Pakketje uit het buitenland, douane

Discussie in 'De Modelbouwkroeg' gestart door rc-ownd, 11 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jonasz

Jonasz

Lid geworden:
    7 jul 2009
    Ok bedankt allemaal !

2. BadBert

BadBert Forum veteraan

Lid geworden:
    4 feb 2005
    donderdag avond besteld bij himodel, gister ochtend stonden ze al aan de deur...

3. Olii

Olii

Lid geworden:
    14 feb 2009
    Weet niet of het hier thuis hoort ?? maar toch Het ligt op mne lever!!!!!

Nu na 2 keer een aankoop te gedaan te hebben bij verkopers hier op mbf in nederland, speelt de post telkens al het pakketje kwijt:( Nu 3de keer iets aangekocht en het duurt weeral al wat langer dan zou moeten VREES ik. Ik woon in belgie maar we zijn buurlanden ?

Ben het echt moe , en als je naar de hulplijn belt zeggen ze dat ze niet verder kunnen nazien tot aan de grens..

Iemand dit al meegemaakt ????

Vraag ook telkens om verzekerd te verzenden , dat doen ze en vraag dan ook om eenn foto te maken van het bewijsje zodat ik niet naar de post vlieg voor niets...

Weetje , Het kost me stukken van mensen!

Hoop mss op wat raad van jullie !

Olii:(

4. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Ik zit met een vraag.

Binnenkort wil ik bij hobbywireless een zooitje aan FPV apparatuur aanschaffen,
    en de winkelhouder heeft aangeboden de zending als "Samples" te vermelden,
    waarbij hij de prijs kan laten zakken tot wel 10% (op de bon dan).
    Zou ik hiermee weg kunnen komen, ook als ze me eruit pikken voor inspectie?
    Als ze een bon moeten hebben kan ik natuurlijk gewoon voor het printen de boel aan kunnen passen naar de afgesproken percentages.
    Lekker provisorisch kliederen en vast niet helemaal legaal (shop zegt van wel),
    maar me laten plukken voor 100 euro vind ik toch ook crimineel van de douane..

5. Burp

Burp Forum veteraan

Lid geworden:
    30 jan 2005
    Valsheid in geschrifte....meer zeg ik niet.

6. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Volgens de shophouder niet, het is gewoon een promotie pakket schijnbaar?

7. schilper

schilper

Lid geworden:
    26 jun 2008
    Maar jou shophouder denkt dus wel aan zichzelf, hij wil niet gepakt worden. Anders zou hij er gewoon een factuur bij doen met de Sample prijs er op.
    Heel makkelijk van hem om te zeggen, ach joh, knoei je zelf toch wat met die factuur.

8. Matthijs NED 469

Matthijs NED 469

Lid geworden:
    5 dec 2004
    als je dit soort dingen flikt in je belastingaangifte ben je gewoon strafbaar, en terecht. Invoer en BTW valt volgens mij onder dezelfde regelgeving, dus ben je ook nu strafbaar bezig, en eerlijk gezegd hoop ik eens dat je eruit gepikt wordt en dit serieus wordt onderzocht. Een gokje nemen en een hongkongshop een lagere waarde op pakket laten zetten is nog een grijs gebied, maar daarna zelf de facturen gaan lopen paintshoppen en nog eens keihard liegen is echt over de lijn.

9. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Hij doet er ook een factuur bij met die prijzen.
    Maar die kwasten zijn schijnbaar zo blind als een paard als ze geld ruiken,
    want negen van de tien keer zit die factuur gewoon op de doos geplakt als ze er om vragen.

Ik krijg gewoon et schijt van die douane, in UK betaal je volgens DHL bijvoorbeeld maar 3.5%!
    Hier krijg je 20% voor je smoel, vind je het gek dat je dan aan zulke dingen gaat denken?
    Je moet eens goed nadenken over wie er ECHT op een criminele manier geld plunderd.

Laatst bewerkt: 21 jan 2010
  10. schilper

schilper

Lid geworden:
    26 jun 2008
    Misschien weer even met beide benen op de grond gaan staan?
    Ja ook al zit er een factuur op de doos geplakt dan vragen ze soms nog om een bewijs van betaling. Zou dat misschien komen omdat er pogingen worden ondernomen om geen invoerrechten en BTW te hoeven betalen? (Hebben we dus aan ons zelf te danken)
    Wat betreft je verhaal over DHL, dat is het laagste bedrag wat je in de UK aan invoerrechten moet betalen en net als hier afhankelijk van de waarde van het pakket+verzendkosten, kan dus alleen maar meer worden. Waar DHL het niet over heeft is dat je ook in de UK gewoon VAT moet betalen (17,5%)
    Zitten we dus ook in Engeland al op minimaal 21% aan toeslagen.

11. Matthijs NED 469

Matthijs NED 469

Lid geworden:
    5 dec 2004
    Jij moet eens goed gaan nadenken wie er straks eventueel je uitkering, studiekosten, hypotheekrenteaftrek etc. voor je gaat betalen als je het stelselmatig oneens bent met de nederlandse belastingpolitiek. Maar goed, nadenken is blijkbaar moeilijk als het om speelgoed gaat...

12. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Ik blijf het geldklopperij vinden.
    Naast de debiel hoge toeslag, laten ze ook gerust nog eens even je 3day express post 2 weken stinken in een of ander magazijn.

Desnoods laat ik het opsturen naar een amerikaanse vriendin.
    Geef ik haar op paypal een kadotje wat toevallig net zoveel is als de verzendkosten voor een doos naar nederland,
    en omdat ze dat zo lief vind krijg ik van haar ook een heel mooi duur kado, toevallig net wat ik wilde hebben. ;)
    Is kado, dus douane moet niet zeiken.

Voorlopig heeft dit kutlandje met alleen nog maar geld GEKOST, dus geven en nemen, nemen en geven.
    Maar ze spelen liever sinterklaas in haiiti met onze belasting centjes... Maargoed dat is een andere discussie..

13. Burp

Burp Forum veteraan

Lid geworden:
    30 jan 2005
    Klopt helemaal, ik denk dat je je ongenoegen inmiddels wel kenbaar gemaakt hebt en dat we daar niet meer verder over hoeven te discuseren....

En over Haiiti, ik hoop voor je dat jij nooit in een dergelijke situatie komt. Ik zal je in ieder geval wel helpen, denk daar maar eens over na.

back :eek:ntopic:

14. BadBert

BadBert Forum veteraan

Lid geworden:
    4 feb 2005
    Denk iig dat dat van die amerikaanse vriendin het slimste is, hoewel dat bedrijf misschien ook als persoon kan verzenden (bij sommige webshops kun je dat kiezen) en er gift op kan zetten (heb je dan niet hetzelfde idee?)

15. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Ik weet niet of ik daarmee weg kan komen.
    Als ze zijn naam kunnen achterhalen dan zien ze denk ik ook wel dattie een web bedrijfje heeft?

Als ik mijn spul via een particulier (goede kennis) proxy naar nederland als kado,
    is er volgens mij niets illegaals aan de hand.
    Ik mag haar een financieel kadotje geven, en zij mag mij ook iets leuks opsturen lijkt me.
    Het is mischien een dubieuze "loop hole", maar de douane heeft dan toch geen poot om op te staan?

16. racemuis

racemuis

Lid geworden:
    31 jul 2009
    Awel he als iedereen nu eens zijn rc spullen koopt bij een zelfstandige in hun eigen landdan kunnen de mensen die ven onze hobby leven ook hun boterham verdienen. Want voor de meeste webshops is het maar een bijverdienste naast hun gewone job.
    Dan gene gezever over de douanekosten en ook niet dat het zolang duurt eer ge het hebt.

17. schilper

schilper

Lid geworden:
    26 jun 2008
    ......Als ik mijn spul via een particulier (goede kennis) proxy naar nederland als kado,
    is er volgens mij niets illegaals aan de hand.
    Ik mag haar een financieel kadotje geven, en zij mag mij ook iets leuks opsturen lijkt me.
    Het is mischien een dubieuze "loop hole", maar de douane heeft dan toch geen poot om op te staan?......

Gewoon doen lijkt me. Laat dan nog wel even aan ons weten hoe het afloopt.

18. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Dat het lang duurt uit het buitenland KAN, maar is lang niet altijd.
    Himodels heeft et iig binnen een week op je mat liggen.
    Bovendien is de lokale boer ook lang niet altijd voorzien van het spul dat je nodig hebt,
    en kun je alsnog wachten.

En als na trap zijn de lokale prijzen meestal NOG hoger dan gewoon import + douane.
    Lokaal kopen is niets anders dan betalen voor import + douane + winkel onkosten + wat die verkoper dan zelf nog moet hebben.

19. racemuis

racemuis

Lid geworden:
    31 jul 2009
    Maar meestal zijn dat wel de mensen die daar hun boterham mee moeten verdienen. Net zoals jij moet werken.

20. Rogier

Rogier Guest

Op de HK tracktrace pagina zag ik dat hij 'In transit' was. Dus ook maar even de Nederlandse tracktrace checken. Bij de brief zat immers het vervoersdocument en daar zat de sticker met de Nederlandse tracking gegevens op. Op de 'standaard manier' met postcode en barcode zie je niks. Als je echter de NL barcode opgeeft en aangeeft buitenland zie je hem WEL!!! Daar zie ik dus ook dat ik 27,32 Euro moet bijbetalen... Ik zal het geld even klaarleggen voor morgen. DAn hoef ik niet tot na het weekend te wachten. 19% van 50,54 is echter wel wat lager als de 27,32 - 12,50 inklaringskostne. Maar ja...voelt in ieder geval nu niet 'unfair'.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina