Pakketje uit het buitenland, douane

Discussie in 'De Modelbouwkroeg' gestart door rc-ownd, 11 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Zijn wij dan gek, of die verkoper?
    Ik koop gewoon waar het voor mij het makkenlijkst en goedkoopst is.
    Zelf woon ik 4 straten van quartel vandaan, maar voor de prijzen die ze daar vragen koop ik online 3x zoveel.

Bestel ik het online, dan heb ik het vaak net zo snel als quartel.
    Een stuk hout heeft ie nog wel direct liggen, maar wil ik een motortje dan mag ik een week of 2 wachten voor het van de leverancier (mischien ook wel een chinees?) binnenkomt..

Zelf importeren is kans op douane, hier kopen is gegarrandeerd betalen voor douane + nog wat.

2. Roeland010

Roeland010

Lid geworden:
    28 feb 2008
    Ja maar die arme Chinees dan die ook zijn brood moet verdienen? Ik zie de logica niet helemaal... een soort eigen volk eerst logica...

Ik ga niet iets duurder kopen omdat ik me dan fijner voel omdat ik een Nederlander zijn business sponsor en niet een chinees of wat dan ook...

Ik bestel ook veel bij Hobby-In, maar waarom? Omdat 1 telefoontje genoeg is, dan kom ik de volgende middag uit me werk en ligt het al in de brievenbus met een rekening erop die je dan pas betaalt. Met zo'n service vind het echt niet erg om iets meer te betalen dan je zou hoeven te betalen wanneer je op een Chinese site bestelt...

Laatst bewerkt: 21 jan 2010
  3. Miata

Miata Guest

Nieuw record!

Pakketje afgelopen zaterdag bij Stella besteld en vandaag al bezorgd! :)

4. feniks

feniks

Lid geworden:
    20 okt 2008
    eigenlijk niet mee eens .
    toen je vroeger een winkel binnen ging hadden die van de vaste merken die ze verdeelde bijna alles binnen .
    en nu moeten ze dit zelf ook eerst bestellen omdat stock die niet beweegd een verlies van kapitaal is .
    en dat komt dan weer om dat de meeste nu alles via het net bestellen en dan, blijft de winkelier met de stock die hij heeft meestal zitten .
    en moesten alle merken het doen zoals het hoort dan zou er wijnig of geen prijsverschil zijn enkel een BTW verschil.
    want de meeste merken (ook de importeurs) leggen geven de winkeliers een prijslijst met aangerade verkoops prijzen . en daar zitten de problemen net.
    als alle merken enkel aan de rechtmatigge importeurs en verdelers zouden leveren dan zou het niet meer de moeite zijn om in het buitenland te kopen .
    en dit is en blijft een hopeloze discutie omdat er steeds voor en tegenstanders van zijn .
    maar het is wel zo dat er nu minder rc winkels zijn tegen over vroeger.
    met als resultaat veel minder nieuwelingen (zeker qua auto's dan) .
    en nen helen berg vragen van mensen die op het net kopen en er dan niet aan uit kunnen die vroeger gewoon door de winkelier alles kon worden uitgelegd en geholpen worden .
    en dan zo met der tijd in een club verzeild geraakte en verder en verder.
    :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

5. tomhaaima

tomhaaima

Lid geworden:
    1 dec 2008
    mijn paket kwam van hk binen 5 dagen thuis en dat voor maar 3 eurie verzendkosten

groet tom:sleepy:(its morning)

6. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Mij lijkt het me juist dat onze hobby juist doordat het veel op internet verkocht wordt, een grote sprong gemaakt heeft hoor Feniks. ;)
    Internet is in bijna ieder huis aanwezig, vroeger moest de hobby het doen me hier en daar een klein winkeltje ergens in de buitenstad.

En tsja, je kunt nog zovaak naar de lokale boer rijden, die zal je geen turnigy motor van een tientje verkopen.
    Eerder een mega, hacker, of plettenberg of iets anders "europees" met bijpassend prijskaartje.
    De locale shops moeten het hebben van de "oude garde", die nogsteeds denkt dat een duur merk beter is dan de chineesjes.
    Als je bij quartel om assan vraagt, krijg je geheid een of andere fasst/spectrum onder je snufferd. "jamaar deze is beter!":roll:

Het feit dat alles wat je uit hongkong haalt bijna per definitie 20% goedkoper zal zijn, helpt er ook niet aan.
    Lokaal kopen zal gewoon ALTIJD duurder zijn, en tenzij dat veranderd blijf ik lekker ping pong shoppen. :lol:

7. feniks

feniks

Lid geworden:
    20 okt 2008
    best mogelijk.
    onze lokale boer verkoopt ook chinese producten.
    maar als ik dan het matriaal bekijk op een europees kampioenschap dan is dat nog steeds de bekende merken en geen of zeer wijnig chinese matrialen.
    vandaar dat het ook veel gaat afhangen van welke tak van het rc gebeuren je volgd.
    bij ons kopen er ook veel op het net ' maar er zijn er ook veel die dan met problemen bij de lokale boer aankomen en wat dan he ...
    gelijk je zecht de een kijkt naar zijn zak en de ander naar de naam en de service
    en de service bij de boer vind ik toch aangenamer.
    maar ja ben een vande oudere rotten in het vak met minder intresse in de pc en meer in de vrijetijd voor mijn hobby :D:D:D:D:D

8. pierre v z

pierre v z

Lid geworden:
    21 jul 2008
    ja dat klopt als je iets bij een ander bestel (Internet) dan is het logies dat de rc boer op de hoek je niet kan of wil helpen.
    maar ik heb een ander vraag als je een heli bestelt uit hong kong of zo
    van een waarde met verzending van 600 euro. wat kan je dan verwachten bij de douane qua extra kosten+ inklaring kosten
    ik heb al op de website gekijken maar ik kom er echter niet aan uit.
    wie heeft er hier ervaring mee

Laatst bewerkt: 25 jan 2010
  9. Rogier

Rogier Guest

Ik heb mijn pakje ook binnengekregen... Na mijn vorige verhaal, brief gehad; antwoord gegeven met factuur en de waarde was 50,54, heb ik de douane 27.32 euro moeten betalen. Op het begeleidend schrijven staat vervolgens een douane-waarde van 78 Euro. Hoe komen ze daar nou weer bij? De totale waarde in de shop was net 78 dollar..... Ik ben geen krent, maar van zulke dingen wordt ik wel allergisch.

10. BadBert

BadBert Forum veteraan

Lid geworden:
    4 feb 2005
    Dat is nou juist ook wat sven bedoelt. Je stuurt een factuur op (DAT heb je betaald, en dat is het dus ook waard) gaan ze daar nog even denken... ach dat is wel wat meer waard... en dus betaal je uiteindelijk ook MEER.

Als je er tussenuit wordt gehaald, en ze pakken netjes het aantal % wat ze mogen rekenen over de FACTUUR + dan nog die handlingkosten, dan zou het iig een stuk eerlijker zijn als hoe het er nu 9 vd 10 keer aan toe gaat.

11. Micropuller

Micropuller Forum veteraan

Lid geworden:
    1 jul 2004
    Snap het probleem niet helemaal. 50,54 + 19% BTW= 60,14 Het zal nog wat meer zijn geweest, aangezien je betaalt over de waarde van het pakket, inclusief de verzendkosten en evt. verzekeringskosten (ook als je aangeeft dat het bedrag wat je opgeeft ex. verzendkosten is) De rest zal handlingskosten zijn geweest. Eurootje of 15, lijkt me wel te kloppen.
    Als ze van 78,00 waren uitgegaan, had je alleen al voor de BTW 14,82, dus in totaal minimaal 92,82 moeten betalen.

Laatst bewerkt: 25 jan 2010
  12. Cheeta

Cheeta Forum veteraan

Lid geworden:
    8 jul 2003
    50,54 * 0,19 = 9,60
    handelingskosten tnt: 14 euro dacht ik.

€23,60

echter verzendkosten zullen ook meegerekend worden.

13. BadBert

BadBert Forum veteraan

Lid geworden:
    4 feb 2005
    en dat vind ik dus zo flauw he, dat heeft niets te maken met de waarde van de spullen in het pakketje...

maar goed, ik zwijg er maar over... :sleepy: ik heb tot nu toe geluk gehad :)

14. Jonasz

Jonasz

Lid geworden:
    7 jul 2009
    Pakketje 800g is binnen, verzonden op 19 januari en op 25 januari zonder kosten aan de deur.

Greetz
    Jonas

15. Micropuller

Micropuller Forum veteraan

Lid geworden:
    1 jul 2004
    Niets flauws aan. Wat denk je wat er gebeurt als de verzendkosten niet zouden worden meegerekend? Waarde: 1,00, verzendkosten: 153,74
    Bekende truc op Ebay om onder de verkoopkosten uit te komen.

16. marcel73

marcel73

Lid geworden:
    7 sep 2007
    Een tekening besteld in de vs met een balsa lasercut. Ben benieuwd wat ze me hier op durven te gooien.
    En hoe lang het onderweg is.

17. Cheeta

Cheeta Forum veteraan

Lid geworden:
    8 jul 2003
    agjah laatst nog 800 euro aan spullen zo door de douane heen.. tsja ze zullen wel gedacht hebben dit pakket is 10x rondom ingetaped... ons teveel moeite om al die dingen uit te pakken *bijna 3000 onderdelen...

18. M7H

M7H Forum veteraan

Lid geworden:
    4 mei 2004
    Legpuzzel?

19. edo

edo

Lid geworden:
    16 dec 2008
    Was ik even verast toen er gisteren na school al een pakketje thuis lag...

Het vorige had meer dan 6 weken geduurd! Na 6 weken hadden we op de maandag gebeld en ze vertelden dat het vrijdag in België was aangekomen. Zes weken voor het in België was! :eek:
    Nadat we die maandag gehoord hadden dat het vrijdag in België was aangekomen had ik het dinsdag thuis...

Nu had ik dus weer besteld en hoopte ik dat het ongeveer 2 weken ging duren (dat had ik al eerder gehad bij een aantal pakketjes).
    Nu was het er in een week! Vorig weekend besteld en deze maandag al thuis!

:confused: Snap er niks van: 6 weken tot in België en binnen 1 week...

Grts

20. Erik van Nes

Erik van Nes

Lid geworden:
    5 jun 2004
    16 januari besteld bij HC en vandaag 26 januari ontvangen

Iedereen onderweg bedankt.

groet,

Erik

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina