Philip Avonds F-15c Strike Eagle, BosModelAir

Discussie in 'Turbine aangedreven' gestart door Berto, 27 aug 2009.

1. Han

Han

Lid geworden:
    3 sep 2002
    He Berto.!!!

Wat zie ik nu.
    Proficiat.!!!!
    Helemaal toppie.

Han.

2. vinnygogo

vinnygogo Forum veteraan

Lid geworden:
    11 jun 2006
    berto, gefeliciteerd man!! hij vliegt! en hoe;)

vincent

3. frema

frema

Lid geworden:
    7 feb 2007
    Berto , ook van deze kant , gefeliciteerd.

4. u4eake

u4eake

Lid geworden:
    16 aug 2006
    Je hebt ons wel lang in spanning gehouden, maar proficiat met de geslaagde maiden !
    Toch weer een mooie realisatie ! Laat de jetmeetings maar komen ;-)

5. Berto

Berto verslagschrijvers Forum veteraan

Lid geworden:
    10 okt 2002
    Allemaal hartelijk bedankt voor jullie felicitaties en medeleven :thumbsup:

Leuk om te zien dat toch velen dit draadje redelijk volgen en vooral zitten te wachten op verhalen en beelden.

Allereerst wil ik Rozenburg bedanken voor hun gastvrijheid (wederom) en alle aanwezige vliegers voor de steun (die had ik wel nodig, haha ;-) ).
    Misschien moet ik jullie allen meer bedanken voor het vertrouwen in mij dat jullie zo`n beginner maar met zo`n jet aan laten klooien :roll:

Wel leuk trouwens dat jullie net die vervolg Unox meeting op mijn maidendag laten vallen.
    Die tent en de terrasverwarmers zijn zeer goed van pas gekomen om het nog een beetje behaaglijk te houden.
    Maar ik had nog zo gezegd dat ik hem niet op een meeting in zou vliegen ;-)

En ik ook maar denken dat ik de datum stil had gehouden, staan ze daar ineens met 7 of 8 jetters in m`n nek te hijgen :roll:
    Alsof ze er vrij voor hadden genomen............

Naja, maakte verder niet uit.

Wil ook Ger nog bedanken voor het bedienen van de camera en Gerald voor de foto`s.

Nou hier komt ie dan:

Op maandagavond een paar pb`s verstuurd over de afgelopen dinsdag, reacties terug kwamen vooral neer op "het wordt erg koud" en "je staat blijkbaar te springen dus het mot maar" ;-)

En het moest ook maar, dus afgelopen dinsdag op een rustig gangetje naar Rozenburg gereden, echt rustig want ben niet boven de 100 uitgeweest daar ik vroeg weg was.

Kom je aanrijden op Rozenburg zie je een auto of 4/5 staan en allemaal jetters.
    Damn dacht dat het wat rustiger zou zijn :roll:

Spullen uitgepakt en toen al tot de conclusie gekomen dat het koud was, spullen klaar gelegd en eens even kijken wie er allemaal zijn.

O, dat gaat dus helemaal goed komen, weer de kou in en alles klaar gezet, daar kwamen Ger en Gerald ook al aan.
    Even tentje opbouwen en dat scheelde al stukken met de wind.

Nou ik ben er klaar voor, kist starten en ........................... niks.
    Damn weer "battery voltage undershoot", okee de 7 cellen erin ipv de 6 cellen.
    Mhhh, nog niks :roll:

Koud gas riep iemand en dat kan wel kloppen daar mijn busjes al die tijd buiten hadden gestaan.
    Hop busje van Ger erbij die bij de kachel stond en vroem hij doet het :)

Nou dan is er geen wel meer terug.

Maikel bood aan om hem naar de startplek te dragen en zo gezegd zo gedaan.

Nou gas erop en gaan maar, kist kwam makkelijk los en volgens de kenners kan die nog eerder hangen.
    Heb de hele vlucht bijna de volgas niet aangeraakt, 3/4 was vrijwel het meeste.

In eerste instantie was ik van plan het gear uit te laten maar na 2 rondjes had ik er zo`n vertrouwen in dat ik hem up selecteerde en dat ziet er meteen een stuk beter uit.

Ik heb rustig m`n rondjes gevlogen, een stuk of 2 low-passes (nou, ook weer niet zo low) gemaakt en was er redelijk gewend aan z`n gedrag.

Qua trimmen was er eigenlijk niets nodig, 1 enkel klikje op hoogte en rol en dat was het.
    Kist vliegt ook erg goedmoedig en voorzover lekker strak.
    Ben er helemaal mee in m`n nopjes.

Nou dan moeten we nog landen, eerst 1 cicuitje op hoogte gemaakt om even te voelen maar dat voelt lekker dus op naar de landing.

Op downwind zat ik een beetje hoog voor m`n gevoel maar die hoogte raakte ik redelijk kwijt door de wind die ik in de rug had bij het draaien van downwind naar final.
    Had iets te vroeg het gas dicht maar de motor pakt lekker op en kon hem daarmee nog wat verder in het veld krijgen.

De landing zelf was op zich wel een eitje, redelijk netjes maar mag de volgende keer welk wat verder uitgemolken worden met wat meer gas erop.

Echter kwam m`n neuspoot een hobbeltje tegen of zo en daardoor brak m`n neuspootspant los van de romp.
    Wilde de bouwer er nog de schuld van geven die aanwezig was ;-) maar het blijkt dat hij hem ook weer zo gekocht heeft, dus er zat nog een koper voor :lol:

Na de felicitaties van de aanwezigen de schade eens bekeken en deze is beperkt gebleven tot een uitgebroken neusspant, ik ben nog Rozenburg ingecrost om 5min. epoxy te halen en hij is nog gelijmd maar bij een 2de poging klapte het spant na 2 meter al weer los.

Dus dat gaan we even echt goed monteren, meteen even de hoofdwielen beter borgen en dan gaan we er weer voor.
    Alleen dan wel wat warmer hoop ik :yes:

Maar zoals de kist nu vliegt durf ik er ook vanaf Ede wel mee te vliegen dus jullie zijn gewaarschuwd op de hei ;-)

Nou hier de maiden filmp van`m`n F-15c Eagle:

Ook heeft Leon gevlogen met de FeiBao F9f Phanter van Bad Dog nadat Ger hem gemaidenen had en dat ging vlekkeloos.
    Geweldig uitziende kist met goedmoedige vliegeigenschappen, die zal dus ook op Ede te vinden zijn tzt ;-)

Hier volgt vanavond nog wel even een filmpje van.

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  6. Dickie

Dickie Guest

Hallo allemaal ook ik wil mij nogmaals bedanken bij de vliegclub in rozenburg namens mijzelf en leon
    Ger je was geweldig nogmaals bedankt voor de service :D

Nadat ger de maiden had gevlogen wat vlekkeloos verliep op een kleine trimming van het hoogte roer, was Leon aan de beurt vlekkeloze start en toen de landing Top!!!!! :) mensen in de tend vroegen mij is dit echt de eerste keer van Leon met de de jet,:cool: zo vlekkeloos gevlogen. daarna nog enkele vluchten waar bij mijn accu van de turbine,:D van de ene in de andere kist ging je moet elkaar helpen.

Toen nog een heel goed advies gekregen over het brandstof vul systeem wat evetuele problemen voor de toekomst moet voorkomen, prettig met zoveel kennis om je heen.

Na het leegvliegen van een aantal tanks alles weer ingepakt en op weg naar huis, nadat we iedereen nogmaals bedankt hebben

op naar de metings van dit jaar top

Daar zien we julie weer

Groeten
    Dick

Bert ik ben benieuwd naar de film

Laatst bewerkt door een moderator: 27 jan 2010
  7. vliegman

vliegman

Lid geworden:
    22 dec 2003
    He Berto mooi man maaaaaaar de cameraman zijn contract niet meer verlengen :D:D

Nee hoor toppie, alleen de AF uit laten zetten dan geheel geen probleem :p:p

8. Berto

Lid geworden:
    10 okt 2002
    Ger en camera`s :) ben allang blij dat hij het wil doen daar die Onno nooit kan ;-)
    An Af, zal eens kijken of dat dat en waar dat op m`n camera zit, heb er zelf nooit echt zo`n last van maar moet wel zeggen dat die kou het niet prettiger maakte.

Heb zelf ook nog even de F9F gefilmd maar kon amper de camera stilhouden door de kou dus dat zullen we dan ook maar voor Ger als excuus gebruiken :lol:

Hoop als het weer wat warmer is en ik de kist wat beter ken weer mooie filmpjes te maken op de hei.

9. vliegman

vliegman

Lid geworden:
    22 dec 2003
    O was het Ger, dan kan ik het begrijpen;);)

10. Ger Kovacs

Ger Kovacs Guest

Dank U Rosé. :oops:

En als je eens wist hoe koud het werkelijk was zou je meelij met me hebben gehad, m'n vinger's hoefden niet geamputeerd te worden zei de dokter, zo erg waren ze nu ook weer niet bevroren geweest, moet goed komen zei die.
    Dus die paddestoelen en tent hebben mij gered om die dag te overleven.

Groet Ger.

Laatst bewerkt door een moderator: 27 jan 2010
  11. vliegman

vliegman

Lid geworden:
    22 dec 2003
    Och wat een kou heb je gehad, ik leef met je mee, waarom had Berto geen warme choco mee genomen.

Beetje slijmen ik wil nog wel eens met zijn JET vliegen :D

12. Ger Kovacs

Ger Kovacs Guest

Komt wel goed Rosé, ti's dat Davy een andere modus vliegt anders krijgt ie zonder aarzelen m'n zender in z'n handen gedrukt.
    Dus tegelijk wisselen he, jij de XL Velox en ik jou Tiger Mothje in de lucht overpakken :D
    Eric zal er toch ook wel eens mee willen sturen ???
    Ger.

13. WV

WV verslagschrijvers

Lid geworden:
    3 okt 2003
    Mooi werk Berto, gefeliciteerd!

14. andre

andre

Lid geworden:
    6 apr 2008
    Gefeliciteerd Berto, welkom bij de f-15 club!!!!!!! Zie je wel dat je genoeg vermogen had!!!! Zelfs met 117.000 omw/min. was-ie losgekomen.

15. Rene microturbine

Rene microturbine

Lid geworden:
    13 jun 2004
    Gefeliciteerd Berto,Machtig mooi vliegbeeld zo,n F15 eagle.
    veel vliegplezier komende tijd .
    groetjes Rene.

16. Berto

Lid geworden:
    10 okt 2002
    Thanxs allemaal,

En jah, met die 118.000 zou het ook wel gelukt zijn.
    Kijken alleen wat die daarop doet op een warme zomer dag.

17. Gijs F

Gijs F

Lid geworden:
    14 mei 2007
    Hoe Berto.

Gefeliciteerd prachtig om te zien, alleen jammer dat Onno niet mocht filmen;)

Ik verlang naar mooi weer, zo dat we de F 15 gauw op Ede te zien krijgen.

18. vliegman

vliegman

Lid geworden:
    22 dec 2003
    Stop nu stop nu straks gaat tie langs zijn schoenen lopen en das veel te koud met dit weer :D

19. Berto

Lid geworden:
    10 okt 2002
    Heee Gijs,

gaan we ook zeker van uit, samen met de F9F Phanter ;-)

@ vliegman,
    Tsssss, valt ook wel weer mee, ben maar een beginneling met het jetten dus heb nog zat te leren.

20. Berto

Lid geworden:
    10 okt 2002
    Hier de "schade" van de neuspoot.

Hier hoort het neuspootspant te zitten:

En dat ligt nu hier:

En een kleine scheur in de romp:

Dat neuspoot spant viel zo uit elkaar na het verwijderen van de retract.
    Eigenlijk wel mooi want dat ga ik nu even iets vergroten voor een groter hechtingsvlak, tevens zal er aan de voorzijde een spantje bijkomen.

We kunnen dus weer even aan de gang :yes:

EDIT: zag net trouwens in de beschrijving dat er nog een spant aan de voorzijde hoort te zitten, eens even kijken hoe we dat gaan namaken :)

Laatst bewerkt: 29 nov 2022

Deel Deze Pagina