Hij had er een Futaba ontvanger in. Zonder gyro of ander spul. Leuk kistje. Gps heb ik zelf nog nooit gehad in een vliegtuig. Wel eens wat gelezen over Geofence, sommige Horizon vliegtuigen hadden ze ook.
Ik geloof dat geofence straks verplicht wordt. Dat wordt nog een hele operatie met al die toestellen die nu rondvliegen. Of geofence verplicht wordt op toestellen beneden de 250gr weet ik niet, ik denk het niet.
Reden temeer je meer te gaan verdiepen in het spul tot 250gr. Met de huidige technieken prima om mee uit de voeten te kunnen. Over geofence gesproken: Ik denk dat ik nooit verder ga dan 200mtr. Met mijn drone ga ik wel verder hoor, maar daar heb je beeld bij.
Boven nog 30 UMX toestellen liggen haha. Allemaal sub 250 gram. Maar in mijn grotere kisten komt het ook echt niet. Never. Zoek ik wel een andere hobby als ik geen ontvanger zonder GPS meer kan kopen.
30 stuks...............die maar gek. Ach, met die grote kisten zal het allemaal wel loslopen. Zit je bij een club?
30 overdreven. 24 tel ik er haha. Ja bij een club. Meer om het feit dat de meeste van mijn kisten de voorkeur aan een nette grasbaan geven. Umx spul meestal in het parkje achter ons huis
Hahahahaha, prachtig. Zo nu en dan sloop ik er eentje(meeste is toch zelfbouw), of als het er nog goed uitziet in de verkoop, anders wordt het echt te gek hoor. Rare hobby hebben we eigenlijk, maar oo zo leuk. Net nog even gevlogen met mijn Zohd, 's kijken of ik een filmpje kan monteren. Ze gaan wel erg hard hoor. Volgens mij iets te hard voor een veldje.
Hier een video van mijn ZOHD Drift die ik vanmiddag geschoten heb. Het is een fel toestel met prima zweefeigenschappen. Ik vind hem "niet" erg makkelijk vliegen hoor. De wind heeft vrij spel onder de vleugel door een vrij grote koorde. En er stond best wel wat wind vandaag. Net even tegen de grens aan van wat dit toestel kan hebben. Bovendien genereerd het toestel best wel een flinke snelheid, wauw. Enfin, kijk zelf maar even:
Deze F16 is inderdaad een verkleinde versie van de tekeningen van Gerald. Ook de tekeningen van de 104 komen via dit forum.(Willem Bravenboer) Lengte is 46 cm en span is 31 cm. Gewicht 47 gram vliegklaar met een 180MAh 2 cellen pakketje. Motor weegt 5 gram en de prop is een 5x3 waarvan de tippen afgeknipt zijn. Vliegt ongeveer 7 minuten. Ontvanger is een spektrum brick met twee servo's en een borstelloze regelaar in één, inclusief stabilisatie. Dit vliegt nog lekker met windkracht 3.
Ik heb de tekeningen nog wel als PDF van zowel de F16 als de 104. Maar ik weet niet of ik deze hier zomaar mag plaatsen. Ze komen wel van dit forum en de bestanden zijn de originele grootte. Ik heb ze met de printopdracht verkleind.
Waarom niet vraag ik me af. Je doet er niemand kwaad mee lijkt me., maar wel een plezier. Help Helixer de winter door.
Het was even zoeken maar ik heb het draadje van de depron F16 gevonden en ook de link naar de site van Gerald met de downloads van de tekeningen. Draadje: KLIK Tekeningen: KLIK
Ah, mooi. Ik zat ook al te neuzen op het internet en kwam ook wat tekeningen tegen, maar dit is helemaal mooi.