parapent

Discussie in 'Algemeen modelvliegen' gestart door Arjan van Werde, 20 mrt 2006.

1. ja jan. jij weet waar je over praat :D wij hebben ook een nasawing 2 speedwings pro ( de grote versie) 2 zipp'jes en een Bean 2.5 8)

2. sietse

sietse

Lid geworden:
    19 aug 2004
    Tsja, zou kunnen. Het is alleen idd een probeersel hè. geen garanties :D. Tomen naaien hoeft helemaal niet. Die vliegertjes zijn compleet. Ik weet niet of het wat voor jou is, want je zal toch wel IETS moeten knutselen :)

Nasa parawing vind ik nogal lomp eerlijk gezegt. wel goed om de noordpool mee over te skiën met wind mee.....

Laatst gebuggied met een Rebble 2,5... PFF, ding trekt 2x zo veel als de Peel 2.8!! De Bean lijkt me ook wel mooi om een keer te maken... Sleurt ook goed per m². Maarja, dat wordt wel offtopic ;)

3. helerik

helerik Guest

Hoi,

Kijk maar eens op deze site: www.airfoilaviation.com

Al jaren watertand ik. Toch ben ik ooit van plan er zo een aan te schaffen. Dus nog even sparen.
    Groetjes, Erik :D

4. sietse

sietse

Lid geworden:
    19 aug 2004
    naja, die grote zijn denk ik wel wat makkelijker dan kleintjes...

Bij kleine modellen komt de afstelling veel nauwer.
    Ben nu toch ook maar weer eens wat gaan bouwen. Ik zag alleen een beetje er tegen op om een 3wiel karretje te bouwen. En toen zag ik opeens een oud bestuurbaar wagentje liggen :D. Elektronica was al gesloopt daarvan, dus nu maar de motor eruit, en alles eraf gesloopt om hem licht te maken. achtervering geblokkeert (CA :D).
    Stuurstangetjes wilde ik eigenlijk vast zetten (was zo'n "links of rechts" sturing), maar ik had nog wel een conrad servootje :D.

Voor de besturing van het schermpje komt er een standaard servo op. Naja, kijk maar, wordt meer een lol-projectje :D

5. sietse

sietse

Lid geworden:
    19 aug 2004
    Nou, net ff getest :D, heb nog nooit zo'n leuk bestuurbaar wagentje gehad!!! hahaha
    wat een fun zeg.

Hij heeft alleen geen differentieel, dus in een bocht gaat de achterkant stuiteren :D. Voorzichtig rijden dus. Meer dan stationair kan hij bijna niet aan, hoezo overpowered :D

6. sietse

sietse

Lid geworden:
    19 aug 2004
    Rustig hier in dit topic? iedereen op vakantie?

Dat karretje ben ik nog niet mee verder gegaan (veel te leuk om zo al mee rond te crossen :D)

Wel heb ik eindelijk mijn beertje aangepast :)......
    Komt een heel licht parachuutje aan en dan wil ik hem gaan droppen uit een vliegtuigje :).

Het sturen gaat in ieder geval al lekker radicaal! (en sjips hé, hij ziet er wel wat TE lief uit....)

Filmpje: beertje parachuut
    Als het filmpje maar 1 sec duurt, moet je ff paar keer op F5 klikken tot ie het wel doet...

7. JeroendB

JeroendB

Lid geworden:
    1 jun 2006
    ik heb inmiddels mijn 'wagentje' van depron gebouwd...maar nu is het wachten tot de wind gaat liggen! Spullen voor de OFA heb ik in huis en wil ik ook eerdaags mee gaan beginnen.

Jeroen

8. JeroendB

JeroendB

Lid geworden:
    1 jun 2006
    en die eerste vlucht was gisteravond.... :(

Bij de eerste landing brak gelijk de motor inclusief stuurinrichting van het bakkie af.... Ik ga weer terug naar de technisch lego :wink:

Jeroen

9. sietse

sietse

Lid geworden:
    19 aug 2004
    idd, ik vond dat depron al niet echt geweldig voor zoiets....

Heeft ie wel ff gevlogen??

Ik heb gister met het beertje open klooien, maar bij 1 iets hardere landing brak een servo al... Dat wordt dus mooi een ander systeem. Ik denk misschien gewoon alleen links/rechts. We hebben ook al een bestuurbaar parachuutje bedacht en daar gaat Kees nu aan bouwen :).

10. Acropilot

Acropilot Guest

man dat beertje is echt heel cool, doet me denken aan een of andere horror film met een pmoordende beer erin :p

grts

11. JeroendB

JeroendB

Lid geworden:
    1 jun 2006
    Hij heeft inderdaad even gevlogen of noem het maar eerder gezweeft. Bij het gasgeven komt er zoveel druk los dat het 'bakkie' bijna om de foil wil slingeren, vervolgens slingert het weer terug en stort de boel naar benee....

Ik dacht dat ik misschien met de mx-12 de maximale snelheid van de propellor kon terugzetten om zoiets te voorkomen. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik nog veel moet leren en vooral moet oefenen om het gevoel te krijgen. Ik twijfel nog steeds aan de instelling van de hoek van de foil maar dat komt ook doordat je nog niet echt kan zeggen dat hij al een kleine vlucht gemaakt heeft.

Blijven oefenen!!

Jeroen

12. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Ik denk dat een beetje gewicht in dat bakje ook geen kwaad kan. Deze dingen werken denk ik niet echt als een conventioneel vliegtuig (Lichter is beter). :p

13. sietse

sietse

Lid geworden:
    19 aug 2004
    beetje gewicht kan helpen om het allemaal wat te vertragen, maar je moet vooral idd met gevoel gas geven. Het gas is ook je hoogteroer.

Gewoon van een rustig steeds iets meer gas geven tot hij rechtdoor vliegt. Met ietsje meer kan je dan stijgen. als je eerst een bocht inzet en dan iets meer gas, dan kan je wat netter stijgen.

De gascurves kan je in de MX-12 natuurlijk helemaal naar wens aanpassen :D

14. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Heeft iemand et hier al eens met zon goedkoop vliegertje geprobeerd? Niet die dure noordpool matrassen of zoiets, maar gewoon die 10 euro prullen. :p

15. sietse

sietse

Lid geworden:
    19 aug 2004
    nope, heb er nog geen... Ik heb wel een buster 0.7m² en dat is eigenlijk een vrij dure, maar die wil ik eerst vliegend hebben...

Voor het parabeertje zijn we een parachuutje van het dunste vuilniszakplastic aan het maken. Gewoon vliegerdoek is dan veel te zwaar en stug vooral ook.

16. jan.van.gent

jan.van.gent

Lid geworden:
    9 nov 2005
    hey,

Ik ga zometeen bij mijn bestlling bij conrad nog iets extra toevoegen, namelijk een vlieger, die ik ga gebruiken om een parapente mee te maken. In mijn hoofd heb ik al een opstelling:
    een 540 motor, met propellor, 2 kanaalsontvanger, snelheidsregelaar, 1 9g servo. Indien die motor te zwaar/power/gewicht is dan zal het een speed 300 motor worden. Persoonlijk denk ik dat dat beter zal zijn, als accu zal ik de 650 mah accu van de df04 gebruiken.
    De behuizing zal gemaakt worden uit koolstofstaafjes van 2 mm dikte, vastgezet in holle koolstof buis van 5 mm dikte. Eerst ga ik een proefmodel maken van satéstokjes maken, naar het goede voorbeeld van sietse.
    Het probleem zit hem in het zoeken naar power/weight ratio. Een 540 veel meer power, maar meer gewicht, maar alles moet ook steviger gebouwd worden.
    Welke prop kan ik gebruiken voor op een speed 300? kan ik die bestellen bij conrad omdat ik morgen toch iets bestel? Ik heb zowel de speed 300 6v als de 7.2 v liggen.

het betreft deze: 227086 - 89

groeten,
    Jan

17. Hans N.

Hans N.

Lid geworden:
    9 feb 2003
  18. jan.van.gent

jan.van.gent

Lid geworden:
    9 nov 2005
    ziet er mooi uit, mooie constructie
    zal ik in mijn achterhoofd houden, is ook gedaan, met koolstofstaafjes.

heeft iemand antwoord op deze vragen:
    -een speed 300 6v, welke prop kan ik hierop gebruiken, en waar te verkrijgen?
    -een speed 300 7.2 v is dit hetzelfde als een 370 motor? Dus voor bv een df04 heli?
    -een 540 motor (neem nu een 27 wikkelingen enkel motor, gelagerd) welke prop zou hier op kunnen? Ik heb een prop voor hierop liggen, zal eens testen of hij niet te warm ofzo wordt.
    -wat denken jullie van die vlieger van conrad?

groeten,

Jan

19. JeroendB

JeroendB

Lid geworden:
    1 jun 2006
    Die zou best kunnen werken. Ik heb mijn eigen gemaakt omdat dat ook een hobby van me is. Ik heb een oppervlakte van 0.75m^2 en dat komt wel zo'n beetje overeen met die van de conrad. Ga er wel vanuit dat je wat aan het toom moet veranderen met betrekking op de hoekinstelling van de vlieger.

Mijn aandrijving-frame is van technisch lego en vind ik er niet uitzien. Ik ben nog op zoek naar een goed (vooral stevig) alternatief. Misschien dat er wel 1 van triplex ga maken ipv wat ik van depron gemaakt heb.
    http://grenadeindoor.modelisme.com/paramoteurcnc.htmProbleem is dat ik nog niet weet wat het maximale gewicht is wat ik eronder mag hangen

Ik heb alleen ervaring met de speed 300 6v met gunther prop en ik weet dat de motor dit niet pikt. zodra ik de prop erop zet slaat hij af op moment dat je goed gas geeft. Zonder prop draait ie wel. Met een speed400 en gunther prop heb ik ook geprobeerd maar heeft veels te weinig vermogen. Als aandrijving heb ik nu een brushless en heb ik veeeeel meer vermogen.

Jeroen

20. jan.van.gent

jan.van.gent

Lid geworden:
    9 nov 2005
    vliegeren is tevens een hobby van me, en het bouwen van mijn vader. Maar die heeft vooral speedwings en een lahembra gebouwd. Met "matrassen" dus geen ervaring, dus dacht ik, voor deze prijs (13 euro) waarom niet. Ik moet toch iets bestellen bij conrad. En het tomen dat zal wel lukken, aangezien ik toch wel iets of wat van vlieger ervaring heb. (nasa wing, speed wings, lahembra)

groeten,

Jan

de vragen blijven:

Deel Deze Pagina