R
Rogier
Guest
Wauw! Gefeliciteerd! Dat is nog eens jurispredentie om te bewaren!! Thanx, zou er bijna een sticky van maken.. 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ik heb vandaag (13 aug) ook een inklaringsbrief van TNT gehad voor mijn bestelling van de HK. Daarop staat o.a. dat een gift uitsluitend mogelijk is van particulier naar particulier en zonder enige "tegenprestatie". Met als afzender HK is dat een beetje lastig....Ik heb het topic een beetje doorgelezen maar het werd mij niet duidelijk wat het beste is. om het als gift aan te geven en om de prijs lager te houden dan het werkelijk is.
Ergens in het begin van deze draad gelezen dat er onder 150 euro een vrijstelling schijn te zijn. Hoe dat precies zit weet ik niet....pakketje heeft een waarde van 127 euro en weegt ongeveer 880 gram.
En om dat te ondervangen vragen ze dus een bewijs van wat je betaald hebt (bankafschrift o.i.d.), dan is er geen discussie meer mogelijk. Tenzij daar natuurlijk een zeer onrealistich bedrag op staat (bijvoorbeeld als je slechts een fractie van de gemiddelde waarde hebt betaald, omdat je gebruik hebt gemaakt van je spaarpunten, of omdat je de papieren hebt "aangepast". Dan gaan er alarmbellen rinkelen)Bij het doorlezen van deze draad kom ik steeds de discussie tegen over de waarde van de zending. Logisch dat je, als je heel veel korting krijgt, minder hoeft te betalen.
Er werd ook al opgemerkt dat de douane niets met waardepunten te maken heeft die je bij je leverancier krijgt als je daar vaste klant bent. Formeel gezien heeft de douane dan denk ik ook niets te maken met de hoeveelheid korting die je krijgt.
De waarde blijft gelijk aan de standaardprijzen in die webshop.
Ik vind het overigens een kromme en zeer discutabele manier van redeneren. Op die manier zou je voor de waarde van de pakketten dan net zo goed de winkelwaarde in NL kunnen aanhouden.
Het zou goed zijn als er wat meer duidelijkheid komt in hoe de regels nu precies zijn..
Dás nou net mijn punt. Al meerdere keren is aangehaald dat het bedrag op de factuur niet doorslaggevend is. Het gaat om de waarde van het goed en niet om wat je ervoor betaald hebt.En om dat te ondervangen vragen ze dus een bewijs van wat je betaald hebt (bankafschrift o.i.d.), dan is er geen discussie meer mogelijk.
1- Douanerechten (zoals invoerrecht) berekent u bijna altijd over de waarde van de goederen. De waarde van de goederen is de waarde inclusief vervoers- en verzekeringskosten tot de grens van Nederland.
2- De omzetbelasting berekent u over de waarde van de goederen (waarde inclusief vervoers- en verzekeringskosten tot de plaats van bestemming) plus de douanerechten.
Wanneer geen douanerechten en/of omzetbelasting?
Waar komen de goederen vandaan? Uit een niet-EU-land
Waarde van de zending (exclusief verzekerings- en vervoerskosten) tot €22,00: geen douanerechten, geen omzetbelasting
Waarde van de zending (exclusief verzekerings- en vervoerskosten) van €22,00 tot €150,00: geen douanerechten, wel omzetbelasting
Niemand?Hallo,
Ik heb al wat zitten zoeken in dit draadje maar vind het niet direct terug.
(Zoveel pagina's)
Zou graag folie bestellen van hobbyking.Totaal 42dollar. 28dollar verzendkosten.
Pakketje weegt maar 1380gram.
Wil het eerlijk spelen en zou 100% bij Customs Declaration invullen.
In het slechte geval betaal ik dan maar 21%Btw.
Maar wat vink ik het best aan "gift of other"?
Wat gebeurt er als ik other kies?
Wie heeft hiermee ervaring?
Alvast bedankt.
Mvg Wes.
Ik zie dat er nu bankafschriften genoemd worden als bewijs van waarde, maar zo werkte dat toch niet?
Het gaat toch om de waarde van het object en niet wat je ervoor betaald hebt?
Dan vraag ik me af wat ik straks moet sturen als afschrift voor mijn hobbyking kado.
Zouden ze dan genoegen nemen met het paypal afschrift dat ik voor EMS verzending heb moeten betalen?
Op het formulier wat ik van TNT heb gekregen wordt expliciet om een factuur gevraagd. Mag ook een internetfactuur zijn staat er bij.Waarde op de bon kijken ze niet naar. Ze vragen je betalingsbewijs.
Op het formulier wat ik van TNT heb gekregen wordt expliciet om een factuur gevraagd. Mag ook een internetfactuur zijn staat er bij.