Parrot AR Drone Wifi Quadricopter topic

Discussie in 'Multicopters' gestart door snoebel, 21 sep 2010.

1. imre43

imre43

Lid geworden:
    21 jan 2006
    Nou ik ben zondag in rotterdam bij de saturn geweest en die wisten niet waar ik het over had ,ik ben nog niet bij de media markt geweest.

2. Femo

Femo

Lid geworden:
    20 mrt 2010
    Zaterdag tussen de buien door even voor de deur gevlogen en kwam een jongetje met vader belangstellend kijken met de opmerking; Oh, is dat dat ding wat bij de media markt staat?
    Ik maakte daaruit op dat deze dus inmiddels ook in Media markt Zoetermeer is geland.

3. RudydG

RudydG

Lid geworden:
    7 nov 2010
    In Antwerpen staan ze volop, bij Saturn en Fnac.
    Valt me ook op dat nogal wat mensen het bestaan ervan beginnen te kennen.

4. Quinn

Quinn

Lid geworden:
    19 mrt 2008
    Weet je ook wat ze kosten in Belgie?
    Hebben ze ook onderdelen in huis?

Groetjes,
    Quinn

5. Femo

Femo

Lid geworden:
    20 mrt 2010
    Ik heb weer een paar goede packs op de kop weten te tikken.
    KDS 1300 mAh voor 13,00 euro. Plug and play voor mij want standaard voorzien van Deans en de balancer connector is hetzelfde als de standaard pack. Past precies in de houder. Zonde van je euro´s om extra standaard packs van Parrot te bestellen. Ik zie dat de prijzen van spares inmiddels naar beneden zijn gegaan nu de drone ook in de mediamarkt te verkrijgen is.

De eerste test is veelbelovend. Met indoorhull al driftig foto´s schietend door de woonkamer gescheurd, kwam ik al op ruim 12 minuten uit. Verse packs moeten nog op op volle capaciteit komen na een aantal laadcycli, dus ben benieuwd wat ze doen met outdoorhull en op volle capaciteit in hoover.

Verder ook DroneControl aan het testen en moet zeggen dat dit een betere app is dan de standaard FreeFlight. Je kan foto´s schieten die gelijk op de filmrol worden opgeslagen. Navigatie data als hoogte, snelheid en meldingen kan je achteraf nazien in je log. Voorzien van lefthand mode voor de helipiloten. Hudcolours kunnen worden ingesteld en worden gedimd. Verder. Instellingen zoals bv geluid bij meldingen als ultrasoon alert en low battery. Je kan van elke sessie bij de navigatie data je eigen info eraan plakken zoals "woonkamer derby met 16 crashes en ega met een norse blik..."
    Hudinfo zoals daadwerkelijke vliegtijd en hoogte.

De app draait rete stabiel en ben er erg blij mee. De ontwikkelaar werkt ook constant aan de verzoeken van dronepiloten en de volgende update is al onderweg met weer wat leuke features.

Van het weekend met de lightmod stoeien. Het worden 4 knipper leds in de hull gebouwd met apparte lithium accu en schakelaar.

Fer

Laatst bewerkt: 11 nov 2010
  6. RudydG

RudydG

Lid geworden:
    7 nov 2010
    299, weinig of geen parts in saturn, in fnac zag ik accu, props en indoor hull.

7. Femo

Femo

Lid geworden:
    20 mrt 2010
    Ik heb mijn drone in een nieuw jasje gestoken.

Uploaded with ImageShack.us

Mijn leds heb ik na het weekend binnen. Het worden knipper leds voor in de hull.

Laatst bewerkt: 12 nov 2010
  8. snoebel

snoebel

Lid geworden:
    12 aug 2005
    Gaaf beestje zo !

9. RudydG

RudydG

Lid geworden:
    7 nov 2010
    Cool !!!!!

10. RudydG

RudydG

Lid geworden:
    7 nov 2010
    SO Cool !!!!!

11. Femo

Femo

Lid geworden:
    20 mrt 2010
    Zojuist een update voor Drone Control binnen gehaald.
    LED animations! En meer.
    Alle 3e partij apps zijn absoluut aan te raden. De ontwikkelaars blijven continue verbeteren.

Aardig wat inflight settings erbij gekregen voor de LED animations maar ook een mogelijkheid de hoogte limiet in te stellen.

Zometeen maar een goedkope fiets-veiligheids-flashing-LED-armband halen voor een paar euro om in de hull te bouwen om het af te maken.

Fer

Laatst bewerkt: 13 nov 2010
  12. Femo

Femo

Lid geworden:
    20 mrt 2010
    Vanmorgen snel langs de Halfords gegaan om een fiets armbandje met knipper LEDs te halen voor 7 euro.
    En dit is het resultaat:
    [media=youtube]bF0KNlzDwZM[/media]
    Cyp7uzifjUI[/media] - AR Drone light mod.
    Geic9nhiukw[/media] - AR Drome light mod

Bandje gestript van de electronica. Dan hou je een strip met LEDs over en een on/off switch met 2 kleine knoopcellen.
    5 gaten in de hull geboord (deze was met 5 LEDs) de LEDs van binnenuit in de gaten geduwt en de switch met dubbelzijdige tape aan de binnenzijde geplakt......voilá.

URL=http://img266.imageshack.us/i/ledm.jpg/][​IMG][/URL]

Anderhalf uur werk.

Fer

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  13. Femo

Femo

Lid geworden:
    20 mrt 2010
    Net 2 x contact met de drone verloren. Heb een vermoeden dat de wireless netwerken in de buurt de grote boosdoeners zijn.

Check: yJesIEV8xGI[/media] - AR drone

14. RudydG

RudydG

Lid geworden:
    7 nov 2010

Denk hetzelfde. veel wifi geeft zowiezo invloed.
    Ben wel jaloers op je, sinds ik de drone heb, is het nog niet droog of redelijk windstil geweest?? nog geen enkele echte buitenvlucht kunnen maken.

Wat ik wel zie, is dat de drone wel een stevig ding is, ik ga dan ook de reserve drone in de verkoop gooien.

15. Femo

Femo

Lid geworden:
    20 mrt 2010
    Droog is een must maar een beetje wind kan de drone wel hebben. Ben de wind nu wel gewend hoewel het natuurlijk moeilijker is maar oefening baart kunst. Alleen niet boven de 6 meter gaan vliegen als je de drone nog niet in wind kan vliegen.

Ik zou je reserve drone nog maar even aanhouden. Deze zou nog wel eens van pas komen als je naar buiten gaat. De crashes worden automatisch zwaarder buiten als je gaat experimenteren. Met name het mainboard kan komen te overlijden met de hardere crashes buiten.

Fer

16. RudydG

RudydG

Lid geworden:
    7 nov 2010
    De mijne blijft niet meer mooi ter plaatse hangen, ook binnen, raar...

17. Femo

Femo

Lid geworden:
    20 mrt 2010
    Het je wel de trim gedrukt voor take off?
    Verder heeft de beneden camera wel wat licht nodig om zijn positie te kunnen behouden. Schaduwen die beneden de drone bewegen hebben invloed op de positie in hoover. Hoe donkerder hoe meer moeite deze heeft zijn positie vast te houden. Tapijt en gladde vloer hebben ook invloed.

18. RudydG

RudydG

Lid geworden:
    7 nov 2010

De "nieuwe " deed het beter. printjes omgewisseld enzovoort, en de oude deed het beter met het nieuwe mainboard en navigatiebord.
    Uiteindelijk de nieuwe met de oude bordjes ook goed gekregen: een komplete reset (ik denk dat er wat data van de nieuwe en oude door mekaar zat). stukken beter, dan nog wat meer licht aangestoken, nog beter, en dan een stukje hoger gaan vliegen, en nog beter.
    Ze zullen allemaal wel ietsje "afwijken", last hebben van naast de muur te komen, maar het is wel leuk om zo een ding te laten stilhangen gedurende 5 minuten, je ziet hem echt compenseren, soms zelfs heel korte schokjes.

19. Quinn

Quinn

Lid geworden:
    19 mrt 2008
    RudydG

Als de AR Drone niet op z'n plaats blijft hangen, kun je hem in de setup afstellen met
    Trim pich voor vooruit en achteruit.
    En met de Trim rol links of rechts compenseren.
    Mijn AR drone bleef ook niet stil hangen,maar na de pich en rol trim te hebben afgesteld gaat hij kaars recht omhoog.
    Veel succes.

Quinn

Laatst bewerkt: 14 nov 2010
  20. RudydG

RudydG

Lid geworden:
    7 nov 2010

Zou ik wel willen fiksen zo, maar wat ik ook doe, auto manual, de 2 sliders kan ik niet verzetten. Er zijn nog mensen die daarmee kampen.
    Weet jij misschien hoe dit komt?
    Thanks
    Rudy

Deel Deze Pagina