Pakketje uit het buitenland, douane

Discussie in 'De Modelbouwkroeg' gestart door rc-ownd, 11 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Noem het zoals je wil :roll:, feiten blijven feiten.

2. Ericjooo

Ericjooo

Lid geworden:
    4 mei 2006
    Hmmm, en dan -ondanks de vertraging- ook nog eens BTW en invoerrechten betalen over je verzendkosten??? Zo goed doet TNT niet zijn best.

Overigens is een officiële klacht indienen bij TNT zeker aan te raden; bij EMS-zendingen moeten ze namelijk binnen drie dagen het pakket vrijgeven. Toen het bij mij na vijf dagen nog niet was vrijgegeven heb ik een klacht ingediend. Enquete van TNT gehad en toen kwam het wel twee dagen later aan de deur.

Overigens ben ik van mening dat de grote hoeveelheden en de lage personeelsbezetting de oorzaak is van alle vertraging. Tja, dat heet ondernemen, ook voor TNT. Weinig personeel = weinig omzet draaien en dus pakketten dan maar zonder afrekening op tijd doorsturen. Als je meer mensen bij de inklaring neerzet is er gewoon een 100% omzet mogelijk en kan ieder pakket op tijd weg inclusief fijn factuurtje......tja, bedrijfsvoering is ook een vak maargoed, als je je bonus maar krijgt!!

groet,

Eric

Laatst bewerkt: 9 jun 2010
  3. Boldie

Boldie

Lid geworden:
    22 sep 2009
    Heb je hier een bron/link van? (dan kan ik ook wel een klacht indienen.)

Ik heb een pakketje (<1kg) dat vanaf 17 mei bij de douane ligt. Op 1 juni is de status volgens tnt veranderd naar "Verzoek tot info" wat volgens TNT betrekend dat ik 'DE' brief krijg, maar heb die tot op de dag van vandaag nog niets ontvangen.

Meerdere pogingen tot bellen naar douane/tnt of zoeken op internet om eea te versnellen heeft niets geholpen.

Tips anyone?

4. prop-er

prop-er Forum veteraan

Lid geworden:
    18 sep 2004
    Vandaag bezorgd....

Drie weken vertraging, en 20 euro mogen aftikken. Jottum.

5. streetbiker1977

streetbiker1977

Lid geworden:
    9 apr 2010
    Vandaag brief in de bus van DSV. Da's toch het vroegere ABX?

Op de aankoop van €109,40 ben ik de BTW verschuldigd, geen probleem.
    Maar ze rekenen ook maar liefst €25 inklaringskosten aan! :Fade-color

Ik vraag me trouwens af wat m'n pakje bij DSV doet. Het transport gebeurt normaal door TNT.

Achja, dan nog vlug even betalen en het pakje is er...

Edit: Trouwens, weet iemand van de belgen hoe je de kosten moet betalen? Aan de deur? Of met een overschrijving?

6. johan.heyrman

johan.heyrman

Lid geworden:
    16 jun 2009

De laatste 2 betaling (EMS zending van hobbyking) waren in contact aan de deur, en verplicht gepast !!

7. BadBert

BadBert Forum veteraan

Lid geworden:
    4 feb 2005
    Dat verplicht gepaste vind ik helemaal belachelijk.... maar goed...
    dan moeten ze het maar via een accept giro doen ofzo, nie moeilijk toch?

8. Rogier

Rogier Guest

Ben ik inderdaad ook wel benieuwd naar.... ik kreeg namelijk vorige week een brief en zaterdag weer voor hetzelfde pakketje. Direct teruggestuurd en die was er dus vrijdag. Net even gebeld naar de status, zegt die vrouw me vrolijk dat hij pas gisteren bij ze is binnengekomen... huh? Ik heb vorige week al 2 brieven gehad. Snapte ze niet en was onmogelijk... Hier met dat pakket.. is al sinds 19 mei onderweg.. :(:(

9. Romke

Romke

Lid geworden:
    4 feb 2008
    even een mailtje dat naar hk gestuurd of ze me konden vertellen waar mijn pakketten waren. vandaag mailtje terug en ze zijn allemaal in Nederland! De eerste van 5 hier naast me :p Blijkt dat hobbyking ze met swiss airpost heeft verstuurd. Al met al moet ik zeggen dat ik over de klanten service en de moeite die ze doen om de pakketten hier te krijgen zeer tevreden ben!

10. Wishiej

Wishiej

Lid geworden:
    31 mrt 2010
    1 Juni 2 lipotjes bij HK besteld die op voorraad waren... vandaag mannetje van pakketdienst voor me deur en voila zonder douane kosten oid....

Een lader was niet op voorraad dus die had ik appart besteld zodat de lipo vast verstuurd werden en wat blijkt... 2x appart verzenden is goedkopen qua verzendkosten dan 2 lipo`s en lader in 1 keer versturen.
    Nu hopen dat de douane de lader straks niet onderschept.

11. streetbiker1977

streetbiker1977

Lid geworden:
    9 apr 2010
    Ik kom op onderstaande nog even terug en dan houd ik erover op:

Ball link pliers (noodzakelijke tool voor heli's):
    - op eBay gekocht op 30/05, vandaag 11/06 thuis geleverd: €5,65 inclusief verzendkosten!!!!!
    - lokale hobbywinkel: €16
    - online hobbywinkel "zonder onzinnige verzendkosten": €13 + €7 verzendkosten (en het is dan nog precies dezelfde tang als vanop eBay!!!!)

Zeg me dan nog eens dat je beter af bent in de lokale hobbyshop. Sven heeft dus meer dan gelijk!

Laatst bewerkt: 11 jun 2010
  12. Bernie

Bernie

Lid geworden:
    30 jan 2006
    Das nog steeds de mini swift?
    Laat ze idd maar eens opschieten, ben benieuwd naar de eventuele extra kosten ;) .

13. Rogier

Rogier Guest

Ja helaas wel..... :(

14. Bernie

Bernie

Lid geworden:
    30 jan 2006
    Ik zag wel op een pakketje van HK dat ik daar een tante heb :D .

Toevallig nog iemand op de afzender gelet?

Laatst bewerkt: 13 jun 2010
  15. Zjeraar

Zjeraar

Lid geworden:
    20 jan 2007
    Op m'n account bij HK staat nu dat er problemen zijn met de trackingnummers eindigend op SG. Zucht, ik heb natuurlijk zo'n trackingnummer, en dat daar problemen mee zijn had ik ook al lang gemerkt, ik heb nog totaal geen info te zien gekregen op de tracking website :( Er staat ook bij "Please allow several days in order to show the trackingnumber correctly". Maar 't is al een week bij mij :? Heeft HK ook een mailadres waar je eens naar toe kan mailen? Ik kon 't niet vinden bij "Contact"...

16. Rogier

Rogier Guest

Het track&trace nr van TNT in NL werkt nog niet op tracktrace.nl maar via de site van Hobbycity (hobbyking.com werkt niet meer.. :confused:) zie ik dat hij in transit is. Jammer dat ik het niet in NL kan zien, dan wist ik hoeveel ik moest bijbetalen en had ik het klaarliggen... :( Maar... er zit beweging in. 27 dagen na verzending uit HK...

17. streetbiker1977

streetbiker1977

Lid geworden:
    9 apr 2010
    Deze morgen heb ik nog eens gebeld i.v.m. m'n pakket dat door de douane werd tegengehouden.

De aanleiding tot de problemen is nu duidelijk: er zit een zender/ontvanger in het pakket.
    Dit soort artikelen worden gecontroleerd omdat bepaalde frequenties niet zijn toegelaten! Natuurlijk vormt 2.4gHz geen probleem in ons land.

Laat dit een tip zijn: bestel geen Tx/Rx vanuit china, want je krijgt zeker te maken met controle en de daarbij gepaarde vertraging.

18. BadBert

BadBert Forum veteraan

Lid geworden:
    4 feb 2005
    RX nog nooit een probleem geweest hier... zelfs niet gecontroleerd of wat...

TX (module) ook niet...

19. PIR3lly

PIR3lly

Lid geworden:
    20 aug 2009
    Heel officieel gezien zijn sommige 2.4Ghz zenders niet toegestaan in europa. Dit komt meestal doordat ze zenden met een te hoog vermogen. Vooral de spektrums staan hier bekent om.
    In belgië doen ze erg moeilijk hierover en ik heb al meerder verhalen gehoord van mensen waarvan hun bestelde zender in beslag is genomen. Je kunt dan fluiten naar je geld en bestelde goederen.

Kijk dus inderdaad goed uit met het bestellen van zenders/ontvangers uit het buitenland die geen CE goedkeuring hebben.

20. BadBert

BadBert Forum veteraan

Lid geworden:
    4 feb 2005
    Ja ok, geen CE keur dan heb je altijd een probleem...

Gelukkig hebben de assan onderdelen dat keurmerk wel (iig, er zit zo'n stickertje op ;) )
    Maar eigenlijk zul je hier dus van te voren met de shop moeten mailen, OF er een CE op zit... anders is bestellen dus eigenlijk al een te groot risico.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina