Pakketje uit het buitenland, douane

Discussie in 'De Modelbouwkroeg' gestart door rc-ownd, 11 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bernie

Bernie

Lid geworden:
    30 jan 2006
    Vraagje: de douane in bijv. België, is die ook zo streng?
    Anders kun je het beter naar een vriend/kennis in België laten sturen, en dan je vriend/kennis het naar jou laten sturen.

2. PH-TVS

PH-TVS verslagschrijvers

Lid geworden:
    20 dec 2008
    Kreeg vandaag een mailtje dat mijn pakje verzonden is... dus nu kijken wat de douane ermee gaat doen... ;)

3. PH-TVS

PH-TVS verslagschrijvers

Lid geworden:
    20 dec 2008
    Vanmiddag kreeg ik eindelijk het pakje binnen van HC. Geen douane kosten hoeven te betalen. Misschien komt dat nog.

4. mkabel

mkabel

Lid geworden:
    1 sep 2008
    lijkt me niet dat ze dat nog aan je vragen,
    het lijkt me dat je dit moet betalen als je het pakje ophaald anders krijg je hem gwn simpelweg niet mee.

5. Micropuller

Micropuller Forum veteraan

Lid geworden:
    1 jul 2004
    U gaat niet door voor de koelkast:

6. PH-TVS

PH-TVS verslagschrijvers

Lid geworden:
    20 dec 2008
    :lol: we wachten gewoon af... voorlopig is het zelfs met betaling van de invoerrechten ed. nog stukken goedkoper dan bij de LHS :D

7. RC-mike

RC-mike

Lid geworden:
    8 jan 2006
    STIK!, zonet een briefje in de bus gevonden dat ik mn apkketje heb gemist en ook nog moet gaan betalen...

8. eclipse86

eclipse86

Lid geworden:
    29 aug 2005
    vandaag om pakketje geweest(was niet thuis deze week) zonder problemen meegekregen zat wel sticker over van douane controle maar geen factuur erbij...
    was ook klein pakketje van 120dollar... nog 2 op komst

9. Marcel

Marcel

Lid geworden:
    23 jun 2003
    Wie weet welk nummer je kan bellen als je via USPS iets uit Amerika hebt besteld?
    Volgens het trackingnr is het al op 14 april gearriveerd bij de douane in NL en het ligt er al een tijdje,dus ik wil even gaan bellen hoe het ermee staat:

Into Foreign Customs, April 14, 2009, 8:24 pm, NETHERLANDS
    Arrived Abroad, April 14, 2009, 8:24 pm, NETHERLANDS
    International Dispatch, April 11, 2009, 5:52 am, ISC CHICAGO IL (USPS)
    Acceptance, April 09, 2009, 3:33 pm, GRAIN VALLEY, MO 64029
    Electronic Shipping Info Received, April 09, 2009

Groeten,
    Marcel

10. savage .26 picco

savage .26 picco Forum veteraan

Lid geworden:
    12 okt 2004
    Een week bij de douane is heel normaal met iets vanuit de V.S. , wil je het sneller in huis zal je het via de UPS of een andere express-koerier moeten doen ;)

Waarschijnlijk zal het (normaal gesproken) 1 dezer dagen wel afgeleverd worden.

11. Robion

Robion

Lid geworden:
    21 dec 2005
    Pakketje van $130 ontvangen van HC, wel even afrekenen aan de deur voor de douane €43,08....das toch effe slikken

12. 3w_flyer

3w_flyer Guest

het kan nog leuker :

pitts S12 besteld in UK, handelaar speelt het slim en laat de kist rechtstreeks van china naar mij verschepen.
    resultaat 172 euro bijbetalen aan DSV . (waaronder 2,5 euro kosten voor voorschieten van het bedrag)
    effe een mail naar UK, krijg te horen dat ze mij het bedrag terugbetalen want hun motto is NO VAT, NO TAXES, FREE SHIPPING

bedankt madaboutrc.uk

13. eclipse86

eclipse86

Lid geworden:
    29 aug 2005
    mijn laatste ligt in brussel denk ik

Delivery Status Event Date
    Pending customs inspection. 17-Apr-2009

was iets van een 314dollar
    zullen zien.

