Pakketje uit het buitenland, douane

Discussie in 'De Modelbouwkroeg' gestart door rc-ownd, 11 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Japie.G

Japie.G

Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Ook eentje binnen gehad vandaag zonder extra kosten! Pakketje van een kilo..

2. Rogier

Rogier Guest

Ik had op de 19e 2 pakketjes die uit HK waren vertrokken. 1 is afgelopen dinsdag al aangekomen en de andere is er nog niet. Hier zat de Mini Swift in van Hobbyking. Leuk kistje, vergelijkbaar met de MPX Fox. Bij deze zending zat een track&trace waarmee je ook de status in NL ziet staan. Maar helaas staat hij nog steeds op left HK on may 19... :(

3. Rebun

Rebun

Lid geworden:
    16 okt 2008
    Op mijn pakje €10 verwerkingskosten(inklaring) moeten betalen. Was wel een zware doos met 2laders, 2power supplys en lipo. Had er de echte prijs op laten zetten. Zat dus wel tegen de 2kilo aan. Mja, 10 euro is ook niks want als ik het hier moest kopen was ik minstens het 3dubbele kwijt. Precies zijn ze in belgie niet zo streng

Laatst bewerkt: 28 mei 2010
  4. joris188

joris188 Guest

men cb180D is vandaag ook aangekomen

(op douane sinds 5 mei)

60 euro moeten bijbetalen op een pakje van 136 euro (34 euro taks, 25 euro "formaliteiten") , volgende keer toch maar nederlandse webshop

5. Kars.R

Kars.R

Lid geworden:
    13 apr 2010
    nog mazzel dus, bij mij duurde het bijna 4 weken voor ik de brief kreeg:mad:

dat is echt schandalig lang van de TNT, dan heb je ook niks meer aan die HK 12 uurs service:sad:

UPDATE:

vrijgegeven door douane, kost me alleen wel een hoop geld :D

"Rembours: 4043.00"

hopelijk gaan ze het daar niet op verkl*ten bij de bezorging straks |-)

Laatst bewerkt: 29 mei 2010
  6. Zjeraar

Zjeraar

Lid geworden:
    20 jan 2007
    Hoe zit 't nu eigenlijk ivm importeren in België? Gaat dat een beetje vooruit, of is dat nog erger dan wat ik hier lees over de Nederlandse TNT?
    En wat is de reden van de pakketjes onder de 1kg te houden? 3 pakketjes van 1kg verzenden kost je toch meer dan 1 pakket van 3kg?

7. BarnOwl

BarnOwl

Lid geworden:
    12 mrt 2006
    ......en ALS dan eindelijk het langverwachte pakketje komt wordt het bezorgd door een medewerker van TNT die het geld op de cent nauwkeurig contant wil afrekenen:

Geen wisselgeld, geen pin- mogelijkheid dus pakje weer weg. Volgende werkdag ophalen bij lokale TNT punt waar ze gelukkig WEL wisselgeld hebben EN kunnen pinnen.

8. Matanza

Matanza

Lid geworden:
    22 apr 2007
    Nu snap hoe dit draadje aan 85 pags komt. qoute's van een paar posts hoger ...

Grtz Matanza

9. Zjeraar

Zjeraar

Lid geworden:
    20 jan 2007
    Bedankt Matanza, die had ik idd ook al gelezen, maar dat gaat over iets wat minder dan 1kg weegt, en ik ben vooral benieuwd naar ervaringen boven de 1kg. Ben tot 9 pagina's terug geweest, maar 'k ga ze niet alle 170 afgaan, ookal staan daar misschien hele interessante dingen in vermeld mbt België...

Laatst bewerkt: 29 mei 2010
  10. Matanza

Matanza

Lid geworden:
    22 apr 2007
    In de club bij ons hoor ik ook niemand echt klagen. Soms duurdt het wat lang. Maar het komt altijd, goed, aan. Als je iets in China koopt moet je er rekening mee houden dat het soms eventjes kan duren. Hoewel dat mijn ervaringen niet zijn de laatste tijd. 1 week vind ik zeer snel.

Grtz Matanza

11. Zjeraar

Zjeraar

Lid geworden:
    20 jan 2007
    Ja, daar verschiet ik van :) Had niet verwacht dat dat zo snel zou gaan :) Hmm, 'k ga er me denk ik ook maar eens aan wagen.

12. Matanza

Matanza

Lid geworden:
    22 apr 2007
    Wij gebruiken altijd de goedkoopste methode van verzenden:
    Air Parcel (BELGIUM)

of met deze methode:
    International (Registered) Air Mail

Dit is met de gewone post. Ng nooit problemen gehad. (tenzij je inklaring €10 problemen noemt ;) )

Grtz Matanza

13. Zjeraar

Zjeraar

Lid geworden:
    20 jan 2007
    Nee, die €10 overleef ik wel :p Maar als ze er 21% gaan bijkletsen, ga 'k toch teleurgesteld zijn. Maarja... zelfs dan is 't nog goedkoper dan de boel locaal te halen.

14. Matanza

Matanza

Lid geworden:
    22 apr 2007
    never say never... Maar 21% hebben wij ng nooit voor gehad :) Gewoon voorzichtig bestellen. Geen 5 setups tegelijkertijd, je kan ze toch niet allemaal tegelijkertijd vliegen...

Grtz Matanza

15. Zjeraar

Zjeraar

Lid geworden:
    20 jan 2007
    Ik rij :wink: en die boel die 'k daarvoor nodig heb is toch een stukske zwaarder :? Jammer dat de dollar nu ook weer zo hoog staat, anders zou dat al een hoop compenseren :lol:

16. Bernie

Bernie

Lid geworden:
    30 jan 2006
    Vindt ik ook een leuk vliegtuigje, laat eens weten of je daar extra voor moet bijbetalen ;) .

17. Stoomstrijkijzer

Stoomstrijkijzer

Lid geworden:
    24 aug 2009
    Was dat EMS? Heb ook een 4S 40C 5000mah lipo besteld donderdag en laten verzenden met registered. Zou hem graag voor het weekend van de 12e in huis hebben ivm wedstrijd. Ben er bang voor dat dit niet zal lukken.

Toen ik met EMS bestelde moest ik ook een keer 10euro betalen, maar uiteindelijk heeft da pakje ander halve week op de douane gelegen dus heb er ook een dikke 2 weken moeten opwachten. Vandaar gewoon registerd nu.

18. Rogier

Rogier Guest

Zodra hij er is laat ik het je weten. Ik ontdekte wel dat hij (per ongeluk??) met EMS is verzonden. Dan ben je 99% de sjaak. Of het is een actie van Hobbycity, heb ik wel eens vaker meegemaakt. Waarderen ze het 'gratis' op naar EMS. Zit je met deze omvang alleen net niet op te wachten...

19. Matanza

Matanza

Lid geworden:
    22 apr 2007
    Voor de twaalfde binnen zou wel eens ne nipte kunnen worden.

Grtz Matanza

20. Stoomstrijkijzer

Stoomstrijkijzer

Lid geworden:
    24 aug 2009
    Cva. Voor hetzelfde is het zo'n vies weer zoals vandaag en dan blijf ik thuis denk ik...

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina