Phase 3 EF-16 foam jet

Discussie in 'EDF forum' gestart door 666yeti666, 8 aug 2007.

1. Kingpin

Kingpin

Lid geworden:
    18 nov 2003
    Nou, de mijne is vandaag besteld in de volgende config:

- Ontvanger: Jeti REX 5 MPD Micro
    - Servo's: Dymond D 60 (20Ncm)
    - Lipo: Dymond 3S 2250mA 18C (191gr)

2. Alexzzz

Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Succes met die ontvanger:D

Leuk kistje die F16, zou die met een evolite 3s1600 goed te vliegen zijn?

Grt.

3. Kingpin

Kingpin

Lid geworden:
    18 nov 2003
    Hoezo, is deze niet goed?

4. Alexzzz

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Laat ik het voorzichtig brengen; er zijn meer óntevreden gebruikers dan tévreden gebruikers:) Zelf komt dat merk er bij mij ook niet meer in, in ieder geval wat betreft ontvangers.

Grt.

5. Kingpin

Kingpin

Lid geworden:
    18 nov 2003
    Als het goed is wordt het spul vandaag verstuurd.
    Ben al even bezig geweest hoe ik 'm ga spuiten aangezien ik de decals niet zo vind en daarentegen wil ik een goed contrast wat nu de bovenkant is en de onderkant.

Enige suggesties zijn natuurlijk welkom (geen airbrush werk etc :)).

Laatst bewerkt: 23 jul 2008
  6. wim

wim

Lid geworden:
    28 aug 2002
    Hoi
    Nou ben zeer tevreden of deze jet. Phase 3 EF-16 foam jet
    Doet alles wat hier al zon beetje is beschreven
    Op het forum
    Groeten Wim

7. Kingpin

Kingpin

Lid geworden:
    18 nov 2003
    Mooie kleur, zeker die uitlaat :cool:

Hoe zit het nu met de instelling in je zender, hoe is deze F16 het beste te vliegen?
    Geven jullie qua besturing een curve (procentueel), dus bij links/rechts de eerste slagen dat deze niet gelijk als een gek naar links of rechts schiet maar gelijkdelijk aan , of gewoon alles linear?

8. Ramon Wind

Ramon Wind

Lid geworden:
    18 okt 2003
    Wat is daar mis mee heeft wim ook in zijn F16
    geen centje pijn

9. Alexzzz

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Dat is dan een van de zeer schaarse uitzonderingen. Zoek maar eens op jeti hier op het forum, bijna alleen maar klachten....

Grt.

10. Kingpin

Kingpin

Lid geworden:
    18 nov 2003
    Heb ik gedaan en vind het wel meevallen.
    De meeste klachten zijn voornamelijk te verwijten doordat de antenne te dicht bij de motor/regelaar ligt, das geen fout van de ontvanger.

Ik ga mijn ontvangerdraad vanuit de cockpit naar het bovenpunt van de staart leggen zodat deze genoeg afstand heeft tussen de regelaar.
    Mocht de antennedraad te kort zijn hiervoor dan leg ik 'm langss de voorvleugels naar buiten.
    Maar nooit zoals in de beschrijving staat langs de romp naar achteren, want dan ligt ie in het verlengde van de regelaar, en dat geeft geheid storing.

11. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    Alex, de nieuwe MPD serie is al veel beter dan de oude troep. De eerste rex5 en heb ik allemaal kapot geslagen...... gek werd je ervan. Zelf als test ontvanger storen ze nog teveel...... behalve die in de heli van mijn vriendin, die doet het perfect..... gek spul

12. Kingpin

Kingpin

Lid geworden:
    18 nov 2003
    Heb het spul net binnen gekregen maar zie nu dat de vleugels voorzien zijn van een soort plastic laagje en dat de staart gewoon van foam is.
    Ik wilde deze voorzien van een verflaagje van Graupner Styrofoam verf, maar zou dit hechten op de vleugels die voorzien zijn met een soort plastic laagje ?

13. Jeroen van Gog

Jeroen van Gog

Lid geworden:
    27 sep 2004
    @kingping,

Het laagje wat op je vleugels zit is inderdaad een met plastic gelamineerd papiere laag. Dit zou trouwens ook op je elevators moeten zitten. Zit daar mischien nog losse plakfolie voor bij?

Je kunt het gewoon spuiten met de door jou aangedragen verf. Wel eerst goed ontvetten en eventueel heel lichtjes opruwen met een scotch-brite doekje / sponsje.

14. Kingpin

Kingpin

Lid geworden:
    18 nov 2003
    Het is gelukt, de verf zit op de voorvleugels en de staart.
    Mooi rood en zeer goed zichtbaar.
    Enigste wat ik nog moet doen is de onderkant erop en balanceren.

Hierbij nog 2 vragen,

Welk punt gebruiken jullie voor de CG?
    In de handleiding staat 160 - 190mm maar dat is wel 3cm verschil, best veel voor een CG wat kan ik het beste aanhouden?

Bij de bijgeleverde motor zat de huls eral omheen, doordat ik een 2250mA accu gebruik (191 gr) moet de motor 4cm vanaf het punt naar achteren liggen.
    Hierdoor steekt de doorzichte buis een eind voorbij de uitlaat.
    Moet ik nu de doorzichtige buis aan deze lengte houden of mag ik deze ook op maat zagen (knippen) tot de lengte van de uitlaat?

15. Jeroen van Gog

Jeroen van Gog

Lid geworden:
    27 sep 2004
    Mooi dat het gelukt is. Daar willen we natuurlijk wel een foto van zien;)

Waar ik het zwaartepunt heb liggen durf ik niet te zeggen. Ik kan dit ook niet meer nameten daar de mijne van eigenaar is gewisseld en ik nu een nieuwe ga bouwen.
    Ik heb hem ook gevlogen met een accu van ca. 190 gram waarbij de uitlaat tunnel niet voorbij de nozzle stak. Dit ging in mijn geval goed.

Ik zou de tunnel niet inkorten omdat deze taps toeloopt. Dit is speciaal gedaan om een bepaalde stuwings druk te creeeren. Als je daar dan 2 a 3 centimeter af zou halen zal hij waarschijnlijk wel vliegen maar mogelijk is je rendement dan minder goed.

Wat ik zou doen in jou geval: De uitlaat tunnel zo vermogelijk naar achter schuiven ,maar wel dat hij nog binnen de nozzle blijft.
    Vervolgens kijken of je met schuiven van de accu binnen de aangegeven zwaartepunt afstanden kan blijven. Eventueel de accu achter de ontvanger plaatsen inplaats van ervoor.

Succes

16. Kingpin

Kingpin

Lid geworden:
    18 nov 2003
    Wat een dag! had eindelijk alles erin, bleek opeens 1 servo het niet te doen :mad:
    Dus alles voorzichtig eruit gesneden en wat bleek, in de servo zat 1 draadje los.
    De draad was bij het soldeerpunt losgelaten !!!
    Alles weer opnieuw doorgesoldeerd en hij deed het weer.
    Al met al een flinke oponthoud en kon 'm dus vandaag niet afkrijgen.

Zoals je ziet moeten de achtervleugels nog gemonteerd en uitgelijnt worden, (staart zit er nog los op) en de uitlaat moet er nog op.

Ik heb me precies aangehouden zoals de beschrijving voorschrijft, met mijn accu (191gr) moet de fan op 4cm vanaf het beginpunt zitten.
    Hierdoor is de buis te lang, er komt nog een kap overheen, dus ik denk ongeveer 2 a 3 cm dat deze buis eruit steekt.

17. Kingpin

Kingpin

Lid geworden:
    18 nov 2003
    Kan ik het uiteinde van de doorzichte buis op maat maken met het uiteinde van de zwarte uitlaat zodat deze dezelfde lengte hebben?
    Of is het beter om deze lengte gewoon aan te houden aangezien de doorzichtige buis conisch loopt?

18. Kingpin

Kingpin

Lid geworden:
    18 nov 2003
    Nou gisteren de eerste vlucht gemaakt met de F-16.
    Het vliegtuig helde gigantisch naar links en de neus was te zwaar (lipo te ver naar voren).
    Na veel tweaken en afstellen eindelijk mooi stabiel in de lucht. Wel een heel gedoe hoor om zo'n vliegtuig af te regelen met die snelheden (had het zweet ook letterlijk op m'n hoofd staan, wat een adrenaline rush) :)

Hier een kort filmpje.

19. Alexzzz

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Lijkt wel Russisch op dat filmpje, maar hij vliegt best aardig zo te zien:D

20. Kingpin

Kingpin

Lid geworden:
    18 nov 2003
    Vandaag heerlijk gevlogen met de EF-16.
    Hier een filmpje van mijn F16 en Hier een filmpje van een Kyosho Intruder van m'n neef.

Deel Deze Pagina