Pakketje uit het buitenland, douane

Discussie in 'De Modelbouwkroeg' gestart door rc-ownd, 11 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. prop-er

prop-er Forum veteraan

Lid geworden:
    18 sep 2004
    Heb je post 2770 gelezen?

Daar zie je toch ook "mailed" staan....:roll:

2. roeleveld

roeleveld

Lid geworden:
    20 mrt 2008
    Als dit alles is dat er staat, dan betekend dit alleen dat het pakketje aan de transporteur is aangeboden.
    Hij ligt dus waarschijnlijk nog ergens op een balie om door de transporteur (bijvoorbeeld TNT/UPS/...) in hun systeem ingevoerd te worden.

Dus, nee, het is nog niet in Belgie (tenzij je het bij een belgische winkel besteld hebt)

--
    Joost

3. Rogier

Rogier Guest

[mod]Mensen, er komen meer en meer klachten over dit topic binnen! Vooral over mensen die niet de moeite nemen om even te lezen. Gebruik de zoekfunctie van dit forum of zelfs binnen dit topic. Dit voorkomt dat je vragen stelt die hier echt al ontelbaar vaak zijn gesteld en het voorkomt ook vele frustraties. Het zou zonde zijn als we om dit soort onzinnige vragen en berichten dit draadje moeten sluiten.

@joren95, de verwijzingen die je krijgt kunnen niet duidelijker in mijn ogen. Gewoon geduld hebben of zelf een KLEIN BEETJE moeite doen om je ergens in te verdiepen. Ik weet dat het met dit weer lekkerder is om lui te zijn, maar probeer echt zelf wat moeite te doen!!
    [/mod]

4. Psygho (Emil)

Psygho (Emil) Forum veteraan

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Anders een idee om ergens anders een algemeen frustratie draadje te openen ????
    Kan je daar je ergernis van je afschrijven ;), blijft deze daarvan verlost... En kan men toch zijn frustratie kwijt....

5. Marco899

Marco899

Lid geworden:
    29 mei 2005
    Mischien een idee om het draadje te schonen met onnodige posting? (ik weet het erg veel werk).
    Een ander draadje openen heeft weinig zin, maar door het lastige zoeken (op bv HK, off RR) worden de vragen gewoon dubbele gesteld. Ik vind het toch informatief om te zien of er bewust of onbewust door de douna wordt gescreend op afzender, verzendcode of verzender en wie er de pineut is en of er verschil is in shops qua invoerrechten.

6. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Ik stoor me er ook niet aan, maar goed blijkbaar andere dus wel....
    Ach ja vast iets met warm weer, maar goed back ontopic graag!

7. rcdaan

rcdaan

Lid geworden:
    21 nov 2009
    Om mezelf even te quoten...

Het pakketje uit de US heeft een week bij de douane gelegen en is vandaag aangeboden, aangezien ik morgen ook niet thuis ben kan ik het pakketje morgenavond over overmorgen pas ophalen. Op het tnt briefje staat niet dat er betaald moet worden maar misschien schrijven ze dat niet op, geen idee, ik zie het snel genoeg. Al met al valt het me niet tegen dus kwa tijd ;)

8. prop-er

prop-er Forum veteraan

Lid geworden:
    18 sep 2004
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  9. rcdaan

rcdaan

Lid geworden:
    21 nov 2009
    Dat gaat over de winkels, niet over het leveren van pakketjes... toch?

10. Micropuller

Micropuller Forum veteraan

Lid geworden:
    1 jul 2004
    Als alle posts in dit draadje die niet over het leveren van pakketjes gaan zouden worden verwijderd, bleef er niet veel van over ;)
    (van mij mag het overigens)

11. Seeyah

Seeyah

Lid geworden:
    29 aug 2009
    gisteren pakketje van HK, geen douanekosten en alles mooi ingepakt ;) het enige nadeel was dat mijn tracking nummer niet werkte maar op de doos stond wel het nummer dat ik gekregen had ;)

12. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Het is bij mij ook opvallend rustig met het pakketjes pesten. ;)
    Ik zag ook dat er nu allerlei foefjes uitgehaald worden met Singapore en Zwitserland,
    weet iemand hoe dat in elkaar zit?

13. Kevin 3D

Kevin 3D

Lid geworden:
    1 sep 2009
    ik heb al een tijdje geleden (bijna 3 weken) een pakketje van 999 gram bij hobbycity besteld met een bedrag van $149.00 nu anderhalve week geleden via tracking code gekeken en staat er dit: [FONT=Arial, Helvetica, sans-serif]Held by Customs at Destination dus aangehouden bij de douane op bestemming. nu zag ik vandaag de tnt bezorger en even gevraagd hoelang dit normaal duurt hij zij dat het normaal 3 dagen zou duren en hij had gekeken in de computer met de plaatsen waar hij moest zijn en hij hoefde niet bij ons te zijn. hij vond zelf dat ik al heel lang ben aan het wachten.
    wat moet ik nu doen moet ik contact opnemen met de douane, zo ja waar moet ik dan naartoe bellen
    [/FONT]

14. mathijs727

mathijs727

Lid geworden:
    8 jul 2009
    Mijn pakketje deed er 3 weken over om langs de douane te komen....
    Waarschijnlijk krijg je over een week een brief waar je de waarde van het pakket moet opgeven.
    Dan nog 1 tot 2 weken en dan zijn ze eindelijk klaar.
    Dan krijg je een mannetje van TNT voor je die om 50 euro vraagt.

Zo ging het bij, en dat was met een bijna even zwaar pakketje.

Mathijs

Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  15. MartinT

MartinT

Lid geworden:
    24 aug 2008
    Vanaf het moment dat het binnengekomen is in NL, mag TNT er, (naar eigen zeggen, ik kan dit nergens op papier vinden) 30 dagen over doen voordat het bij je aan de deur bezorgd wordt... 3 dagen afhandeling (volgens jouw bezorger) is waarschijnlijk hun ultieme streven maar dat is net zo haalbaar als dat er vóór 1 juli een nieuw kabinet is... (die 3 dagen haalt TNT met EMS bij lange na niet eens, en daar mag je dan wél 17euro50 voor aftikken (ja OOK als de waarde lager is dan 22 euro!)

16. Marco899

Marco899

Lid geworden:
    29 mei 2005
    Volgende keer maar vragen of ze het via regular airmail willen sturen zonder track en trace nummer. Nu al 3 dagen een pakketje van enjoyhobbies binnen die 3 dagen later was verstuurd (zonder TenC) dan die van hobbyking die nu bij de douane hangt. Waarde en gewicht zijn vrijwel hetzelfde. Lijkt erop of Track en trace automatisch bingo is?

17. Rogier

Rogier Guest

Zoek even in dit topic..... deze vraag is al wel 3000x gesteld... als het niet meer is....

18. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Hmm "slechts" 2816 post inclusief die van jouw, dus 3000x KAN dus niet ;)
    Maar je hebt gelijk het staat er zeker 10 keer!

Laatst bewerkt: 30 jun 2010
  19. WonderTiger

WonderTiger

Lid geworden:
    3 mrt 2010
    ik heb bij HK pakketje besteld is het goed als ik gewoon volle bedrag op pakketje heb laten zetten.

20. Micropuller

Micropuller Forum veteraan

Lid geworden:
    1 jul 2004
    Ik weet niet precies meer waar, maar het antwoord op je vraag staat ergens in dit draadje. Even zoeken dus ;)

Laatst bewerkt door een moderator: 24 dec 2015
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina