Pakketje uit het buitenland, douane

Discussie in 'De Modelbouwkroeg' gestart door rc-ownd, 11 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Psygho (Emil)

Psygho (Emil) Forum veteraan

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Niets!, hahah
    Nee serieus..
    Paypal is goed.. als de verkoper niet kan aantonen dat hij dat gedaan heeft wat hij moet doen, krijg jeje geld terug....

Laats aan de hand gehad, gelukkig de eerste in 4 jaar tijd, een regelaar van een bekende verkoper, in amerika. hij had hem op de post gedaan, daar was bewijs van, maar is nooit aangekomen, en daar was ook bewijs van.

Paypal een mail gestuurd, ales uitgelegd, de tegenparty hetzelfde. Verkoper mocht zijn geld houden, en ik koper, kreeg mijn geld terug.(200,00 euro).. Erg prettig. Voor mijn enkel paypall!

2. Zore

Zore

Lid geworden:
    27 sep 2007
    @ Psygho (Emil),

Nou, dat moet ik ook maar ens proberen :D

Edit: probleem opgelost met kopersbescherming Paypal

Laatst bewerkt: 24 jan 2009
  3. Fotor

Fotor Forum veteraan

Lid geworden:
    10 sep 2006
    Zijn er inmiddels al manieren gevonden om een pakket 'versneld' bij de douane vandaan te krijgen? Ik heb een pakket van UH onderweg, staat volgens de tracking al sinds 12 maart op 'pending customs inspection'. Er zit spul in dat ik uit wil delen voor een clubbouwproject, die mannen wachten al te lang op de spullen. Nog geen tel nrs of email adressen om de douane te prikkelen jouw pakket na te kijken?

4. Micropuller

Micropuller Forum veteraan

Lid geworden:
    1 jul 2004
    De enige manier die ik ken is een koeriersdienst in te schakelen (federal express, ups etc.), maar dat is natuurlijk niet goedkoop.
    Ik heb wel eens gehoord dat iemand zelf naar de doane is gegaan om e.e.a. te bespoedigen. Dit hielp toen wel, maar ik denk dat als iedereen dit gaat doen, men er op korte termijn wel voor zal zorgen dat je niet meer zo makkelijk binnenkomt.

5. mustang

mustang Guest

Misschien gaat het sneller bij de douane als iedereen gewoon besteld zoals het hoort ... dus zonder lage waarde etc... !!!... dan hoeft de douane geen tijd te besteden aan die grappenmakers die voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten !!!!

Laatst bewerkt door een moderator: 26 mrt 2009
  6. razor

razor Guest

als je besteld, en het word onderschept, krijg ik van gls een opdracht tot inklaring, die vul ik via online in, en innen 2 dagen heb ik de handel thuis,

tip: als ze vragen wat er in zit, vul "onderdelen schaal modelbouw"
    in, dan kom je in de laagste douane waarde....

7. PH-TVS

PH-TVS verslagschrijvers

Lid geworden:
    20 dec 2008
    Maakt volgens mij helemaal niets uit omdat de douane in eerste instantie jou toch vraagt om opgave te doen van de waarde.
    Of je nu 10% of 100% opgegeven hebt bij het bestellen. Gaat dus niet sneller.

Heb overigens ruim een week geleden een bestelling geplaatst bij HC. Betaald met paypal. M'n bestelling staat nu al 4 dagen op paid/processing. Bestelde spullen zijn ruim voldoende aanwezig (249 in stock). Erg vlot zijn ze daar dus ook niet :(

Laatst bewerkt: 26 mrt 2009
  8. schilper

schilper

Lid geworden:
    26 jun 2008
    Mij overkomt het zelfde. Geen idee wat er in Hong Kong mis gaat.
    Is de eerste keer ( na zo'n 20 bestellingen) dat ze zo traag zijn.

Harold

9. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    Heb geduld, is erg druk daar blijkbaar. Ik heb ook 10 dagen moeten wachten op de verzending......

10. PH-TVS

PH-TVS verslagschrijvers

Lid geworden:
    20 dec 2008
    denk idd dat het druk is want dit nog niet meegemaakt. normaal binne 48 uur verzending en nu al 5 dagen niet....

11. schilper

schilper

Lid geworden:
    26 jun 2008
    Dit geven ze zelf aan als reden voor de vertraging.

Database upgrade complete. 26/03/2009 11:34:55 PM
    The upgrade to our orders and website database was completed today at 11:32 (+8 GMT). We apologize for the slow server response experienced.
    Our website and server are operating at full potential again.

12. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    dat heeft weinig te maken met pakjes de deur uit schoppen ;)

13. schilper

schilper

Lid geworden:
    26 jun 2008
    Je tijd kan maar ergens in gaan zitten.:rolleyes:

14. Zore

Zore

Lid geworden:
    27 sep 2007
    Leg eens uit :p

15. schilper

schilper

Lid geworden:
    26 jun 2008
    Het is bij hen al vaker voor gekomen. Als ze "bezig" zijn met hun database dan treden er vertragingen op.
    "Misschien is het een en dezelfde persoon die inpakt en de database onderhoudt" :D
    Ik heb dus geen idee hoe of waarom maar valt wel op.

Harold

16. Bernie

Bernie

Lid geworden:
    30 jan 2006
    Vandaag nog €26,20 mogen afrekenen om een pakketje uit USA te mogen ontvangen..

Maar ben wel blij dat ik het heb :D.

17. Boek

Boek

Lid geworden:
    5 mei 2006
    Ongeveer 2 weken geleden uit Amerika een nieuwe zender laten komen, de Futaba 7c. Reden waarom ik hem in Amerika hebt besteld is vrij logisch: goedkoper.
    De doorslag was echter een actie van Futaba die alleen in Amerika en Canada geldt. Bij aankoop van een zender van Futaba kreeg je een gratis 2de ontvanger t.w.v. minstens 80 euro. De zender inclusief het verzenden koste 260 euro, in Nederland betaal je er 325 euro voor, flink veel bespaard dus.
    Had al een beetje rekening gehouden met invoerkosten etc. dat bedrag was 60 euro. Alles bij elkaar koste dus 320 euro, maar wel met 2 ontvangers!
    Donderdag was het pakketje binnengekomen, ben erg tervreden:D!

18. PH-TVS

PH-TVS verslagschrijvers

Lid geworden:
    20 dec 2008
    Bestellen bij de LSH kan ook lang duren overigens...

5 weken geleden 2 carbons buisjes van 8mm besteld. Zou ongeveer 5 werkdagen duren en dan zou ik ze moeten hebben.. vandaag kreeg ik eindelijk de spullen binnen.

19. RC-mike

RC-mike

Lid geworden:
    8 jan 2006
    Gister heb ik weer een bestelling geplaatst bij HC, en nu kreeg ik vandaag twee mailtjes dat het verzonden was, terwijl het maar een pakketje is. Ook zijn de beide verzendnummers anders, toch wel vreemd...

Mike

20. PH-TVS

PH-TVS verslagschrijvers

Lid geworden:
    20 dec 2008
    Had gemaild met HC om te vragen wat het probleem was. Afgelopen zaterdag ontving ik bericht dat het erg druk was en dat mijn pakje snel verzonden zal worden. Ik wacht dus nog even af.

Dan na verzending nog kijken wat de douane gaat doen...

Heb gewoon netjes 100% opgegeven.

is toch wel een heel avontuur, bestellen bij HC :p

Laatst bewerkt: 31 mrt 2009
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina