Pebbles gaat FPV

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door Pebbles, 20 jan 2011.

1. Pebbles

Pebbles

Lid geworden:
    25 aug 2009
    Zo, de servo's zijn binnen, de easystar ik klaar voor zijn maiden. Nu alleen het weer nog. Ik wacht op dit moment alleen nog op mijn nieuwe props. Ik heb een 6x4 en een 6x5 propje besteld, om te kijken welke het het beste gaat doen, als de easystar volledig is uitgerust voor fpv. Hiervoor vloog ik de easystar met de bijgeleverde multiplex prop (uit mijn hoofd een 5x5), maar wil kijken waar hij het beste mee vliegt. En welke combi het beste vliegtijd resultaat geeft.

Er schoot mij alleen een vraag te binnen, omtrent de vliegaccu's die gebruikt worden in een easystar icm de fpv uitrusting. Ik had een 3300mah accu in gedachte, maar dan wordt hij wel erg zwaar. Het vliegklaar gewicht zonder fpv uitrusting komt op zo'n 850 gram. Dit lijkt mij aan de zware kant, of heb ik dat verkeerd.

Ik ben gewend om met 3000mah accu's te vliegen in mijn easy*. Dan had ik een vliegtijd van ongeveer 20 minuten op 3/4 gas. Omdat ik niet weet wat het stroomverbuik van de fpv uitrusting is, heb ik die 3300mah accu in gedachte.

Dus nu is mijn vraag aan de fpv-ers op dit forum, die met een easystar vliegen, wat voor accu ze gebruiken. Hoe lang de vliegtijd is, en wat het vliegklaar gewicht is. Dan heb ik een vergelijk.

Alvbast bedankt, en de maiden met fpv volgt in beeld en geluid.

2. freijn

freijn

Lid geworden:
    13 nov 2005
    Warm_Timboektoe Onzinnige berichten 34.128 nutt
    inderdaad zal je FPV spullen wat meer stroom verbruiken maar is het geheel te verwaarslozen tov het verbruik van je motor.

Ik vlieg zelf doorgaans op een 6 amp met uitschieters naar 9 en volgas natuurlijk nog meer.
    Dat gaat je FPV setje niet halen ( hoop ik :) Weet niet welke zender je hebt maar als je een rendement van 50% zo nemen zou je kunnen gokken hoeveel je fpv zou verbruiken.

Vlieg zelf met een Twinstar met 2 motoren en haal bijna 20 min op 3000 Mah. mits ik heel rustig vlieg.

3. DennisK

DennisK

Lid geworden:
    28 feb 2004
    Ik denk dat je met een 6x4 al wat beter af bent. Modelletje is vrij lomp en heeft veel weerstand dus heel hard gaat ie ook niet en dan is de kans dat je met een 5x5 buiten zijn rendement draait vrij groot.

6x4 geeft wat meer trekkracht en iets minder snelheid maar of dat ook merkbaar is.

Volgensmij moet je bij effectief vliegen. Dus niet harder dan nodig vast wel meer looptijd halen op 3000mah.

Gr. Dennis

4. Pebbles

Pebbles

Lid geworden:
    25 aug 2009
    Dat denk ik dus ook, ik wil gewoon een beetje power hebbe, maar het gaat mij er vooral om, dat ik gewoon relaxed kan vliegen, en een lange vliegtijd haal, op een accu. (met het oogpunt op fpvvliegen)

5. Pebbles

Pebbles

Lid geworden:
    25 aug 2009
    Hier dan nog even snel een tweetal foto's van mijn nog maagdelijke easystar.
    [​IMG] [​IMG]

Ben nog bezig met een vervangende canopy te maken, om mijn camera en zender te monteren. Hiervan volgen de foto's later.

Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  6. Pebbles

Pebbles

Lid geworden:
    25 aug 2009
    Vandaag de muts opgezet, en de easystar zijn maiden laten maken.

Een mooi veldje uitgezocht bij mij in de buurt, accu er in, en gassen. Moest hem licht uit trimmen, bij gas geven klom hij als een malle. CG ligt precies goed, zelfs iets meer naar voren.

Dikkere accu er in, 3300mAh nu wel beter. Mijn maatje had nog een gyro over, deze op de elevator gezet, nu vliegt hij super strak.

Stond voor het mooie een iets te hard, en vooral vlagerig windje.

Nu de FPV spulletje erop bouwen, en dan zijn we er klaar voor.

Update volgt.

7. Pebbles

Pebbles

Lid geworden:
    25 aug 2009
    Pebbles en Fiero zijn ontmaagd

Zo, het heeft even geduurd, maar de eerste vlucht met de fvp-set-up is een feit. Gelijk maar een tweede vlucht erachteraan gedaan.

Wij (Fiero en ik) hebben eerst gevlogen met mijn easystar, met fpv, om te kijken hoe hij vloog. Hij zit met fpv set-up, accu (3000mah) op een kilo. Het CG lag iets meer naar voren, als in de beschrijving vermeld staat, vandaar de proefvlucht.

Camera aan, Fiero als co-piloot en ik vliegen. Tweede vlucht rollen omgedraaid. Dat ziet er echt verbazend goed uit. Het beeld valt alles mee, had ook geen idee wat ik kon verwachten.

Heb wel gemerkt dat het heel anders vliegen is, als wanneer je traditioneel model vliegt. Is best lastig hoogte, afstand en richting te bepalen. Wordt dus de eerste paar vluchten vliegen met co-piloot.

We vliegen met het 16 dollar cameraatje van HK, en een videobril van Turnigy. Zender/ontvanger zijn van BEVRC en is een 1.2/1.3GHz 800mW setje.

Canopy van de easystar is vervangen door een home made plaatje, waar camera en zender op gemonteerd zijn.
    Ziet er redelijk uit als hij op de easystar gemonteerd zit, als ik het zelf zeg.
    Volgende stap wordt een range check. Kijken wat de afstand is, die er met de rc rx/tx en de video rx/tx te halen is, zonder verlies van controls en beeld.

Dus......................... Er zijn weer twee fpv-ers toegevoegd aan de club.

Volgende meeting proberen er maar bij te zijn.

Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015

Deel Deze Pagina