Parrot AR Drone Wifi Quadricopter topic

Discussie in 'Multicopters' gestart door snoebel, 21 sep 2010.

1. Yov

Yov

Lid geworden:
    28 sep 2010
    K heb het ook voor gehad dat de drone zomaar uit de lucht viel (al ff trug hoor) 1 pootje af. zomaar truglijmen is geen optie. Wil niet lukken. De textuur laat het niet echt toe. + telkens je drone neerkomt krijg je weer een enorme druk op die zelfde breuklijn (is niet voor niets op die plek gebroken he). Ik heb het pootje en hetstukje dat nog aan het kruis hing ingeboord. Hier een klein pennetje in gezet en het geheel met pvclijm vastgemaakt. Zo verdeel je de krachten weer en houd alles beter. Mss n idee voor het verloren voetje om hiervoor in de plaats een pennetje (met bot einde wel!!) in de plaats te zetten..?

2. Melangee

Melangee Guest

Het probleem is ook dat ik het pootje niet meer kan vinden...

Ik heb nu al nieuwe onderdelen besteld, ben benieuwd wanneer deze binnenkomen! Dan kan ik weer vliegen ;-)

En wat is nu precies het grote voordeel van lagers tov schijfringen? Alleen het geluid?

3. RudydG

RudydG

Lid geworden:
    7 nov 2010
    Ik denk vooral levensduur, de asjes krijgen bij mij al wat speling, ben benieuwd hoe het verder verloopt, maar als er lagertjes in zitten zal het in ieder geval beter gaan.

4. Femo

Femo

Lid geworden:
    20 mrt 2010
    De glijringen slijten erg hard wat speling op de assen geeft. Met lagers draait het soepeler en de motoren hoeven minder hard te werken. Tevens veel minder slijtage.

BTW, nieuwe update van FreeFlight is uit met nieuwe firmware voor de drone. Framerate is aardig opgekrikt.

5. Femo

Femo

Lid geworden:
    20 mrt 2010
    Vandaag een zonnige en bijna windstille dag, dus een mooie gelegenheid om mooie filmpjes te schieten met de opgekrikte framerate.
    Ik hoop dat het scherm nog een beetje te bedienen is bij 1°C en koude vingers.

Verder heb ik nog een paar verse 1300 mAh packs die nog door een paar laad cycli heen moeten om op volle capaciteit te kunnen draaien dus zal mij niet vervelen.

Bij deze temperaturen worden de motoren in ieder geval goed gekoeld dus kan zo een uurtje achter elkaar door vliegen. Ben bang dat alleen mijn vingers het niet trekken in de kou.

Fer

6. Melangee

Melangee Guest

bedankt voor de reacties!

Ik heb inmiddels ook maar extra lipo's aangeschaft met een extra lader! Ben benieuwd wanneer het allemaal binnenkomt :)

7. Femo

Femo

Lid geworden:
    20 mrt 2010
    Ik heb een mijn rotorbladen voor het eerst gebalanceerd en moet zeggen dat elk blad uit balans was. Na balanceren geen vibraties meer te bekennen. Wat een verschil! De drone draait super smooth.

Enige wat je nodig hebt zijn 2 gelijke glazen, een dun en recht metalen staafje die als asje fungeerd, en tape om te balanceren.
    Telkens een stukje tape op de lichtste zijde plakken tot de rotor horizontaal hangt.

Echte aanrader:thumbsup:

Fer

8. snoebel

snoebel

Lid geworden:
    12 aug 2005
    Kun je dat iets beter uitleggen ? Begrijp wel je doel, maar niet goed hoe je dat nu doet met twee glazen en een dun metalen staafje.

9. Femo

Femo

Lid geworden:
    20 mrt 2010
    Natuurlijk.

Je hebt iets nodig wat je door de propeller kan steken als as. Zelf heb ik hiervoor een as van mijn micro heli gebruikt, maar een naald zal ook al volstaan. Vervolgens laat je de uiteinden van de de as rusten op de randen van de gelijke glazen (dit om de as horizontaal te krijgen) met daar tussenin de propeller.
    De zware kant zal naar beneden zakken. Verder is het uitbalaceren hetzelfde als het wegen met een weegschaal, waarbij de stukjes tape de gewichtjes zijn. Waneer de propeller horizontaal blijft hangen is deze uitgebalanceerd.

Fer

10. leo-rcc

leo-rcc

Lid geworden:
    23 mei 2007

Maar dan met je kleinere bladen. :)

edit: Femo was me net voor. ;)

11. snoebel

snoebel

Lid geworden:
    12 aug 2005
    Ik vat hem, thx. Kun je niet beter de bladen zelf iets kleiner vijlen ipv plakband erop doen ? Het verschil in gewicht is toch permanent ?

12. hobby

hobby

Lid geworden:
    14 sep 2005
    @Femo
    Goed idee van je :thumbsup:

Hier een filmpje met uitleg, om het nog makkerlijker te maken.

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  13. Femo

Femo

Lid geworden:
    20 mrt 2010
    De combi met de lagers, rechte assen en uitgebalanceerde propellers maken het een beter product dan het origineel.
    Na elke crash begin je eerst met het balanceren van de blades. Zijn er dan nog vibraties dan de assen controleren.
    Het reduceerd de vibraties drastisch, wat ook gezonder is voor de gevoelige electronica.

Nu nog de gears aanpakken. Aan de gears valt ook nog veel te verbeteren. Resultaat zal zijn minder herrie en betere overbrenging van de kinetische energie naar de propellers. Dus hoeven de motoren weer wat minder hard te werken = koelere motoren en theoretisch langere vliegtijd.
    Hopelijk komt iemand met verbeterde custom gears op de proppen.

Fer

14. Femo

Femo

Lid geworden:
    20 mrt 2010
    Het is aan te raden de blades symetrisch te houden dus vijlen zou ik niet doen. De tape methode is ook eenvoudiger en nauwkeuriger te balanceren.
    Gewone transparante kantoortape doet het prima en aan de onderzijde van de blades niet zichtbaar.

Mijn drone heeft nog nooit zo goed en strak gevlogen.
    Als je van bovenop de drone kijkt in hoover, dan blijven de assen strak gecentreerd. Voorheen altijd wat uitslag, vooral bij wisselend toerental maar dat is nu verleden tijd

Fer

15. Femo

Femo

Lid geworden:
    20 mrt 2010
    Ik heb mijn andere outdoorshell ook maar voorzien van een paar knipperLEDs.

Zo´n fietsarmbandje van een paar euro uit elkaar gehaald en bedrading aan de LEDs gesoldeerd. Schakelaar zit erbij en aan de binnenzijde met dubbelzijdige tape geplakt. Het gewicht is minimaal.

Het resultaat: 60xTLAaOJ2c[/media] - AR Drone light mod

Fer

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  16. Yov

Yov

Lid geworden:
    28 sep 2010
    heb de blades ook uitgebalanceerd!! Super tip voor idereen!! En een assje nodig?! niet moeilijk :D Elke blade heeft een as. het geluid van de drone en de trillingen zijn zeker /2 gegaan nu. Je ziet het niet alleen maar hoort het ook ;). Ik ben vol goeie hoop aan het wachten op een eerste update met echte virtual reality solo spelletjes... K kan niet wachten om mijn huis hier vol tags te hangen hahaha :p

17. RudydG

RudydG

Lid geworden:
    7 nov 2010
    Sinds een paar dagen ben ik aan het "leren vliegen" s'nachts!!
    Je bent 100% op jezekf aangewezen, geen hulp van sensoren of camera's, maar fun is het wel!! Zo de straat over, de auto's die voorbij rijden, zalig...
    Maar ik ben wel blij dat de lagers erin zitten, de bussen hadden deze vlieguren nooit doorstaan denk ik. (minstens 1 uur / dag, de laders en 4 accus zitten bijna konstant te laden) ;-)

18. Femo

Femo

Lid geworden:
    20 mrt 2010
    Zit ook nog te wachten op een singelplayer aangezien er nog weinig drone piloten in de buurt zijn.
    Een paar tags op een huisdier geeft gelijk een bewegend doelwit....:snipersmile:

19. Femo

Femo

Lid geworden:
    20 mrt 2010
    Vliegen boven de 6 meter heeft hetzelfde effect. Vliegt meer als een RC heli en persoonlijk lekkerder vliegen. Maar met de huidige temperaturen wel erg koude vingers buiten, dus lekker warm in de auto blijven zitten en het beesje buiten uitlaten is een goede optie :D De motoren worden in ieder geval goed gekoeld.

20. RudydG

RudydG

Lid geworden:
    7 nov 2010
    `
    Vandaag een propellertje gekild, tegen een muur, afgebroken, net op de dag dat mijn ceo ook kwam vliegen.....

De wind nam men dronetje mee, niks aan te doen, was wel grappig net voor de crach, ik stuurde tegen, de drone hing gewoon 180 graden op zijn zij, en bleef ter plaats hangen, geen tijd meer om te dalen... knal.
    schade: 1 prop van 2 euro. maar die lag thuis.....

Deel Deze Pagina