Ox 5 v8 curtiss-wright motor

  • Topicstarter Topicstarter Dickie
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bedankt
Word de krukas ook van dit materiaal gemaakt of is daar weer een andere staalsoort voor nodig
Ik heb ondertussen een groot gedeelte van de 4 cilinder lijn voor de spit uitgedacht
Ik wil de krukas op 3 punten gaan lageren met kogolagers
De krukas word uit 2 deelen gemaakt met de deling tussen cilinder 2 en 3
zodat ik daar een kogolager kan plaatsen
De drijfstangen worden glijlagers
Of dit een goed iedee is weet ik niet zeker
Smering ben ik nog aan het uitdenken
Gaat wel via een oliepomp
1 Nokenas in de cilinderkop dus bovenligend

Ik laat omdat ik daar de contakten in heb een groot deel cnc vresen en draaien

De zuigers wil ik van honda gaan gebruiken
50cc 4takt racezuigers uit de brommer
goedkoop licht en sterk
ook makelijk vervangbaar
Ik klop wel aan als ik aan het bouwen ga
Dat ga ik meteen na men verhuizing doen
 
Een kant zit de koelleiding van cillinders naar de pomp,nu de andere kant nog.


full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De koelleidingen zitten op z,n plek,moest wel de pomp aansluiting wijzigen
de flow over de 8 cilinders is nu gelijkmatig.
Kosten wel een middag werk en knoeien met water.:cool:

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
He Henk ja buigijzer werkt perfect ik heb al diverse materialen geprobeerd aan de foto zie je dat hij mooi
buigt

Dick
 
Hier nog wat meer informatie over de Hodgson radiaal 18 cil,hier staan giga veel foto,s en video film, neem er de tijd voor.

Picasa Web Albums - Christian - Hodgson Radia...#

Deze motor is gebouwd door Oostenrijkse modelbouw vrienden.

Dick

ik dacht dat die Oostenrijkers alleen maar skiliften bouwden maar dit is echte een prachtig staaltje techniek! Zo'n schitterende "wasp" motor en dan zo'n lullig carburateurtje dat verbaasde me wel.
Is deze motor nu gecharged met een waaier? of is dat altijd nodig bij een ster motor om het brandstofmengsel in de cilinders te krijgen?

Ik vind jou vakwerk top Dick!
 
ik dacht dat die Oostenrijkers alleen maar skiliften bouwden maar dit is echte een prachtig staaltje techniek! Zo'n schitterende "wasp" motor en dan zo'n lullig carburateurtje dat verbaasde me wel.
Is deze motor nu gecharged met een waaier? of is dat altijd nodig bij een ster motor om het brandstofmengsel in de cilinders te krijgen?

Ik vind jou vakwerk top Dick!
te

Heeft de funktie van een betere flow de onderste cilinders slaan heel vaak nat, wordt ook wel opgelost met een turbulator o.a. bij Moki
je moet het niet zien als een turbo te weinig toeren.
 
Dick, ik heb al eens gezocht naar foto's van zo'n turbulator voor Moki. Hoe zit zo'n ding er uit? Heb jij die ook op de Moki zitten of eigen oplossing?
 
Dick, ik heb al eens gezocht naar foto's van zo'n turbulator voor Moki. Hoe zit zo'n ding er uit? Heb jij die ook op de Moki zitten of eigen oplossing?

Ik heb er geen op de Moki zitten maar jetpropdlx volgens mij wel ik maak gewoon de bougies wat vaker schoon.
voor de rest loopt de Moki prima.

Dick
 
Ik heb er geen op de Moki zitten maar jetpropdlx volgens mij wel ik maak gewoon de bougies wat vaker schoon.
voor de rest loopt de Moki prima.

Dick


Klopt ik heb die Turbulator wel er tussen gezet hij liep ook goed zonder, maar hij ZOUdan minder benzine verbruiken en het temperatuur verschil tussen de onderste en bovenste cylinders zou veel minder zijn ( ik ben helemaal geen motor specialist heb alleen erg veel gelezen op diverse fora) vandaar ook dat ik een eletrische benzine pomp ga gebruiken.

@ robke
Als je meer wilt weten erover , misschien via een ander draadtje (van ster en meer cylin motoren oid of via PB) om Dickie zijn fantastische draadtje niet te veel te bevuilen hier een plaatje : http://images.rcuniverse.com/forum/upfiles/487997/Ig13636.jpg.



Mooi werk Dickie !!!!!!
 
Laatst bewerkt:
En toch ga ik een andere waterpomp maken, ik vind deze te grof en te groot,ondanks dat hij goed pompt.
Ik denk ook dat ik de ontsteking haaks ga monteren scheeld weer in de lengte, en de ontsteekkabels worden een stuk korter,dat komt er van als je alles uit het koppie doet.
Is kijken of een kleinere centrifugaalpomp ook goed werkt.
Ik heb de maten opgemeten, en kom uit op schaal 1:4, gisteren liep ik te googelen kom ik de maten van de motor tegen,dus gelijk alles nameten,en ik moet zeggen niet verkeerd gegokt vanaf foto,s.

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top