14. eclipse86

eclipse86

Lid geworden:
    29 aug 2005
    nog steeds niets gehoord. weet er iemand op welk adres ik moet mailen of bellen voor de douane van belgie?
    dit is de gewone post niet denk ik??
    alvast bedankt, groeten

15. Sleurhutje

Sleurhutje Forum veteraan

Lid geworden:
    2 jun 2006
    Drie dingen als je besteld bij HC:
    1. Neem als waarde van het pakket 70% van de werkelijke waarde. Het komt uit Hongkong en is dus aannemelijk dat het ontzettend goedkoop is. Ook voor de Douane.
    2. Verstuur je pakket nooit via EMS maar gewoon met Registered Air Mail. Via EMS betaal je gegarandeerd invoerrechten, BTW en torenhoge transportkosten.
    3. Zorg dat het gewicht van het pakketje niet boven de 2kg. uit komt. Tot 1,5kg nog nooit problemen gehad.

16. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    Ik heb 40 pakketten tot 4kg via ems expres besteld en daarover nooit invoer kosten moeten betalen oid. Altijd in 3 dagen in huis. Dit is NU helaas anders :( 5 dagen vertraging en 17 euro inklarings kosten + btw :( Stelletje eikels........ geld boeit me niet maar ik kan gewoon niets meer snel ontvangen nu :(

Gewicht van 2kg is veel te laag, 4kg moet ook goed gaan anders moet ik bestellingen zover opdelen.....

17. Sleurhutje

Sleurhutje Forum veteraan

Lid geworden:
    2 jun 2006
    Mij maakt de extra kosten in principe ook niet uit. Maar als je dan beweert dat de verzendtijd 3 tot 5 dagen is dan moet je dat ook wel hard maken. Ooit één keer een "spoedbestelling" gedaan van een handje vol kleine LiPo's (totaal amper 1200 gram in totaal). Maandag besteld in de hoop ze vrijdag te hebben. Uiteindelijk duurde het net zo lang (11 dagen incl. weekend) als de vrijdag daarvoor bestelde andere spullen. :evil: Dikke vinger voor de pakketdiensten, dat was echt de laatste keer via hun. :yes:

18. eclipse86

eclipse86

Lid geworden:
    29 aug 2005
    iemand een idee waar ik het best naar mail. de extra kost is nu ook de eerste keer dat ik het tegenkom, maar de tijd is nu toch wel zeer lang aan het worden. 3april besteld 8april verstuurd.

19. Micropuller

Micropuller Forum veteraan

Lid geworden:
    1 jul 2004
    Joh, doe rustig aan. Als ik het goed begrijp is het vandaag pas 5 werkdagen geleden dat het pakket bij de douane is afgeleverd. Een weekje vertraging is daar vrij normaal. Wie weet hebben ze het wel extra druk, nu ze blijkbaar strenger controleren op pakketten uit o.a. Azie.
    Het mocht toch zo langzamerhand wel eens bekend zijn; bestellen in het buitenland = kans dat je lang zult moeten wachten.

20. Defty

Defty

Lid geworden:
    30 jul 2007
    Hallo,

Ik ben van plan om de traxxas slash vanuit het buitenland te laten komen.
    Omdat ik al zeker een jaar niets meer vanuit het buitenland heb laten komen, wil ik even weten waar ik deze wagen nu het beste kan bestellen.
    Ik heb vaker bij stellamodels besteld, en dit ging zeer goed, alleen levert hij de slash niet

Dus ik zoek een webshop met een snelle levertijd en zo min mogelijke kans op extra douane kosten.

Mvgr Tim

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina