Pakketje uit het buitenland, douane

Discussie in 'De Modelbouwkroeg' gestart door rc-ownd, 11 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chrisdv

chrisdv

Lid geworden:
    15 jan 2010
    Heb je nog lang moeten wachten?

Ik heb 27 april een bestelling gedaan voor een HK450V2 en HK401B.
    Nadat het al een tijd duurde is de status nu:
    <table class="detail"><tbody><tr><th class="date">Posting Date</th> <th class="time">Posting Time</th> <th class="dropoff">Drop-off Point</th> </tr> <tr> <td>4-May-2010</td> <td>22:02</td> <td>Pick Up Service (Kowloon and New Territories)</td> </tr> </tbody></table>
    <table class="detail"><tbody><tr> <th class="date">Date #</th> <th class="location">Location</th> <th class="status">Delivery Status</th> </tr> <tr> <td>4-May-2010</td> <td>Hong Kong</td> <td>Item posted and is being processed.</td> </tr> <tr> <td>4-May-2010</td> <td>Hong Kong</td> <td>Processed for departure.</td> </tr> <tr> <td>4-May-2010</td> <td>Hong Kong</td> <td>The item left Hong Kong for its destination on 5-May-2010</td> </tr> <tr> <td>7-May-2010</td> <td>Netherlands</td> <td>Arrived and is being processed.</td> </tr> <tr> <td>7-May-2010</td> <td>Netherlands</td> <td>Pending customs inspection.</td></tr></tbody></table>
    "EMS Express : 3-4 Days transit time. (Incl. Tracking + Registration)"
    De 3 dagen van HK naar NL halen ze inderdaad wel, maar eer ze het verzonden hebben en vervolgens bij je thuis is ben je dus wel even verder..
    Een andere keuze dan EMS geven ze niet en dacht het dan toch in ca een week in huis te hebben. Nu bijna twee weken verder en maar afwachten waneer de 'customs inspection' is afgerond..

Hobbyking DE was prima, lipo's in twee dagen al in huis, alleen erg beperkte voorraad.
    Als ik weer iets uit HK bestel doe ik dat wel bij een ebay shop waarvan ik de spullen meestal in twee weken in huis heb.

Laatst bewerkt: 10 mei 2010
  2. gadget74

gadget74

Lid geworden:
    31 mei 2009
    Ben bang dat je gewoon pech hebt dat de douane je pakje eruit heeft gepikt. Bij EMS schijnt die kans groter te zijn dan via de normale post. Als de douane je pakje heeft zal je vast een bericht krijgen met de vraag wat er inzit en wat het heeft gekost. De rekening volgt dan vanzelf.

Maarten

3. mixit

mixit Guest

Hallo,

Ik weet niks over douane kosten.
    Maar ik ben van plan uit Hong Kong te bestellen

Uit Hong Kong kost het 116 dollar met verzenden. Is er kans dat ik gepakt wordt ? Uit Hong Kong heb ik geen keus, daar moet ik het bestellen.
    Help aub !

Laatst bewerkt door een moderator: 10 mei 2010
  4. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Ligt eraan wat het is, Mixit.
    Is het een model dan heb je 90% kans dat ze je tegraze nemen.
    Zijn het een klets accu's dan is het bij mij iig 50/50.
    Zijn het een paar motortjes in een doosje niet groter dan 2 vuisten, dan is de kans nihil.

Die gasten van de douane zijn namenlijk razend op alles was zwaar en/of groot is.

5. chrisdv

chrisdv

Lid geworden:
    15 jan 2010
    Ga er maar vanuit dat je er 19%btw plus evt inklaringskosten (ongeveer 17,- bij tnt?) moet betalen.
    Als het niet zo is heb je geluk en een meevaller toch? :)
    Ik heb er op zich niet veel moeite mee dat ik moet betalen, wel jammer natuurlijk, maar dat het zo lang duurt en je niet weet waar je aan toe bent vind ik nog het meest vervelend.

6. flightzone

flightzone

Lid geworden:
    25 jan 2010
    Meestal pakken ze je pakketje toch wel(grote dozen zoiezo)
    Kleinere dozen met weinig waarde hebben de meeste kans(en lukt ook aardig vaak als ik het hier zo hoor)

Pakken ze je doos,
    Dan moet je zoiezo inklaringkosten betalen 12,50 euro.
    En dan geloof 19% van de totale waarde,verzenden hoort daar helaas ook bij.

Om je een voorbeeld te geven mijn axn floater jet met toebehoren,en verzenden was 146$

Ik moest geloof ik rond de 34 euro betalen.

34,00
    12,50-
    =21,50 Euro

146$ is ongeveer = 112,58 euro gedeeld door 5(is makelijker) is rond de 22 euro.
    Dus dat klopt wel.

zo kun je dus al van te voren kijken,of het nog kosten besparend is.(als je gepakt wordt)

Laatst bewerkt: 10 mei 2010
  7. Bernie

Bernie

Lid geworden:
    30 jan 2006
    Vandaag een LiPo ontvangen, was eerder besteld als deze heli, zelfde leverancier.
    Beste tip is nog steeds, niet te veel bestellen en goedkoopste verzendmethode.

8. schilper

schilper

Lid geworden:
    26 jun 2008
    Het vervolg van mijn post 2378.

<table class="detail"><tbody><tr><th class="date">Posting Date</th> <th class="dropoff">Drop-off Point</th> <th class="destination">Origin</th> </tr> <tr> <td>14-Apr-2010</td> <td>Air Mail Centre (Counter Section)</td> <td>Air Mail Centre (Counter Section)</td> </tr> </tbody></table>
    <table class="detail"> <tbody><tr> <th class="date">Date #</th> <th class="location">Location</th> <th class="status">Delivery Status</th> </tr> <tr> <td>14-Apr-2010</td> <td>Hong Kong</td> <td>Item posted.</td> </tr> <tr> <td>17-Apr-2010</td> <td>Hong Kong</td> <td>Processed for departure.</td> </tr> <tr> <td>24-Apr-2010</td> <td>Hong Kong</td> <td>The item left Hong Kong for its destination on 25-Apr-2010</td> </tr> <tr> <td>26-Apr-2010</td> <td>Netherlands</td> <td>Arrived.</td> </tr> <tr> <td>26-Apr-2010</td> <td>Netherlands</td> <td>Pending customs inspection.</td> </tr> <tr> <td>10-May-2010</td> <td>Netherlands</td> <td>In transit.</td> </tr> </tbody></table> <!-- #EndTTSEnquiry --> <!-- Modified by webmaster 2002-10 -->
    Invoerrechten en BTW betalen heb ik geen enkel probleem mee. Wat me wel blijft verbazen en ergeren is de tijd die TNT blijkbaar nodig heeft om de zaken af te handelen.
    Oké er zat wat vertraging in het verzenden naar Nederland door de aswolk, maar als ik dan zie dat mijn pakket op 26 april in Nederland is en het inmiddels 11 april is!
    Zou ik als simpele ziel denken, mooi een paar dagen een stuk minder aanvoer door het uitvallen van heel veel vluchten, kunnen jullie je "achterstand" mooi wegwerken. Ik zal wel nooit begrijpen waarom ze (TNT) daar zoveel tijd voor nodig hebben.

9. mixit

mixit Guest

Ben helemaal vergeten te zeggen wat ik ging bestellen :D
    Ik bestel dus een Zippy Flightmax lipo. En een accucell 6 met powersupply, en een paar connectors.
    Het schijnt in zo'n doos te gaan
    HobbyKing Online R/C Hobby Store : Extra Size Cardboard Box and Packing 183g $0.01
    Lijkt me niet al te groot, of wel ? Zo groot zullen mijn spulletjes niet zijn hoop ik.
    Ik wou ook nog zeggen dat ik het niet naar Nederland laat versturen maar naar Roemenie. Zou ik dan extra kans hebben om gepakt te worden of minder ?
    Heb al wel vaker wat uit Hong Kong besteld, maar dat was max 25 dollar in een dikke envelop.

10. BadBert

BadBert Forum veteraan

Lid geworden:
    4 feb 2005
    Pas weer 2 pakketjes binnen gehad, alle 2 geen extra kosten :)

er is er nu weer 1 onderweg... ben benieuwd.

11. Helitony

Helitony

Lid geworden:
    16 mrt 2005
    Begint jou HK post verzendcode van het pakket met een C of met een R?
    Hoe groot is jou pakket.
    Hoe zwaar is het?
    Ik heb de indruk dat een klein pakket met een verzendcode beginnend met een R kosteloos door gaat.
    Ton

12. BadBert

BadBert Forum veteraan

Lid geworden:
    4 feb 2005
    Alle 2 met een R, alle 2 verzonden met: International (Registered) Air Mail 751g - 1kg, en alle 2 dus tussen de 751 gram en 1 kg.

Het pakket wat nu onderweg is, heeft ook een R, en is tussen de 501 en 750 gram.

Misschien dat sven nog eens na kan kijken van de paketten die laatst bij hem er WEL uit gehaald werden door de douane?

13. Helitony

Helitony

Lid geworden:
    16 mrt 2005
    Ik heb er 2 met een R onderweg.
    Zijn beide onder de 1 kg.
    Afwachten maar.
    Ton

14. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Hmm dat kan nog wel eens kloppen zeg.

4 lipo accus, en een pakket met 3 BD5 setups: C nummer. : Douane bingo.
    Daarna pakketje van zelfde waarde als lipos : R nummer : Douane geen bingo.

Dat zou dus betekenen:
    Shipment Air Parcel (NETHERLANDS) << Douane!
    Shipment International (Registered) Air Mail << Geen Douane!

Ik heb nu nog 2 pakketen met R nummers onderweg, dus ik weet et snel genoeg.
    Toch maar eens op letten dan.

Ik dacht dat mijn adress op een pluk lijst stond,
    maar het kan ook het toeval geweest zijn door die paar C nummers die ik gehad heb.

Goede vonst!

15. BadBert

BadBert Forum veteraan

Lid geworden:
    4 feb 2005
    kijk, zo kom je weer wat dichter bij alle redenen enzo :p

is de keuze tussen die 2 shipping methoden een keuze die je zelf kunt maken sven?

16. drestar

drestar

Lid geworden:
    6 okt 2005
    tnt geeft helemaal niet om jou pakket, ze drinken liever nog een bak koffie meer dan dat ze de boel nog even snel afwerken, je bent zo een maand verder voor ze je pakketje eens vrijgeven.en dan komen ze na al het lange wachten nog doodleuk lachend met een rekening aan je deur aankakken ook.dat is dan ook de reden waarom ik niet gauw meer iets uit HK laat komen.het wachten duurd mij te lang..

17. RCEFlyer

RCEFlyer In Memoriam

Lid geworden:
    27 mei 2007
    Hoi,

ik denk dat dat er niet zoveel mee te maken heeft, ik heb al zeker 20 pakketten van HK ontvangen, zowel met R als met C nummers ...

Mazzeltje: ik heb nog nooit douanekosten betaald :thumbsup:

Grtz,
    Menno

18. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Je kunt het iig wel zelf kiezen bij HK.
    Soms is de ene goedkoper, soms de andere,
    maar als je douane pakkans erbij gaat rekenen toch maar beter R nummers nemen.

19. Helitony

Helitony

Lid geworden:
    16 mrt 2005
    Logisch Menno jou naam begint met een R!!! :smile:

20. mixit

mixit Guest

Maar Air Mail is alleen enveloppen, pakketjes, geen dozen. Dus als je een doos hebt heb je zeker air parcel

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina