Pakketje uit het buitenland, douane

Discussie in 'De Modelbouwkroeg' gestart door rc-ownd, 11 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niek

Niek PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    21 aug 2002
    Geen douane kosten. Ik heb de indruk dat ze zich niet druk maken om 2x $60,
    maar wel dat ze de handel vast houden totdat ze er in 1 dag even doorheen graven?

Straks in dec mag je tot 200 eur invoeren, dan heeft t voor hun ook minder zin.

2. evo

evo

Lid geworden:
    22 feb 2006
    hallo robr

het pakketje van rcmart heb ik zonder kosten binnen(waarde pakket 300 usd) op de vrachtbrief heeft rcmart het volgende ingevuld
    toys 50hks gift
    en de belangrijke stempel VRIJ VAN BELASTING INKL AMSTERDAM (8) staat er op

23 aug besteld en 3 sep binnen en gewoon met hongkong post (maar wel eerst gemaild of dat het op voorraad is)

ik moet wel zeggen alle onderdelen zijn goed verpakt in bubbelfolie en er is niks beschadigd

mvg evo

Laatst bewerkt: 4 sep 2008
  3. bdoets

bdoets Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

Lid geworden:
    6 aug 2006
    Ik ben benieuwd of de verzendtijden dan ook wat regelmatiger worden.
    Zou inderdaad best eens kunnen dat die uiteenlopende verzendduur enkel door de douane komt.

4. bdoets

Lid geworden:
    6 aug 2006
    Overigens, die ESC die overleden was heb ik teruggestuurd naar UnitedHobbies - er staat op de site dat ze ESC's een jaar lang garanderen, en de mijne was ruim een half jaar oud. Kreeg daarnet bericht dat er een nieuwe naar me onderweg is. Goeie service!
    Nou ja, heb ik er eentje overkompleet, die komt wel weer eens te pas...

5. Psygho (Emil)

Psygho (Emil) Forum veteraan

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Geluk, of ze passen de regel van 150 euro nu al toe?
    Uit Amerika een setje van undervaleud tot 148,98 dollar, zonder extra kosten...

Altijd goed naturlijk...

6. styreta

styreta

Lid geworden:
    29 jul 2008
    tis totaal op steekproef. Had een pakketje van 140 ofzo dat gesnaaid werd en 2 weken vast lag, wat ik toch zonder inklaringskosten ontving.

En nou een bestelling van 200+ en daarbij heb ik geen last van inklaring gehad.

7. Daantjo

Daantjo

Lid geworden:
    7 dec 2005
    Wichmond---- stomme vragen: 234, meesterlijke antw
  8. bdoets

Lid geworden:
    6 aug 2006
    Nou, na het lezen van dat stukje ben ik er redelijk mee bekend denk ik.
    Of het zinvol is hangt af van wat je zoal uit de USA betrekt. Ik koop wel veel uit HongKong, maar niet zo veel uit de USA, en bovendien heeft het me allemaal weinig moeilijkheden opgeleverd (en na 31 december zal dat nog gemakkelijker zijn). Voor mij is die $130 geen zinvolle investering.

9. Daantjo

Daantjo

Lid geworden:
    7 dec 2005
    Wichmond---- stomme vragen: 234, meesterlijke antw
    ja maar het is wel zinvol die 130 dollar als je een grote bestelling gaat doen. Zoals zovelen zeggen (en ik ook bekend mee ben) is dat de pakketten uit asie minder vaak bellast worden. Maar stel nu het volgende voor. Ik wil de Trex700 gaan bestellen. Dan kan je in Amerika gaan shoppen... de goedkoopste 700 vinden, de goedkoopste motor ergens anders wellicht, de electronica enz enz enz. dat dan allemaal naar dat USA adres laten sturen en hun opdracht geven als alles eenmaal binnen is in 1 keer door te sturen?

10. robr

robr

Lid geworden:
    4 mrt 2008

Gelukkig hebben wij vrienden wonen inde USA die het voor ons kunnen opsturen.
    Er is naast bovenstaande Quote ook nog een andere mogelijkheid.

From US 2 EU

Een nederlandse vrouw die in de USA woont en een pakket verstuur service heeft opgezet.

Een intervieuw met haar:
    Koopjes uit de VS vanuit de garage

Laatst bewerkt: 14 sep 2008
  11. mattiejplane

mattiejplane

Lid geworden:
    22 aug 2006
    Ik heb weer even meegemaakt hoe lang het kan duren om een pakketje te krijgen uit honkong....

26 aug. bestellinkje gedaan bij hobbycity, na wat processing werd het pakketje op 30 aug verzonden naar nederland. Tot eergister nog steeds geen pakketje en ik was inmiddels behoorlijk ongeduldig, ik dus mailen met tnt! Ik was er haast zeker van dat de duane hem er uit had gepikt.

Maar toenet tijdens het eten, dingdong, postbode met pakketje uit honkong en het mooiste was nog dat ik geen inklaring hoefde te betalen.

Ze hebben er dus 2.5 week over gedaan om het pakketje vanuit het vliegtuig naar mij te krijgen, best lang, doosje woog 1 kilo stond op gift/toys value $14, was uiteraard veel meer :D.

Zo zie je dat lang wachten niet altijd extra kosten met zich mee brengt . . . . . en van tnt nog steeds niks gehoord.

Laatst bewerkt: 16 sep 2008
  12. bdoets

Lid geworden:
    6 aug 2006
    Zo... die regelaar die ik vervangen kreeg hebben ze 8 september op de post gedaan (nee eigenlijk later, want toen moest het management die vervanging nog goedkeuren).
    Vanmiddag 16 sept. kwam-ie aan. De TNT postbode was heel nieuwsgierig wat ik nou wel kreeg uit Hong Kong. Gezellig babbeltje gemaakt op de stoep...
    De postbode zei ook al dat ze tegenwoordig veel pakjes uit HongKong langs zagen komen... (zal wel niet alleen modelbouw zijn denk ik)
    Acht dagen onderweg... nou, niet te gek. Maar het was dan ook een klein en licht pakje.

13. mattiejplane

mattiejplane

Lid geworden:
    22 aug 2006
    Nou of het was diezelfde postbode als net bij mij was bart! Wij wonen net op fiets afstand van elkaar dus zou me niks verbazen.

14. Psygho (Emil)

Psygho (Emil) Forum veteraan

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Normaal is het uit Azie, een 9 dagen, dus ik al met smart wachten, kwam het even een week later.....

De douane, maar goed waren een 4 tal hopups, dus net onder de 50 dollar,dus geen belasting..

15. knoxville

knoxville

Lid geworden:
    31 mei 2008
    Ik verbaas me sowieso wel over de verschillen in verzendtermijnen. Soms zit je drie weken op een pakket te wachten, onlangs werd een pakket binnen 6 dagen bezorgd vanuit Hong-Kong. Het gekke is dat er volgens de mailtracking bij beide pakketten geen douane bemoeienis is geweest. Dit kan een vertragende factor zijn maar in dit geval lijkt dat niet mee te spelen. Toch vreemd.

16. Christian

Christian

Lid geworden:
    8 dec 2007
    heb een Belt CP uit HK besteld,

hopen dat die door de douane heen komt :S

17. Sleurhutje

Sleurhutje Forum veteraan

Lid geworden:
    2 jun 2006
    De afgelopen weken 32 LiPo's (waarde > $300) in één doos laten komen vanuit Hong Kong. 8 Wwerkdagen later staat de postbode op de stoep. "Alstublieft", en weg was-ie weer. Niks geen douanegedoe en zo. Zo ook een paar dagen ervoor met een lading brushless motortjes, regelaartjes, servootjes etc. Hong Kong verstuurd en 6 werkdagen later in huis. 8)

Een ander pakketje met een simpele AR6100e ontvanger t.w.v. $49,95 uit de VS ligt nu al 3 maanden ergens op Schiphol volgens de tracking van USPS. Ondertussen al een refund via PayPal afgerond. :evil:

18. Christian

Christian

Lid geworden:
    8 dec 2007

Dus hoe groter het pakket hoe beter :p
    (Zal wel niet waar zijn maar als je dat zo leest wat wel en niet doorkomt)

19. Sleurhutje

Sleurhutje Forum veteraan

Lid geworden:
    2 jun 2006
    Nah, hoe Aziatischer de afzender des te makkelijker komt het door de Douane. Het lijkt erop dat nagenoeg alles uit de VS wordt gecontroleerd en uit Aziatische landen totaal niet. 8)

20. Mijnheer Rob

Mijnheer Rob

Lid geworden:
    14 sep 2005
    Pakketje uit HongKong ontvangen, 10 dagen na de bestelling. :D
    Deze had absoluut geen haast, anders bestel ik wel dichter bij huis. 10 dagen niet te gek en komt prima overeen met wat ik hier vaker lees :yes:

Waarde ongeveer €50,-.
    Had wel een Customs Declaration sticker gekregen, hierop stond met pen "gift" aangevinkt. Omschrijving "toy" en waarde "€10,-"

Creatieve jongens die chinezen... :D

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina