oxy3

Heren ik ben in de markt voor een Oxy3. Ik wil de volgende setup gaan gebruiken:
  • Kit Motor
  • HW 50A Esc
  • MKS HV93 en HV93i
  • Vortex VX1e
Ik wil in eerste instantie op 3s gaan vliegen, welke lipo's adviseren jullie? Wat is de minimale nodig C waarde?

gr, Rutger
Alles is al besproken maar ik zal het nog even snel opsommen:

HW 50A ESC - Kan, het past echt NET binnen de frameplaten. Ik zou zelf voor de standaard HW40 gaan, dit is al meeeer dan voldoende en past fatsoenlijk. De HW50A is zwaarder en eigenlijk net te groot

Servo's - Top
Vortrex - Top

3S is meer dan voldoende, op 4S wordt ie te lomp vind ik. 6S is dan wel weer leuk ;). Lipo's die ik en uwe gebruiken zijn de Optipower 3S 1300 25-50C. Zijn erg klein dus pakken makkelijk onder de kap, licht, en zijn na de vlucht lauw bij hard 3d.

idd ga ik hier niet verder (wat Sven schreef, bedankt)
maar de ESC blijkt goed, van de Vortex weet ik niks,
alleen opletten, welke voltage je kiest voor de BEC,
niet ieder onderdeel kan dat aan, b.v. futaba ontvanger de s-Bus wel, de gewone 7 kanaal niet.

suc6, wij horen het, en welkom in de club, ha ha

Groet
Uwe

... edit: Stijn was al sneller, ha ha,
belangrijk idd, dat de onderdelen in de heli en onder de kap passen,
het is geen 700er heli met ... . . . ruimte !
thanks Stijn

Heren ik ben in de markt voor een Oxy3. Ik wil de volgende setup gaan gebruiken:
  • Kit Motor
  • HW 50A Esc
  • MKS HV93 en HV93i
  • Vortex VX1e
Ik wil in eerste instantie op 3s gaan vliegen, welke lipo's adviseren jullie? Wat is de minimale nodig C waarde?

gr, Rutger
Mooie setup Rutger
Heb op mn x3 soort gelijk.. tail servo tikje groter wellicht MKS9780 ..en hou rekening met de HW dat je die op 6v instelde ipv 7.2 (schijnt ie niet zo lekker te vinden)

Succes

Laatst bewerkt door een moderator:
  • Kit Motor
  • HW 50A Esc
  • MKS HV93 en HV93i
  • Vortex VX1e

gr, Rutger

... mijn voorschrijvers (b.v. @Stijn.B:) hebben het al genoemd:
alles o.k. en dan vliegen met de OptiPower 3s lipos, goed voor 3,5 tot 4 minuten power !
suc6.

Groet
Uwe

inmiddels heb ik het zelf even opgezocht en inderdaad is de max bec spanning 6V. Bij de Hobbywing platinum 50A V3 kan dat wel, daar kun je zelfs kiezen uit 5.2, 6, 7.4 en 8.4V . Schijnt ook een heel goede governor te hebben.
De regelaar is maar 11gram zwaarder maar de vraag is alleen of die tussen het frame past , maten zijn 48*30*15mm

gr
Bas
past

gas.jpg

Back