Pakketje uit het buitenland, douane

Discussie in 'De Modelbouwkroeg' gestart door rc-ownd, 11 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. streetbiker1977

streetbiker1977

Lid geworden:
    9 apr 2010
  2. Corrien

Corrien In Memoriam Forum veteraan

Lid geworden:
    28 okt 2003
    Ik had het over reguliere winkels. Dat zijn dus de gangbare. Oftewel met een etalage, een verkoper achter de balie, enz. Die krijgen af en toe wel eens controle op hun voorraad. Dit is een internetshop en die krijgen nooit controle.

Reden: onvoldoende mankracht om alles te controleren en te kleinschalig om interessant te zijn.

3. streetbiker1977

streetbiker1977

Lid geworden:
    9 apr 2010
    En het staat niet alleen op de site.

Het staat ook duidelijk op het product!

Dus als consument denk je dan toch dat het in orde zou moeten zijn?

4. Corrien

Lid geworden:
    28 okt 2003
    Op zich een logische gedachte, maar ik weet niet of je zo goedgelovig mag zijn. De overheid vindt dat in ieder geval niet. Ook wordt vaak genoeg het grapje gemaakt, dat CE staat voor China Export, dus daarmee ben je in ieder geval gewaarschuwd. Een CE sticker plakken is nu eenmaal zo gedaan, maar dat levert nog geen rechtsgeldigheid.

Zoals gezegd, als je zelf importeert ben je ook zelf verantwoordelijk en word je geacht de wet te kennen.

Dat er in België wat strenger wordt gecontroleerd op 2,4 GHz apparatuur komt waarschijnlijk doordat het BIPT zelf deelnemer is aan de commissie, die de Europese regels op dit gebied aan het ontwikkelen is.

5. Micropuller

Micropuller Forum veteraan

Lid geworden:
    1 jul 2004
    Deze is het toch? Nou heb ik al even naar mijn scherm zitten staren, maar ik zie nergens "ce & fcc certified" staan?
    En op (het plaatje van) de zender al helemaal niet. Of zijn mijn ogen slechter aan het worden?

6. danny56

danny56 verslagschrijvers

Lid geworden:
    5 sep 2009
    Wat denk je zelf ?:yes:

7. streetbiker1977

streetbiker1977

Lid geworden:
    9 apr 2010
    Maar nu zeg je het zelf. Ze plakken er een CE label op of verwerken het zelfs in de sticker.

Wie misleidt wie!? Wie is er dan de bedrieger?

Ik stop trouwens met deze discussie hier te voeren, het heeft geen enkel nut.
    Hopelijk is dit nuttige informatie voor mensen die van plan waren een zender te bestellen in China, NIET DOEN DUS!

Jammer dat modelbouwliefhebbers elkaar niet meer steunen i.p.v. elkaar de grond in de boren.

8. Micropuller

Micropuller Forum veteraan

Lid geworden:
    1 jul 2004
    Tja, dat Chinezen het niet zo nauw nemen met het papierwerk wisten we al (zie ook: "gift" en "lagere waarde")
    Maar wat ik me nog steeds afvraag; staat het er nu bij of niet?

En wat het in de grond boren betreft: waar staat in de regels dat, alleen omdat we allemaal aan modelbouw doen, we het ook allemaal met elkaar eens moeten zijn? Ik probeer me over het algemeen aan de regels te houden, anderen doen liever wat hen het beste uitkomt. Ga nou niet insinueren dat ik asociaal bezig ben, omdat ik het daar niet mee eens ben.

9. Corrien

Lid geworden:
    28 okt 2003
    Hoezo elkaar steunen? Er valt hier niets te steunen, alleen te verduidelijken hoe de regels zijn en waarom je nu de klos bent.

Ik heb zelf op dit forum al heel wat keer proberen duidelijk te maken hoe de regels zijn, waarbij altijd anderen het beter wisten en er ook altijd mensen waren, die er kwaad om werden. Ik ben dan ook maar gestopt met waarschuwen, want in ruzie-draadjes heb ik totaal geen zin en daarmee schiet niemand wat op.

Lullig voor jou, dat de douane je er uit heeft gepikt en dat je materiaal nu in beslag is genomen. De waarschuwing, die je geeft wordt hopelijk wel geloofd, zodat een ander niet voor dezelfde nare verrassing komt te staan.

10. bdoets

bdoets Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

Lid geworden:
    6 aug 2006
    De waarschuwing moet trouwens voor Belgen en Nederlanders iets verschillend worden geïnterpreteerd...:rolleyes:

11. petertjes

petertjes

Lid geworden:
    9 apr 2009
    Even een medelingkje,

Ik heb al best veel pakketjes besteld uit HK, nog nooit invoer rechten hoeven betalen.
    Nu 3 pakket besteld en alle 3 moeten betalen (2 pakket donderdag en 1 pakket vrijdag) 2 USA en 1 HK. (kleine pakketjes)
    Ze zijn denk ik strenger geworden, wel was het een redelijk korte doorlooptijd.

Misschien heeft iemand hier iets aan.
    gr.

12. Bas roR

Bas roR

Lid geworden:
    2 aug 2008
    Zooooooooooooooooooooooo irritant als je tussen 12:00 en 18:00 netjes thuis bent en dan KOMEN ZE NIET voor de tweede bezorging.
    Wel een busje tnt langs zien gaan bij de buren maar hij had m'n pakketje niet en wist het verder ook niet. zuuuuhuhuuuuucht.

Nederlandse tracking# werkt ook niet.. die van honkongpost geeft doodleuk aan dat er vandaag actie was:
    Me neus!

Laatst bewerkt: 19 jun 2010
  13. Lindert

Lindert

Lid geworden:
    12 nov 2009
    Ik had een maand ofzo iets gelezen op het fora dat je als je lipo's bestelde dat ze dan veel langer wegbleven het is voor lipo's van 3s en meer :confused:

14. BadBert

BadBert Forum veteraan

Lid geworden:
    4 feb 2005
    Dat is alweer "opgelost" :)

15. Wishiej

Wishiej

Lid geworden:
    31 mrt 2010
    Inderdaad ik had 2 x 2S 5000 Mah lipo`s binnen 10 dagen binnen :D

Helaas was er wel 1 lipo zo dood als een pier :S

16. Lindert

Lindert

Lid geworden:
    12 nov 2009
    Terug sturen hé :p

Maar as het probleem opgelost is kan het geen kwaad :)

17. Wishiej

Wishiej

Lid geworden:
    31 mrt 2010
    Tja terugsturen en dan weer verzendkost en alles eromheen... het was geen lipo voor mij en diegene lag er niet van wakker... voor 19 dollar is het ook niet een hele dikke bult die je valt.

18. Bas roR

Bas roR

Lid geworden:
    2 aug 2008
    Pffffffffffffff.. Presteren ze het om vandaag vóór 12 uur te komen als ik er net niet ben.
    Morgen na 13:00 mag ik het eindelijk zelf ophalen.

19. Wishiej

Wishiej

Lid geworden:
    31 mrt 2010
    Vandaag is de status van mijn pakketje waar een 2,4 ghz zender inzit veranderd naar "vrijgegeven door douane"

Dus ik verwacht eerdaags de TNT voor de deur te hebben staan!

20. MrBean

MrBean

Lid geworden:
    8 mrt 2004
    Vandaag iets onleuks meegemaakt : pakje van 7,65 DOLLAR (echte waarde), waarvan de factuur BUITEN op het pakje plakte, geopend door douane met 10 EUR kosten als gevolg... :-(

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina