Pakketje uit het buitenland, douane

• Topicstarter Topicstarter rc-ownd
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Los daarvan.. als jij een douanier aantreft die het niet vertrouwd en het uit gaat zoeken, ga je zwaar nat. Reken maar dat als ze er achter komen dat je doelbewust de boel loopt te flessen, dat je dan voor de bikkels gaat.

Hoe zou hij er achter kunnen komen wat de reeële waarde is?
Hij/zij kan toch niet precies weten wat een tweedehandse rc auto met aftermarket stukken erop waard is?

Heeft iemand van jullie dit al meegemaakt? Heeft de douane de reeële waarde achterhaald terwijl er een lagere waarde op de doos stond?

Zou het veel helpen een realistische waarde op te geven? bv 200€ ?

Zelfs bij de douane werken minstens een páár slimme mensen, en ze weten immers allang wat voor spullen er door mensen in HongKong worden gekocht, (allemaal hi tec spul) en ook zij weten de HobbyKing website te vinden. Misschien lezen ze hier zelfs mee.
Of het helpt om een realistische waarde op te geven... misschien (nog) niet. Het lijkt erop dat je pakje dan evengoed wekenlang kan blijven liggen.

Kijk, DAT zou zin hebben vanuit douane perspectief... als je bestelling wél snel zou arriveren wanneer je gewoon de correcte waarde aangeeft. Dat zou (voor mij) een reden kunnen zijn om volgens-de-regeltjes te bestellen.
Zolang het me tientallen euro's kan schelen, zonder dat er een soort boete op staat en zonder dat mijn pakket korter onderweg is, is er weinig reden om de echte waarde aan te geven.

Even resumerend ,onderstaand epistel heb ik net al op een ander draadje gegeven ,ik moet veel matrialen bestellen in o.a china ,onderstaand verhaal is dus de ervaring die ik tot nu toe heb opgedaan.

Inderdaad de bovengenoemde koeriers ( DHL en UPS) zijn niet alleen duurder met transport maar leveren de goederen (melden) af bij de douane EMS en andere delen gaan naar de TNT toe de douane heeft daar geen grip op ,wat zij daar doen is inderdaad steekproef gewijs controleren.
Als je in de steekproef valt dan kan het 3 tot 4 weken duren voordat je het pakket ontvangt ,met de douane heeft het niets meer te maken want de TNT zijn de alleen gemachtigden dus bellen met de douane heeft geen zin ,bellen met de TNT heeft helemaal geen zin want de desbetreffende afdeling (inklaringen) heeft blijkbaar geen computer en telefoon ,heb alles al geprobeerd van lief en beleefd zijn tot schelden toe ,het enige wat je kan doen is alleen maar wachten wanneer ze er mee klaar zijn de bedragen die je moet betalen liggen tussen de 30 en 40 euro ,tenzij dat er inderdaad een overtreding is geconstateerd zoals een pakketje aan bieden met er op 70 doller terwijl er een hele auto inzit ,de lui daar zijn in iedergeval niet dom ,maar bij kleine dingen moet je op de bovenstaande bedragen rekenen. Veel plezier verder O,ja onzin zoals gift,sample enz,enz daar kijken ze niet naar. Hoop dat het verhelderend is groeten verder Cees Dorst

Zelfs bij de douane werken minstens een páár slimme mensen, en ze weten immers allang wat voor spullen er door mensen in HongKong worden gekocht, (allemaal hi tec spul) en ook zij weten de HobbyKing website te vinden. Misschien lezen ze hier zelfs mee.
Of het helpt om een realistische waarde op te geven... misschien (nog) niet. Het lijkt erop dat je pakje dan evengoed wekenlang kan blijven liggen.

Kijk, DAT zou zin hebben vanuit douane perspectief... als je bestelling wél snel zou arriveren wanneer je gewoon de correcte waarde aangeeft. Dat zou (voor mij) een reden kunnen zijn om volgens-de-regeltjes te bestellen.
Zolang het me tientallen euro's kan schelen, zonder dat er een soort boete op staat en zonder dat mijn pakket korter onderweg is, is er weinig reden om de echte waarde aan te geven.
De enige manier om dat voor elkaar te krijgen is een envelop erop laten plakken, hierop grote letters INVOICE op zetten en de factuur bijvoegen in de envelop. Dat scheelt een hoop gis- en gokwerk voor de Douane. Maar ja, ons mierenneukende Hollanders (en omstreken) willen nu eenmaal voor een dubbeltje op de eerste rang en dan ook nog klagen (ook typisch Hollands) als het langer dan een week duurt. Naar Italië wordt ondertussen al nauwlijks meer verstuurd door Hong Kong en de VS omdat 8+ weken al normaal is en 30% van de pakketjes überhaupt nooit meer aankomt (daar moeten dus goedkoop via eBay spullen zijn te krijgen ;)).

mijn pakketje staat nu al 12 dagen bij de douane, komt van losiparthouse.com.. en is ook verzonden met USPS.

ik neem aan dat hij eruit is gepikt en ik nog ff wat mag gaan betalen aan de deur??, pakketje kosten 123 euro incl verz. kosten

ik zal hem deze week toch wel kunnen verwachten hoop ik!!

Groetjes

Toen ik mijn pakket vorige week uit HongKong mocht ontvangen na ruim een maand zaten er rembourskosten op van een paar tientjes :confused:
Verder geen formulieren van inklaring of invoerkosten te vinden.

Ik ben er persoonlijk mee gestopt om spullen buiten de EU te bestellen.
Heb het graag binnen als ik het nodig heb, en vind service en betrouwbaarheid ook erg belangrijk.
Er worden tegenwoordig van alle kanten aanvallen op onze economie gedaan, het zgn. "belastingsparadijs".
Lijkt me de uitgelezen kans om onze eigen economie te gaan steunen door er individueel een beetje aan mee te werken ;).

Eric

Ik ben er persoonlijk mee gestopt om spullen buiten de EU te bestellen.
Heb het graag binnen als ik het nodig heb, en vind service en betrouwbaarheid ook erg belangrijk.
Er worden tegenwoordig van alle kanten aanvallen op onze economie gedaan, het zgn. "belastingsparadijs".
Lijkt me de uitgelezen kans om onze eigen economie te gaan steunen door er individueel een beetje aan mee te werken ;).

Eric

Klinkt behoorlijk, maar als je de prijzen vergelijkt denk ik iedere keer weer dat "onze" Nederlandse winkeliers met minder dan 50% marge geen genoegen nemen. :rolleyes:

Klinkt behoorlijk, maar als je de prijzen vergelijkt denk ik iedere keer weer dat "onze" Nederlandse winkeliers met minder dan 50% marge geen genoegen nemen. :rolleyes:
Dat zit 'm niet in de winkeliers, maar in de fiscus. En met wat de fiscus opstrijkt doet-ie, over het algemeen (je moet niet denken dat ik het met alles een ben :rolleyes:) zinvolle dingen, waar ook modelbouwers dan weer van profiteren...
Ondertussen koop ik ook nogal eens wat in HongKong. Maar niet omdat ik vind dat de Nederlandse hobbywinkels exorbitante winsten pakken hoor.

Als jullie een trace doen, komt het pakketje dan als 1st aan in Nederland of in andere landen van Europa?
Mijn pakketje is vanmorgen geland in Leipzig (D) en is nu in Brussel (B).
Ben eens benieuwd want normaal gesproken zou het dan morgen afgeleverd kunnen worden, maar dit lukt niet door 2e pinksterdag. En het is gisteren op de post gegaan !!!
Das nog eens snel, met DHL, en de verzendkosten waren gratis voor een prodcut van iets meer dan 3 kilo.

Vraagt de douane (of TNT inklaringen bij jullie) een factuur aan jullie?

Wat voor factuur geven jullie dan? Een gewone betaling van Paypal?

soms vragen zij dat ,en ik stuur dan braaf een copy van de factuur en een betalings bewijs, of ze er dan iets mee doen weet ik niet ,even goed wordt het dan een wacht tijd van 3 tot 4 weken.

Verder heren UPS staat voor united postal service (een zeer goed koeriers bedrijf) ,daar in tegen is usps (united states postal service) ,gewoon het zelfde als de TNT hier dus ,daar zit behoorlijk verschil tussen ,een pakketje van usps wordt gewoon door de TNT bewerkt terwijl UPS een koeriers bedrijf is en de eigen inklaringen doen.
Verder zijn alle pakketjes altijd binnen 48 uur in nederland ,maar het laatste traject van de distrubitie naar de voordeur daar zit het probleem. Groeten cees dorst

Ok, heb een "Oncontroleerbare douane vertraging" op mijn trace staan.

Ben eens benieuwd wat eruit komt. Wel raar dat het pakketje voor Nederland is bedoeld en dat het bij de douane in Brussel.

We zullen wel zien wat het wordt.:p

<TABLE class=detail><TBODY><TR><TH class=date>Posting Date</TH><TH class=dropoff>Drop-off Point</TH><TH class=destination>Origin</TH></TR><TR><TD>26-May-2009</TD><TD>Fo Tan Post Office</TD><TD>Fo Tan Post Office</TD></TR></TBODY></TABLE>
<TABLE class=detail><TBODY><TR><TH class=date>Date #</TH><TH class=location>Location</TH><TH class=status>Delivery Status</TH></TR><TR><TD>26-May-2009</TD><TD>Hong Kong</TD><TD>Item posted and is being processed.</TD></TR><TR><TD>26-May-2009</TD><TD>Hong Kong</TD><TD>In transit.</TD></TR><TR><TD>27-May-2009</TD><TD>Hong Kong</TD><TD>Processed for departure.</TD></TR><TR><TD>27-May-2009</TD><TD>Hong Kong</TD><TD>The item left Hong Kong for its destination on 27-May-2009</TD></TR></TBODY></TABLE>

de status van mijn pakket staat al een dag of 4 op ;the item left hongkong for its destination.
Hoelang duurt het normaal voor aleer er schot in de zaak komt? Het is verstuurd via air parcell.

Volgens mij kun je bij air-parcel alleen maar de status binnen hong kong bekijken, wat het daarna doet niet meer volgens mij.

groeten remie

lol, bij amainhobbies begginnen ze ook vroeg. het is in amerika nu half acht 's ochtends, en het pakket is nu : packing order. half 8 0_o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back