Pakketje uit het buitenland, douane

• Topicstarter Topicstarter rc-ownd
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Hangt ervan af welke leverancier. HobbyKing doet dat b.v heel slim door bij de checkout een dropmenutje te geven waarin je kunt aangeven hoeveel de opgegeven waarde moet zijn. Doe je dit niet, dan gaat het eruit met ca. 30% van de waarde en als gift.

Je bent dus altijd zelf verantwoordelijk voor wat je hier invult en niet zij.....slim toch.

Dat is dus vaak niet zo...

Vandaag weer een pakje binnen vanuit HK. Op het pakje 100% en hobby parts laten zetten bij het bestellen. Blijkt er op het pakje 70% waarde en gift te staan :(

Vandaag weer een pakje binnen vanuit HK. Op het pakje 100% en hobby parts laten zetten bij het bestellen. Blijkt er op het pakje 70% waarde en gift te staan :(

ja ik zie het al voor me. die chinezen hebben daar immers gewoon lol in.ze lachen zich rot als ze gefeliciteerd met je verjaardag,GIFT en een lagere waarde op kunnen schrijven.maar dat ze zelfs een ander afzender adres er op doen gaat wel erg ver :o

Laatst heb ik (om eens te testen) 2 pakjes laten versturen.

Inhoud in beide pakjes gelijk (paar rollen folie) beide pakjes ter waarde van 80 dollar incl. verzenden.

1 pakje met Air parcel en 1 met EMS laten verzenden. 100% waarde en hobby parts erop laten zetten.

Na ongeveer 3 weken ontving ik van TNT een brief. De brief dezelfde dag weer op de post gedaan met een kopie van de nota erbij. Vandaag (dus na 4 weken) kreeg ik het pakje binnen en moest 22,70 euro bijbetalen op een waarde van 80 dollar.

Van EMS heb ik tot op vandaag nog niets gehoord. Geen pakje en geen brief.

Kortom...

Air parcel is sneller en goedkoper dan EMS ;-)

Groet,
Theo

Het pakje is afgeleverd. 25,60 bijbetalen. Klopte precies met wat ik had uitgerekend.. Maar ik heb niet de waarde hoeven opgeven, dus ik neem aan dat ze de waarde op de doos hebben genomen..dat was 100%

Ok, dat weten we dan ook weer........ Die Chinezen doen dus maar wat.
Eerlijk gezegd heb ik net met HK een slechte ervaring gehad: Kon ik eindelijk een electrozwever in het German warehouse bestellen (Iets duurder, maar geen douane en binnen 4 dagen met DHL a 9,90 in huis 8)) wordt ie in de checkout geblokkeerd omdat het pak qua gewicht voldoet maar qua volume niet :confused:.

Afijn, communicatie met HK is absoluut onmogelijk momenteel dus vandaag maar een DG1000 bij Staufenbiel besteld.....

Maar voor een hoop dingen blijft HK toch onverslaanbaar.

ik had er twee keer een hk450 inzitten met nog wat klein spul. bijna 2,5 KG..
Mijn vorige pakje van hobbyking stond in het nederlands gefeliciteerd met je verjaardag op. en een andere afzender dan hobbyking... Had ik niet om gevraagd, en gewoon 100% van de waarde op laten zetten..

Ik werd vandaag op m'n Hobbycity pakketje ook van harte gefeliciteerd door m'n ome John Bax met m'n 21ste verjaardag :rolling:

Nooit geweten dat ik een ome John daar had zitten ....

Leeftijd die klopt ;)

Wel knap ... dat ie 6 jaar geleden al wist wat ik nu nodig zou hebben :rolling:

Wel netjes op tijd voor m'n aankomende verjaardag :thumbsup:

Nope .... Zaten maar 2 big-scale 33 kg servo's in van Turnigy.. Waarde op het pakketje $34,95 en heb (incl. verzenden) iets van $62,- moeten betalen..

Was de moeite niet voor ze ;)

Helemaal niet vanwege m'n verjaardag natuurlijk :rolling:

brief vandaag binnengekomen,

ze vragen wat de inhoud is,zoals jullie natuurlijk weten:D
en wat de waarde is?

Moet ik de waarde van elk product apart aangeven?
En verzend bedrag er ook bij zetten?Aangezien er 3 regels zijn met euro teken.

Of moet ik gewoon
elk product opschrijven,en dan gewoon 1 bedrag inclusief verzendkosten?

en gewoon kopie van internet aankoop erbij doen.

Ik zie dat sommige mensen het hebben verstuurd met fax.
Moet ik van te voren iemand inlichten dat ik een fax stuur?

En scheelt het veel tijd.

Thnx voor het helpen.

ze vragen wat de inhoud is,zoals jullie natuurlijk weten:D
en wat de waarde is?

Moet ik de waarde van elk product apart aangeven?
En verzend bedrag er ook bij zetten?Aangezien er 3 regels zijn met euro teken.

Thnx voor het helpen.

gewoon 30% van de waarde invullen en zeggen dat je bijna jarig bent;)

haha! nou ik heb gewoon het totale bedrag incl. verzendkosten vermeld op brief en het internet aankoopbewijs erbij gedaan.als ze dit gaan vergelijken met wat je op de brief hebt ingevult ,zien ze gelijk dat het totaal bedrag overeenkomt,en is het goed.bij mijn internet faktuur stond trouwens ook de tracking code van Hong-kong post eronder,dus dan zien ze ook gelijk dat het nummer klopt

Ik heb er een lijstje bij gedaan met elk product apart het bedrag erbij. Zonder de verzendkosten. Heb er wel bijgezet dat het bedrag zonder verzendkosten is. Daarnaast heb ik een kopie van de nota erbij gedaan.

Ik heb de brief gewoon per post verstuurd. 3 dagen later kreeg ik het pakje afgeleverd. Overigens zie ik nu dat ik geen btw betaald heb over de verzendkosten ;-)

Groet,
Theo

Laatst bewerkt:
Das geluk hebben dan Theo , meestal pakken die ratten van de blauwe brigade dat er ook nog bij ... Alles om het begrotingstekort aan te vullen zeg maar ;)

Hier even het tijdsverloop van een onderschept pakket.
Pakketje van HK via TNT vandaag ontvangen.
Besteld op de site en betaald 28-02-2010 (airparcel)
Verzonden door post Hong Kong naar NL 12-03-2010
Aankomst in NL 15-03-2010
Brief van TNT 28-03-2010
Factuur met invulformulier weer retour 29-03-2010 totaal bedrag in € ingevuld
Pakket bezorgd 01-04-2010
Bijbetaling 19% btw
Onkosten € 12,50
Inhoud rollen folie, folie boutje servo's etc.
Voor mij in dit geval het wachten en de kosten waard.

de speciale rollen doos
P1090611.jpg

100% rekening zit gewoon op de voorkant zou men zo kunnen openen en inzien
P1090614.jpg

goed verpakt
P1090616.jpg

Das geluk hebben dan Theo , meestal pakken die ratten van de blauwe brigade dat er ook nog bij ... Alles om het begrotingstekort aan te vullen zeg maar ;)

Die mensen doen ook gewoon hun werk. Om ze dan meteen ratten te noemen gaat mij te ver. Je weet dat je gecontroleerd kan worden, all in the game.

Ik heb er een lijstje bij gedaan met elk product apart het bedrag erbij. Zonder de verzendkosten. Heb er wel bijgezet dat het bedrag zonder verzendkosten is. Daarnaast heb ik een kopie van de nota erbij gedaan.

Ik heb de brief gewoon per post verstuurd. 3 dagen later kreeg ik het pakje afgeleverd. Overigens zie ik nu dat ik geen btw betaald heb over de verzendkosten ;-)

Groet,
Theo

dus jou totaal bedrag,aangegeven verschilt dus met de kopie van aankoop?(was geen probleem?)

Omdat dat bedrag inclusief verzendkosten is.
and vul ik ook gewoon per product in(omrekenen naar euros?) en dan erbij zetten dat daar de verzendkosten niet bij zitten.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back