gyro, hij kan alleen wat kritisch zijn als het op afstellen aankomt
Maar daar kom je pas achter als het spul een keer de lucht in gaat, meestal gaat het in 1 keer goed.

qua servo, zelf vlieg ik al drie jaar ong met een 9257 op de staart, nog nooit problemen mee gehad. Wel even op letten dat deze servo (en vele andere staartservo's) geen 6 volt ondersteunen, en dus een step down moeten krijgen.
 
Back
Top