Hier even een linkje naar mijn metingen op de Rascal 40, in 2010...
http://www.modelbouwforum.nl/threads/herbouw-rascal-40-ga-het-proberen.168189/page-6#post-3584023
Zie filmpje... probleem, die prop past niet op je kist. Verder waren het behoorlijke waarden voor het gunstig geprijsde motortje... 3,6 kg op een 3kg model
Ik heb nu met 4S bijna dezelfde waarden door een motor op reductie te zetten... 13 x 11 ipv 14 x 10. Bij 13 x 11 43A... 7800 rpm Bij die 14 x 10" ging het net iets boven de 50A.
Ging al als de brandweer over het veld bij vleugelloze taxi-proef...
Nu een slankere motor-unit, doch een fractie zwaarder dan de Turnigy 400kv motor.
Echter... aan vliegen ben ik nog niet toegekomen. Dan kan ik met de telemetrie gaan meten.
Trekkracht moet ik opnieuw meten. +3kg met een 4S accu op 40%, 39A, bij iets van 7.000 rpm
Zie m'n draadje. Al met al is het model. Slechts 120 gram lichter dan de 6S uitvoering die ik had. Een fractie lichter in gewicht door de vele broodnodige versterkingen in het ARF model, want dat was echt treurig slappe hap. Lood om oud ijzer

... Meer hout voor minder accu...
Ik weet niet hoe efficient de Ramoser is. Schaal oogt het wel, en heel erg mooi ook nog eens... Maar kan zo maar zijn dat het rendement toch niet zo hoog is als men proclameert. Twee-bladige props doen het beter dan 3 bladige in de RC-modelwereld?
Forumlid Rick-NL kan dat mooi uitleggen