Parrot AR Drone Wifi Quadricopter topic

Discussie in 'Multicopters' gestart door snoebel, 21 sep 2010.

1. snoebel

snoebel

Lid geworden:
    12 aug 2005
    Zijn wat zwaarder dan de originele of de zippy en iets aan de grote kant, 72mm is denk ik net te lang, je zult de drone iets moeten aanpassen ben ik bang.

Opladen gaat prima met de originele lader.

2. Femo

Femo

Lid geworden:
    20 mrt 2010
    Ik zag net in de nederlandse Parrot onlineshop de specs van het moederboard.
    256 mb i.p.v. de 128 mb van de eerste drones. Achter de schermen wordt blijkbaar toch gewerkt om het product te verbeteren.
    Zou er ook weer andere firmware komen binnenkort met de nieuwe moederboards?

Fer

3. Yov

Yov

Lid geworden:
    28 sep 2010
  4. Femo

Femo

Lid geworden:
    20 mrt 2010
  5. Yov

Yov

Lid geworden:
    28 sep 2010
    k heb s met de eigenaar gepraat en hij heeft site offline gehaald om de veiligheid op punt te zetten. Zijn site is een veel te simpel slachtoffer vind ie.

6. Femo

Femo

Lid geworden:
    20 mrt 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  7. Yov

Yov

Lid geworden:
    28 sep 2010
    Njah t zou al wijs zijn moesten we nu eindelijk Augment Reality kunnen gebruiken dmv tags... :S Singleplayer

8. Femo

Femo

Lid geworden:
    20 mrt 2010
    Vandaag een lekkere windstille dag dus voorgenomen boven de 6 meter te blijven vliegen zodat de ultrasoonsensor geen gekke dingen gaat doen. Ruim boven alle objecten zoals bomen en lantarenpalen gevlogen en dat vliegt een stuk beter. Wel heeft de drone de neiging omhoog te gaan maar met de duimen op het scherm makkelijk te controleren. Het vliegt meer als een RC heli waar je geheel afhankelijk bent van je eigen input, en persoonlijk vind ik dat een stuk relaxter vliegen. Ruime vloeiende bochten met wat roll erin gaan lekker. Verder heb ik ook het idee dat de hoogte begrenzer de drone meer bokkesprongen doet maken dan zonder de begrenzer.
    10 lipo´s er doorheen gejaagd en de enige drempel waren mijn koude vingers waardoor het scherm wat moeilijker te bedienen was.

9. RudydG

RudydG

Lid geworden:
    7 nov 2010

Hier was het niet zo windstil, met momenten was het maar net mogelijk tegen de wind in te vliegen. Maar hoog is fijn, dat klopt, alleen als ie dan wegvliegt, Heb je het wel zitten natuurlijk.
    En ja, je moet hem konstant naar beneden halen, want anders blijft ie stijgen. Maar ja, het blijft spannend.

10. hobby

hobby

Lid geworden:
    14 sep 2005
    Ik kwam dit Nederlandse forum tegen voor de Drone, er moet alleen nog leven ingeblazen worden. Parrot AR.DRONE Forum | Parrot AR.DRONE Forum

Nu heb ik nog een vraagje over het vervangen van de glijringen voor lagers.
    De 2x5x2 lagers zou je zo kunnen vervangen voor de glijringen, maar voor de 2x5x2.5 zou ik ietsjes weg moeten veilen om ze passend te krijgen.
    Wat is nu het voordeel van 2x5x2.5 t.o. de 2x5x2? of andersom...

11. Femo

Femo

Lid geworden:
    20 mrt 2010
    Los van dat je bij de 2x5x2,5 wat moet vijlen om deze op maat te krijgen, maakt het geen verschil. Enige nadeel is dat je er wat extra werk aan hebt (als je niet van sleutelen en freubelen houd) maar dat is all in the game en ook de helft van het plezier in het RC gebeuren.

Ik was ook op dat forum gestuit maar deze is nog aardig maagdelijk........laten we maar wat input geven en kijken wat er gebeurd.

Fer

Laatst bewerkt: 22 nov 2010
  12. hobby

hobby

Lid geworden:
    14 sep 2005
    Ik doe al een aantal jaartjes mee in modelbouwland op z.g.a elk vlak, dus een beetje knutselen zit er bij wel bij ;)
    Maar ik kies dan toch voor de 2x5x2 :D

Idd. er moet even wat leven ingeblazen worden op het andere forum, gebeurd vanzelf.

13. Femo

Femo

Lid geworden:
    20 mrt 2010
    Begrijp nu waarom het nog zo maagdelijk is op het forum.........ik krijg geen topic gestart.....
    Aan het forum mote nog gesleuteld worden.

BTW, ik heb nog even de grenzen van het wifi bereik getest en moet zeggen dat het niet slecht is gezien de vele wifi hotspots in de buurt [media=youtube]OeBu33broUo[/media]

14. Femo

Femo

Lid geworden:
    20 mrt 2010
    Iemand al gevlogen op IOS 4.2.1?
    Voordat ik ga upgraden wil ik wel weten of de firmware en apps er klaar voor zijn, voordat er gekke dingen gebeuren tijdens vlucht.

15. RudydG

RudydG

Lid geworden:
    7 nov 2010
    Ik vlieg al 2 weken op de gm 4.2.1. En vandaag ook 1 accu leeggevlogen op de officiële 4.2.1 met de iPhone 4. No problemo.

16. Femo

Femo

Lid geworden:
    20 mrt 2010
    Als er een JB voor 4.2.1. komt ga ik over.

Denk dat als AR pursuit uitkomt, er ook weer nieuwe firmware beschikbaar zal komen voor de drone. Dat zou eind november moeten gaan worden.

17. Melangee

Melangee Guest

Hallo, ik ben nieuw op dit forum. Na alles doorgelezen te hebben had ik toch ook maar een drone gekocht! Een heel leuk apparaat al zeg ik het zelf!

Nu ging ik vandaag is even vliegen en opeens luisterde de drone niet meer op mijn commands... Hij ging hoog de lucht in en stortte neer op de stenen. Schade: Motortje en twee voetjes van het middenkruis kapot.

Weten jullie toevallig een plek waar ik deze onderdelen voordelig kan bestellen?

Alvast bedankt!

18. RudydG

RudydG

Lid geworden:
    7 nov 2010

Ik sta op het punt van mijn reserve drone uit elkaar te halen voor onderdelen. (economisch misschien voordeliger voor mij)
    Een motortje kan ik je dan wel bezorgen (30) , en kan je je voetjes niet herstellen met superglue?

19. Melangee

Melangee Guest

ik kan het pootje niet meer vinden helaas! Anders was superglue zeker een oplossing. Nu zit het motortje helemaal blooten heeft totaal geen bescherming, een nieuw onderstel is dus wel gewenst voor mij...;)

20. hobby

hobby

Lid geworden:
    14 sep 2005
    Pfpfp dat is ff vette pech zeg!!!
    Drone niet meer te besturen, en als gevolg nieuw kruis en motor :(

Ik heb vandaag de lagers binnen gekregen, en het is idd. een fluitje van een cent om ze te vervangen voor de glijringen.

Deel Deze Pagina