Parrot AR Drone Wifi Quadricopter topic

Discussie in 'Multicopters' gestart door snoebel, 21 sep 2010.

1. Yov

Yov

Lid geworden:
    28 sep 2010
    net update van de FlightRecorder geinstalleerd. Nu aangezien ik een 3Gs heb heb ik n bugje met een optie (maar dat weet de ontwikkelaar en werkt hij aan) MAar de optie TV out doet het niet :S
    voor de rest echt knappe app die alles maar ook alles heeft :D!

2. Femo

Femo

Lid geworden:
    20 mrt 2010
    Mooie uitgebreide app, maar mist de lefthand mode. Reden dat ik het bij Freeflight hou. Filmen doe ik met Displayrecorder.

3. snoebel

snoebel

Lid geworden:
    12 aug 2005
    Ik ben aan de slag gegaan met MatrixFlightHD, eindelijk een apps die de Ipad lekker ondersteund. Deze lost schijnbaar ook het probleem van richting veranderen op tijdens vol gas in 1 richting. Maar buiten ff hoveren nog geen tijd gevonden om lekker te proberen.

4. Pinky-II

Pinky-II

Lid geworden:
    3 dec 2007
    Grrrrrr en ik maar wachten tot Parrot ooit op mijn mail reageerd.
    Zal dus wel tot sint juttemis worden.

5. Femo

Femo

Lid geworden:
    20 mrt 2010
    Mooie lightingmod: uvPDj7JNQQk[/media] - Lighting the AR Drone

De ledstrips zijn bij je locale RC shop te verkrijgen en je kan het zo gek maken als je wil. Komt een aardige puist licht uit!!

Ik heb nog steeds het knipperende fiets-led-armbandje in gedachten. Voor 4,50 te verkrijgen incl. losse energiebron. Wat subtieler en is wel grappig dat het knippert. Ben nog aan het uitvogelen hoe alleen de leds aan de buitekant van de hull zichtbaar te krijgen. Vind de zichtbaar geplakte strip aan de buitenzijde minder, dus kijken hoe dit van binnenuit netjes kan worden gebouwd zonder al te drastisch in het schuim te hoeven hakken.

Fer

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  6. Femo

Femo

Lid geworden:
    20 mrt 2010
    Inmiddels de outdoorhull met zwart vinyl bekleed, en ziet er nu meer als een drone uit i.p.v. een vrolijk speeltje.

Uploaded with ImageShack.us
    Nu nog een paar rode knipper leds in de hull om het af te maken.

Dit is ook niet verkeerd BTW.

Laatst bewerkt: 31 okt 2010
  7. Quinn

Quinn

Lid geworden:
    19 mrt 2008
    Femo,

Zijn de glijringen makelijk te vervangen door lagers bij de drone.

groetjes,
    Quinn

8. snoebel

snoebel

Lid geworden:
    12 aug 2005
    Yep, zoals eerder te lezen, klusje van niks. Met 2x5x2 lagers gewoon wisselen met de busjes, met 2x5x2.5 lagers moet je iets vijlen. Doe je in 5min rondom, kleine moeite veel plezier, hij wordt er echt een stuk stiller van.

Niet echt gemeten, maar heb het idee dat ie een paar minuten langer vliegt, de motors worden in ieder geval een stuk minder heet.

9. Femo

Femo

Lid geworden:
    20 mrt 2010
    Echt een modificatie die aan te raden is :thumbsup:
    En zoals gezegt een fluitje van een cent om uit te voeren.

Nu de temperaturen in NL dalen, vlieg ik zo 4 lipo´s achter mekaar leeg, zonder de motoren te overhitten. Alles bij elkaar toch een uur in de lucht. De drone vliegt nog steeds zoals bedoeld ondanks een zware crash op 5 m hoogte tegen een lantarenpaal waarna de drone op de tegels stuiterde. Een as en een gear vervangen, en vliegt weer als vanouds.

Door aardig wat vlieguurtjes gedraaid te hebben zijn mijn skills ook al aardig gegroeid. Vloeiende achtjes met roll in de bocht gaat nu lekker, zelfs met een beetje wind. Wel lastig met koude vingers op het schrem btw.

Fer

10. RudydG

RudydG

Lid geworden:
    7 nov 2010
    newbie en al brokken

Hallo allemaal,
    Gisteren zo een drone gekocht, en 3 accu ladingen verder al stukken.
    Ik vloog buiten, meter of 3 hoog, en plots was ie onbestuurbaar en kwam ie naar beneden, klap was eigenlijk niet echt hard.
    Maar nu wil ie niet meer starten, krijg telken een emergency cut out.
    Wat ik wel zie, is dat er 1 motortje zich anders gedraagt. staat telkens als eerst stil, en lichtje gaat ook een tijdje later pas aan.
    Het het motortje van plaats verzet, en het gedrag is "meegegaan"
    Ben dus vrij zeker dat er een motor stuk is. Waarscijnlijk is ie daardoor ook naar beneden gekomen.
    Waar vind ik nu snel een motortje?
    Ik woon in Belgie, maar wil gerust een eindje rijden om er eentje te scoren.
    Alvast bedankt voor de info!!
    ..... al aan het denken om een 2de te kopen voor parts, als het zo doorgaat.......

11. Femo

Femo

Lid geworden:
    20 mrt 2010
    Welkom Rudy,

Spare parts zijn gewoon via de online store te bestellen AR.Drone Parrot - Where to buy the AR.Drone
    mits voorradig binnen enkele dagen in huis.
    Meest kwetsbare parts zijn de gears en assen. Deze kunnen geschaafd raken bij een crash waardoor de propellers niet meer soepel draaien. Verder het moederboard bij de eerste modellen, maar het schijnt dat deze inmidddels zijn verbeterd.

Nu laat standaard versie van de drone nogal wat te wensen over, en zijn er inmiddels al een paar eenvoudige mods om de drone te verbeteren. Wellicht omdat het product pas is gelanceerd en in de kinderschoenen staat.
    Inmiddels hier in NL ook al in de Mediamarkt opgedoken en vraag mijn af of dit ook verbeterde versies zijn t.o.v. de eerste modellen waarvan de eerste drone piloten hier in bezit zijn.

Er is ook al een Droneshop DroneShop voor upgrades en het modden van je drone.

Voor accu´s kan je het beste bij de RC shops zoeken. Scheelt enorm in de kosten als je kijkt wat Parrot voor een accu vraagt.

Wat software betreft zijn er al diverse apps beschikbaar voor iphone en ipad die continue worden verbeterd.

Fer

Laatst bewerkt: 7 nov 2010
  12. RudydG

RudydG

Lid geworden:
    7 nov 2010

Bedankt Fer!!

Stiekem zoek ik wel een reden om een tweede te kopen, kan ik lekker doorvliegen, heb ik ook 2 laders en accu's.

Ga seffens kijken of de lokale speelgoedwinkel de drone al volgt, dan koop ik er eentje bij.

Over de accu's, moet ik even kijken hoe ver ik kom met 2.... (ja, 22minuten..)
    En als ik dan 2 toetselletjes heb kan ik de spare parts ook "gestructuureerder" bestellen. Om op een gegeven ogenblik 2 werkende drones te hebben. En eentje te kunnen modden.

Dit beloofd big fun te worden.

13. Femo

Femo

Lid geworden:
    20 mrt 2010
    In geval je serieus aan deze hobby verslaafd gaat raken is het absoluut aan te raden een goede lader aan te schaffen. Kan je meerdere accu´s gelijktijdig laden en gaat ook een stuk sneller dan de standaard laders. Tevens ook beter voor de levensduur van de accu´s. De meegeleverde laders van Parrot vertouw ik niet helemaal. Laadtijd met mijn Graupnerlader is een uurtje voor 1300 mAh accu en een stuk strakker gebalaceerde cellen tegen de 1,5 uur met standaard lader met de 1000 mAh van Parrot.
    Ik heb 6 accu´s die goed zijn voor krap 1,5 uur rond fladderen. Het is wel aan te raden even de motoren te laten afkoelen na een accu. Komt de levensduur van de motoren ook ten goede.

Tips voor modding:
    Zippy accu 1300 mAh, 4 min extra vliegtijd. 8,50 eur !!
    Standaard connectoren vervangen voor Deans. Die mini Tamiya´s zijn wel erg ielig.
    Lagers voor de assen toepassen. Merkbaar soepeler draaien en minder belasting voor de motoren.

Verder een zeer nuttige site geheel gericht op de AR Drone: AR Drone Flyers.com - Index page

Fer

Laatst bewerkt: 7 nov 2010
  14. snoebel

snoebel

Lid geworden:
    12 aug 2005
    Standaard ladertje is niet zo heel verkeerd, slaat alleen te vlug af, hij neemt niet de tijd om de cellen van de packs netjes te balanceren.

Ik laad met een Hyperion duo lader (dikke overkill als je die alleen voor een Drone zou gebruiken), maar kan goed zien dat de standaard packs nogal moeite hebben om gelijke cellen te houden na een vlucht. In 10 min de packs leegtrekken is best heftig voor ze blijkbaar.

Echt leuke laders voor de Drone zijn de multichannel laders, dan kun je 4 of zelfs meer packs tegelijk laden.

Natuurlijk, een tweede drone is ultiem als spare part :) Maar wel dure oplossing. Ik heb wat propellors en gears op voorraad, rest bestel ik als ik nodig zou hebben. Tot nu nog niet nodig gehad en heb er nu toch al behoorlijk wat vluchten opzitten.

15. RudydG

RudydG

Lid geworden:
    7 nov 2010
    Zo, dat accuverhaal moet ik dan nog maar eens uitdiepen.
    Maar ik zit nu al een ganse dag zonder dat speelgoed, dus morgen onder de lunchpause eentje bijkopen!!!
    Nog een vraagje, de software (iphone 4 en ipad), er zijn daar verschillende versies van, wat zijn zo de voordelen van de verschillende?

16. Femo

Femo

Lid geworden:
    20 mrt 2010
    Zelf gebruik ik nog steeds FreeFlight. Hoofdzakelijk omdat er een lefthand mode is, die overeen komt met de besturing van mijn RC heli´s. De app werkt prima en moet zeggen dat ik geen problemen heb. Om filmpjes van de onboard cam te maken gebruik ik Displayrecorder.
    Voor de ipad is een aparte app MatrixflightHD. Verder Flightrecord en en DroneControl. Volgens mijn hebben die overige apps geen lefthand mode dus ik hou het bij FreeFlight.

Fer

17. Yov

Yov

Lid geworden:
    28 sep 2010
    ik ben heel blij met flight record deze heeft nu echt wel het max uit gehaald wat er in zit ;). JE kan hier ook left hand instellen en filmen.

K ben ondertussen al 40 dagen aan het wachten op een bestelling in hobby king. Deze is nog altijd in backorder :S!!

18. RudydG

RudydG

Lid geworden:
    7 nov 2010
    Update:
    Donor Drone is in the house...
    Dus ik heb nu een goed werkende en nog een goed werkend ;-)
    2 accus, geladen, en vanavond men eerste echte fun gehad, man dit gaat leuk worden!!!
    Was op een overdekte parkeerplaats, te donker, maar het ging toch goed.
    Met de gewone software wat instellingen veranderd, je kan dat ding echt hard laten gaan!!
    Valt me wel op, dat op het einde van de accuduur, er wat minder stabiliteit is, hij drift toch wel wat, en dat word erger naarmate de accu leger geraakt.
    Ook het starten gaat niet altijd recht omhoog, ook al doe ik een flat trim.
    Maar ik vermoed dat de duisternis er voor veel tussen zit.
    In ieder geval, big big fun, nu hoop ik op droog weer.
    En morgen in de fabriekshal, na de werkuren ;-) gaan met die banaan...

2x11minuten plezier ;-)

19. Femo

Femo

Lid geworden:
    20 mrt 2010
    Net voor donker even met veel wind buiten gevlogen. Tilt op max en was aardig tricky. In de vlagen was de wind snelheid over de drone dusdanig hoog dat de drone spontaan een onbedoelde draai naar links maakte. Hetzelfde als deze op max snelheid vliegt.

Indoor met indoorhull wordende motoren toch nog wel aardig warm. Ze moeten dan ook wel harder werken bij hogere temperaturen.

Laatst bewerkt: 9 nov 2010
  20. Arie de Koning

Arie de Koning

Lid geworden:
    3 okt 2004
    Hallo.

De Parrot zou te koop zijn bij Saturn en Media Markt in Nederland. Ik heb zelf nog niets gezien. Iemand?? ik ben vooral benieuwd naar Utrecht en omgeving.

Deel Deze Pagina