R
razor
Guest
Als het via GLS komt, dan is dat een niet-particuliere aankoop. Als ik OEM materiaal inkoop dan het ik het ook 4 dagen later via DHL/UPS. En dat komt omdat de invoer dat eigenlijk geregeld is op het moment van versturen. Zodra de bestelling de deur uit gaat bij de leverancier, zijn ook alle papieren voor de Douane ingevuld. Sterker nog, ik krijg de elktronische factuur al eerder dan de goederen zijn verstuurd en ik weet op de cent nauwkeurig wat ik moet betalen.
De aankopen in Hongkong of USA zijn particulier, de verzender is meestal nogal makkelijk en doet er "om de koper te plezieren" geen factuur bij. Want de koper wil natuurlijk niet teveel betalen en gokt er op dat hij geen invoer hoeft te betalen. Als een verkoper netjes een sealbag erop zou doen en met grote letters INVOICE erop zou zetten en op die factuur staat ook daadwerkelijk wat in de doos zit en vertegenwoordigd een reële waarde, dan weet ik 100% zeker dat je pakketje binnen 5 dagen aan huis afgeleverd wordt. Maar ja, we willen goedkoper dus maken we het de Douane (ook al zit die misschien bij TNT Post op kantoor) lastiger door er een puzzel van te maken.![]()
het spijt me, maar ik koop het toch echt als particulier, het verschil is dat gls de pakketen vanuit azie hier verdeelt, zij zullen ongetwijfelt afspraken hebben met hongkong post en singapost.
dat heeft niks met zakelijk of particulier te maken, het ligt gewoon aan de instantie die hem levert.
zoals ik al schreef, ik krijg zodra de pakketen in NL zijn, een vraag tot inkklaring en hierin word me naar de waarde en de inhoud gevraagt. deze geef ik door en vertel bij de inhoud dat het om "onderdelen schaalmodelbouw" gaat en 2 dagen later heb ik de handel binnen.