Pakketje uit het buitenland, douane

Discussie in 'De Modelbouwkroeg' gestart door rc-ownd, 11 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. petertjes

petertjes

Lid geworden:
    9 apr 2009
    OK, sorry!
    Maar dat nummer wat in de link stond 020-5873492
    leek me een goed nummer, want het nummer wat op de brief staat 09000570 (ja ik heb helaas de zelfde k.t ervaring als jij) is een ander nummer.
    Maar probeer anders de rekening en brief opnieuw te sturen (als je een kopie gemaakt hebt), heeft bij mij wel direct geholpen.

suc6

2. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Volgens mij is de personeelschef weer terug van vakantie, ze zijn iig weer volop bezig met plukken daar.
    Mijn maat klaagt ook al dat hij weer prijs heeft bij de douane bingo.
    Van mezelf ligt er ook weer wat bij de douane..

Nog even en ik kan postzegels gaan verzamelen,
    want met dat stel wolven blijft er geen cent meer over. ;)

3. Hobby4Life

Hobby4Life

Lid geworden:
    20 nov 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 nov 2015
  4. motorsports

motorsports Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mrt 2006
    idd dat was het eerste nummer wat ik probeerde(09000570) toen al vrij snel naar 020 5873492 gegaan, na circa 5 minuten te laten overgegaan, kreeg ik dus het bovenstaand antwoord op een erg "vriendelijke "toon.(zal wel minder geweest zijn, maar is voor mij gevoel) ,net weer gebeld en geen reactie , de brief met faktuur is al twee keer verstuurd ,maar ook daarop geen reactie .

Ik vindt het erg krom van de TNT hoe men met hun klanten omgaat, ze hebben nog steeds de monopoly positie op de markt en daar maken ze , in mijn ogen , op een verkeerde manier misbruik van.
    (sorry moest het even kwijt , was weer de zoveelste miskleun van ze)

Laatst bewerkt: 2 mrt 2010
  5. BadBert

BadBert Forum veteraan

Lid geworden:
    4 feb 2005
    Mja, idd...
    Binnenkort ging ik weer wat bij HK bestellen (was iig de planning).
    Wordt geen groot pakket, maar dat was de laatste (via DHL) ook niet!

6. novada

novada

Lid geworden:
    12 mrt 2005
    Dit heb ik onlangs ontvangen, wat moet er nu gebeuren, afwachten of bellen? :confused:
    Alles is normaal gezien eerlijk opgegeven, dat ik moet bijbetalen heb ik geen moeite mee,
    maar dat het bijna vier weken of langer moet wachten is ronduit belachelijk! :-(

Zoals ik al eerder heb gezegd hier in deze draad, mijn goesting is al over om nog aankopen te doen buiten de €-zone.
    Zal wel de bedoeling zijn van die lapjansens bij de douane om aankopen buiten de €-zone te ontmoedigen denk ik.
    :evil:

Groeten Marc

Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  7. Micropuller

Micropuller Forum veteraan

Lid geworden:
    1 jul 2004
    Where does the phrase "sound like a broken record" come from?

8. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
  9. Roel van Essen

Roel van Essen Forum veteraan

Lid geworden:
    13 jul 2002
    Sven, je weet net als ieder ander dat bij kopen in het buitenland je pakketje onderschept kan worden.

Dus als je dat spelletje speelt, moet je er rekening mee houden dat de douane gewoon haar werk doet.
    Ze uitmaken voor "een stel wolven" is net zo goed een persoonlijke aanval als degene die jij rapporteert... Denk daar eens over na.

10. JiB

JiB Guest

Ja leuk, je kan natuurlijk altijd roomser dan de paus gaan doen, maar dat helpt ook niets. Volgens mij zit de grootste ergernis niet bij de BTW an sich, maar het feit dat het niet alleen de BTW is, maar je daar ook 12,50 'inklaringskosten' voor mag betalen, en dat voor het privilege van 4 weken wachten.
    Die 19% is best, dat is de prijs van in Nederland wonen. Maar als je wil Roel, mag je de ergernis van domme factuurkosten en lange wachttijden gaan verdedigen. Good luck with that.

11. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Als ze me zonder reden tot wel 17 euro flauwekul toeslag bovenop mijn BTW rekenen,
    terwijl ze OOK nog eens mijn pakket met 72 uurs bezorgbelofte gewoon doodleuk tot soms wel een maand in hun magazijn laten stinken,
    dan komen ze er met "wolven" nog heel goed vanaf!
    Ze zijn zelfs nog te lui om uit hun burocratische ogen te kijken,
    want de helft van de tijd hangt et factuur gewoon aan de doos!
    Nee Roel, respect moet je verdienen, zelfs al werk je voor de koningin.

Laatst bewerkt: 3 mrt 2010
  12. petertjes

petertjes

Lid geworden:
    9 apr 2009
    Om deze negatieve berichten maar eens te doorbreken met een positieve.

Afgelopen donderdag een (klein) pakketje in America besteld (was niet verkrijgbaar in NL) en laten versturen met de gewone post.
    "United States Postal Service - First-Class Mail International (Varies): $5.81"

En gisteren (dinsdag) al binnen.

Het kan ook goed gaan, dit is bijna sneller als dat je iets in nederland besteld en laat opsturen.

ps. En idd een pakket meer als 4weken laten liggen in het magazijn terwijl je aan alle voorwaardes voldaan hebt, is om compleet gek van te worden!!!!!!! Het zijn inderdaad geen wolven maar kl..tz.kk.n

13. wiebe

wiebe

Lid geworden:
    5 feb 2003
    [mod]Heren laten we het hier wel informatief houden,voor het klagen over onze staat/koningin/regering/ambtenaren/belasting/ed zijn vast wel andere fora te vinden.[/mod]

14. drestar

drestar

Lid geworden:
    6 okt 2005

nou ja hoe groter de afstand hoe langer het transport duurd natuurlijk,bij een bestelling in en binnen nederland heb je het normaal gezien de andere dag al in huis als het de dag ervoor voor 17:00 uur gepost is.mijn pakket is op 27-2-2010 in HK gepost en was gisteren 2 maart al in nederland zag ik.in het laatste bericht las ik pending customs inspection.oei als dat maar goed gaat want het is een pakket van ruim 2 kilo en geen klein pakketje,

15. motorsports

Lid geworden:
    16 mrt 2006
    zo eindelijk wat schot in de zaak: gebeld met het 020 nummer , alles doorgegeven, medewerker gaat zoeken en jawel pakketje lag er nog echter men was wachtend op de specificatie...
    Kenmerk gevraagd en gelijk een fax verstuurd met de gevraagde gegevens, na 1/2 uurtje gebeld of de fax was aangekomen en of het bruikbaar was, de medewerker heeft gelijk het dossier en de fax doorgestuurd naar de inklaringsdesk en als die hun goedkeuring gaven , wordt het morgen(donderdag) of anders vrijdag a.s afgeleverd op het post adres:cool:

tsja , het 020 nummer is wel het goede, alleen is het een beetje afhankelijk hoe de medewerker zijn "pet"staat.
    :cool:

16. Psygho (Emil)

Psygho (Emil) Forum veteraan

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Nou, hier is er ook weer iets binnen...
    Was besteld bij DHgate.com Omdat het bij dealexterme niet meer leverbaar was, vanwege de daar geldende wetten...

Enfin, op dhgate kunnen vinden,(moest wel een lot van 5 kopen), maar was goedkoper dan er 1 hier in NL kopen, en zelfs al was het hier goedkoper, degene die je hier koopt zijn allemaal NEP. Is na te gaan op de website van de maker.

Dus een een maand later een prachtig japanse chinees, die een nl adres opgeeft, het verstuurt in een typische drugsakketje..

Declaration, in half chinees, en klopt niets van, dus de douana heeft alles los gemaakt gecontroleerd, en besnuffeld.. Ze dachten vast dat ik xtc of coke besteld had, of illegale pillen... Ze hebben het maar weer ingepakt, en toen bleek dat alles in orde was is het alsnog afgeleverd!

Psygho is blij!

En heeft er 4 op reserve!

17. motorsports

Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Update : in transit:!::banana:

18. Helitony

Helitony

Lid geworden:
    16 mrt 2005
    Welke bon bedoel je.
    Van HK krijg je toch geen bon?
    Ik vraag het maar voor het geval ik een keer aan de beurt ben .
    Ton

19. motorsports

Lid geworden:
    16 mrt 2006
    nee ,maar meestal krijg je per mail een overzicht van de bestelde spullen, prijs ,aantal ,verzenkosten staan daar meestal bij ...(verschilt per shop in HK)
    ;)

20. flightzone

flightzone

Lid geworden:
    25 jan 2010
    Ik heb gisteren eindelijk besteld,
    En nu krijg ik gister meteen ook deze mail erna,

Handelaar -- instructie voor handelaar
    hexTronik Limited -- u heeft geen instructies uitgevoerd
    support@unitedhobbies.com

Verzendadres - niet-bevestigd -- Verzendgegevens
    - -- De verkoper heeft nog geen verzendgegevens verstrekt

onder verzend adress staat trouwens gewoon mijn gehele adres.

Krijg ik nog een bevesteging als het geld binnen is bij hun?
    En krijg ik dan adres bevestigd te zien?

Of is er iets mis en wat kan ik er aan doen????

.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina