Pakketje uit het buitenland, douane

Discussie in 'De Modelbouwkroeg' gestart door rc-ownd, 11 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niek

Niek PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    21 aug 2002
    Nuttige info hier? Als je mij de berichtnummers kunt aangeven, moeten we dat maar eens splitsen..

2. Baggeraar

Baggeraar

Lid geworden:
    31 jan 2010
    :rolleyes:
    Dan kan het weer interessant worden.
    :p

3. Corrien

Corrien In Memoriam Forum veteraan

Lid geworden:
    28 okt 2003
    Dat is een B-vraag, Niek.

Maarrrrr naar mijn idee (strikte privé-mening): uiteraard de openingsposting, want anders wordt de draadstarter tekort gedaan en weet niemand waar het over gaat. Vervolgens bericht 14 (de importtarieven), 16 (waarom wél in het buitenland kopen), 17 (waarom niet) en 24 als afsluiting omdat deze wel erg sympathiek klinkt en een beetje van beide is. En o ja, de posting met de mededeling waardoor er vanuit Hongkong momenteel vertragingen zijn, maar die moet je zelf maar even zoeken.

Daarmee is alles wel gezegd volgens mij. Als je dat laat staan en de rest verplaatst naar het non-modelbouwcafé zal het misschien ooit in de vergetelheid verdwijnen, evenals alle overige daar aanwezige draadjes. Hoewel, ook daar blijkt geleuter-en-gehakketak-om-niks een nogal hardnekkig leven te leiden omdat er toch altijd wel een aantal lieden lol in hebben. Neem alleen al het draadje 'De Berg is van mij' ;).

4. Bronsky

Bronsky

Lid geworden:
    27 apr 2008
  5. Klaassie

Klaassie

Lid geworden:
    24 jan 2010
    Ik vond het wel een interessant draadje, ook de post mbt individuele zendingen. Zo krijg je toch een beetje een beeld van actuele verzendtijden en kans op douane kosten.

Dat het draadje de laatste tijd een wat venijnig karakter krijgt komt mijns inziens vooral door personen die zelf niet in het buitenland kopen. Snap echt niet waarom die hier dan herhaaldelijk hun mening over moeten ventileren.

Edit: het lijstje zoals opgesomd in het nieuwe topic van Bronsky lijkt me inderdaad een goed idee. Mis alleen nog het gewicht. :thumbsup:

Laatst bewerkt: 17 jul 2010
  6. Bronsky

Bronsky

Lid geworden:
    27 apr 2008
    Verzendgewicht toegevoegd aan lijstje.

7. prop-er

prop-er Forum veteraan

Lid geworden:
    18 sep 2004
    Zinnig of niet, dit draadje heeft bijna 3000 posts, en voldoet klaarblijkelijk aan een behoefte. Draadjes behoeven toch niet allemaal van een kwalitatief hoogstaand niveau te zijn?

Laat toch lekkker gaan.

8. Hrrbs

Hrrbs Guest

Ik ga binnenkort tuningdelen voor mijn TT-01 van RCmart halen (Mag dit? zoniet zeg het even dan zal ik het veranderen) en een 9T EZrun uit Duitsland halen ( ik ga mijn S10 Blast TX wel gewoon in NL halen) ik hoop dat het met hetzelfde prijslijstje aankomt als waarmee het weggestuurd is :D

Laatst bewerkt door een moderator: 17 jul 2010
  9. Bronsky

Bronsky

Lid geworden:
    27 apr 2008
    Draadje kan ook gewoon blijven bestaan toch? Alleen ik heb gemerkt dat er ook behoefte is aan een "to the point" draadje... zonder discussies...
    Ik zal dit draadje ook best nog wel eens bekijken. Alleen ik zocht me af en toe rot naar actuele levertijden en bijkomende kosten. Vandaar...

10. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Het lijkt me idd een leuk idee, ik hoop alleen dat de mods er ook achter zullen staan en af en toe alles behalve de data lijstjes eruit zullen poetsen.
    Daarmee zou je een handige database aan verzendmethodes kunnen opbouwen,
    zodat we met zn allen een voordelige weg kunnen kiezen.

Discussieren kan altijd hier nog.

11. NVM

NVM

Lid geworden:
    28 mrt 2002
    Laat ik ook even wat melden, dit alles zo gelezende te hebben.. Zo denk ik er nu over:

Nieuw Topic, waarin alleen feiten worden weergegeven, Zaken als "mijn pakketje is zolang onderweg, en oh wat zijn die mensen van de douane lui" en ook "de LHS is zoveel beter" Mogen van mij compleet weg blijven uit dat draadje.. Het zijn allemaal individuele gevallen van pech, geluk of wat dan ook.. Stel dat ik een draadje begin over elk muismatje, petje, mutsje of rekening begin die ik verstuur kan ik hier ook een one-man topic beginnen dat ellenlang en zinloos gaat worden. Houd het bij de feiten, dan is er wat mij betreft ook totaal geen probleem mee... Het lijkt wel een sport te gaan worden om voor elk accu'tje dat besteld word een reactie op het forum te moeten zetten, dat gaat mij persoonlijk allemaal veel te ver... Voor consumentenklachten zijn diverse andere forums en tv-programma's actief..

Robert

12. Rogier

Rogier Guest

Persoonlijk vind ik het volslagen onzin om het nieuwe draadje te openen.... Waarom in een ander draadje opnieuw beginnen? BIjzodner naief om te denken dat het daar over 6 maanden niet net zo is als in dit draadje? En wij als mods die dan alles maar even moeten poetsen als het niet bevalt? Ik heb meer dingen te doen naast mijn MBF leventje.... Het lijkt mij persoonlijk in ieder geval dat 1 van beide draadjes een slot om de nek krijgt. Het centraal houden van info is een goede eigenschap van een forum en wordt op deze manier om zeep geholpen. Ik hoor wel wat anderen vinden, heb het ook even in het moderator deel van het forum aangekaart. Maar nogmaals mijn mening; volslagen onnodig om een apart topic te openen. Ga dan op de daar bedoelde manier HIER verder...

13. Klaassie

Klaassie

Lid geworden:
    24 jan 2010
    Zit wel wat in. Aan de andere kant lijkt me een startpost met antwoord op steeds opnieuw gestelde vragen (hoeveel bedragen inklaringskosten e.d.) ook wel handig. Kan heel wat posts besparen :)

14. Rogier

Rogier Guest

Helemaal mee eens! We zijn aan het broeden.... ;)

15. Hrrbs

Hrrbs Guest

Hee euhm jongens ff vraagje,

Wordt dit überhaupt wel door de douane gelaten want na wat gelezen te hebben op het forum zag ik dat er ook mensen waren waarvan de 2.4GHZ zender in beslag werd genomen

Laatst bewerkt door een moderator: 18 jul 2010
  16. Roel van Essen

Roel van Essen Forum veteraan

Lid geworden:
    13 jul 2002
    1e vraag die je dan moet stellen is:
    Is het ding CE-toegelaten?
    Fabrikant dient dat te vermelden middels conformiteitsverklaring.

2e vraag:
    Wat is het vermogen? 2,4 gHz zenders mogen per land slechts een bepaald maximaal uitgestraald vermogen hebben. Normen hiervoor verschillen per land.

17. Bronsky

Bronsky

Lid geworden:
    27 apr 2008
    Dat was ook het idee, toen ik dat nieuwe draadje opende.

Draadje is niet opnieuw begonnen. Alleen het onderwerp is het zelfde, maar dan met wat strengere regels. Alleen feiten namelijk.

Hoop wel dat ze beide topics even blijven bestaan. Geef het in ieder geval een kans...

Ik ben geen website bouwer, maar is er geen module waarin je alleen binnen bepaalde grenzen gegevens op kunt geven. Beetje het idee van een Poll, maar dan anders. Het gaat ten slotte steeds om de zelfde datatypen: Datum, Valuta, Gewicht en land van herkomst (String van 25 karakters?) Giet het in een database en ...
    Oei, ik wordt enthousiast. Ik voel jullie al denken: "Wie moet dat uitvoeren...?"
    Sorry, ik ga weer terug in mij hok...:puppydogeyes:

Laatst bewerkt: 18 jul 2010
  18. Hrrbs

Hrrbs Guest

1. Het zal waarschijnlijk wel het CE keurmerk hebben want het komt uit duitsland

2. het vermogen is weer eens onmogelijk te vinden

19. Roel van Essen

Roel van Essen Forum veteraan

Lid geworden:
    13 jul 2002
    Ehhh...
    Is Sanwa Duits? Da's nieuw voor mij. Ik dacht toch echt dat het uit het verre oosten kwam...

20. Corrien

Corrien In Memoriam Forum veteraan

Lid geworden:
    28 okt 2003
    Als het uit Duitsland komt hoef je niet te vragen of het door de douane komt. Dat is dan al gebeurd. Alleen als het van buiten de EU komt moet het worden ingevoerd.
    De zender, waarnaar je verwijst is van LRP, een Duitse fabrikant.

Laatst bewerkt: 18 jul 2010
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina