Philip Avonds F-15c Strike Eagle, BosModelAir

Discussie in 'Turbine aangedreven' gestart door Berto, 27 aug 2009.

1. henk visser

henk visser

Lid geworden:
    20 mei 2005
    Ja lijkt er idd wel op he!
    Zie net dat de Elan tank die ik heb daar ook vandaan komt, ik heb hem via Dreamworks maar rechtstreeks bestellen kan blijkbaar ook! :)

2. jetpower

jetpower Guest

dat kan zeker suc6

3. Berto

Berto verslagschrijvers Forum veteraan

Lid geworden:
    10 okt 2002
    Mijnes zien er minder mooi afgewerkt uit maar ze hebben wel voor de Avonds F-15 tanks, ze zijn wel wat platter en langer maar passen ook errug mooi en totaal 4,7ltr dat is 1,5ltr meer dan die van mij.

Vindt alleen de prijs van 210 us dollar wel pittig :-( (maar at zal wel aan mij liggen ;-) ).

Laatst bewerkt: 10 sep 2009
  4. Berto

Lid geworden:
    10 okt 2002
    Hier het verschil tussen de Robart banden zonder en met foam (in het echt is het duidelijker te zien).

Hier met inserts:

En hier zonder inserts:

De wielen met inserts worden ook wel gedeukt maar beduidend minder dan die zonder (komt op de foto`s niet helemaal goed over).
    De band zonder insert wordt zelfs van de velg gedrukt en dit is nog zonder 3kg brandstof.

Snap nu ook meteen waarom die jets 9 van de 10 keer met de wielen van de grons staan in de pits ;-)

Laatst bewerkt: 29 nov 2022
  5. henk visser

henk visser

Lid geworden:
    20 mei 2005
    Kuststoffversand B. Dotzauer

Hey Berto gewoon even wat gietbaar sillicone rubber bestellen bij Burkhard!
    Krijg je een mooi massief bandje van!

6. Berto

Lid geworden:
    10 okt 2002
    Mhhh, dat zou ook nog kunnen.

Of een keer zelf wielen draaien voor de Graupner massieve banden dan ben ik er ook.

Maar eerst eens er mee vliegen :yes: :yes:

7. Gerald Rutten

Gerald Rutten

Lid geworden:
    6 mei 2005
    Hoi Berto, ik hoop dat die inserts werken voor je, ik heb er niet zo goede ervaringen mee. De eerste vluchten met m'n F15 vloog ik ook op standaard robart rubber met inserts, eerst gewoon foam maar dat rolde na 3 vluchten al helemaal plat dat er al geen verschil meer was. Daarna had ik insterts gemaakt van rubber wat al een verbetering was maar het maakte de wielen aanzienlijk zwaarder. Niet echt bezwaarlijk voor het totalle gewicht maar op het inverende deel wil je liever niet zoveel massa, dat trilt/schokt nogal door bij een harde landing wat sommige wel eens vergeten. Daarnaast zorgt het voor aanzienlijke giro krachten waardoor mijn 90 graden rotatie retracts er weer moeite mee hadden. Uiteindelijk ben ik over gegaan op dikkere banden van Philip zelf. Hij maakte toen nét deze banden en ze zijn een 1/1 vervanging van de robarts, past meteen. Deze zijn steviger en dikwandiger maar toch relatief licht doordat ze hol zijn. Ze kosten €18 bij avonds, item #PA173.

Groet,
    Gerald

8. andre

andre

Lid geworden:
    6 apr 2008
    Heb dezelfde ervaringen als Gerald met de inserts. Heb ze zelfs nog eens volgeschuimd met pur. Ook niet geweldig. Heb nu twee gebruikte Avonds banden onder de f-15 en deze zijn perfect. (En heb nu een band van/met Peter en met Mendelt, hahahahha). Heb ook met massieven banden van jetpower gevlogen: perfect alleen zo zwaar als lood!

9. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    Balsa inserts zullen ook wel snel kapot zijn...... Triplex is weer de zwaar. Alu ook. Lastig.......

10. Ger Kovacs

Ger Kovacs Guest

tubeless

@Berto.

Staat mij bij dat onder mijn oude TC Pipercub oppompbare banden zaten, misschien lukt dat ook gewoon met die bandjes die zonder luchtdruk te slap zijn, kwestie van de velg luchtdicht af te sluiten en een racefiets ventieltje zien te fabrieken en natuurlijk de band op de velg zien te fixeren.
    Idee?????

Ger.
    (PS in de mainbandjes van mijn F86K zitten vrij stevige inserts van scrap materiaal en gelukkig niet zo zwaar, volgens mij van isolatie schuim wat om verwarmingbuizen zit, heb die vrij stevig in de bandjes gepropt en het werkt uit de kunst).

11. Gerald Rutten

Gerald Rutten

Lid geworden:
    6 mei 2005
    Ik moet er wél bijzeggen dat ik in die tijd maar 6,5kg vermogen had toen ik met die inserts experimenteerde. De rolweerstand bij platte bandjes neemt drastisch toe en is in dat geval cruciaal en ik denk ook niet onbelanrijk bij een 8kg versie. Als je plenty vermogen hebt speelt dat niet zo'n grote rol meer. Ger, die tor in jou kaasjager geeft toch iets van 14kg? 8kg voor een Avonds F15 gaat prima maar dan moet je wel enkele zaken in orde hebben zoals start gewicht en de soepele rol op z'n wiellekes.

Grt,
    Gerald

12. Ger Kovacs

Ger Kovacs Guest

De Gustke turbine in de Sabredog staat op 113K en geeft dan 11,5 kilo trust en blijft dan mooi stil, is ruim voldoende voor 8 minuten onbezorgt kachelen op +/- 2,5 tot 3 litertjes:wink: echter weegt de kist getankt ruim 14,5 kilo en drukt dan erg zwaar op de orginele eurokit bandjes met als gevolg dat je zowat platte bandjes overhoudt wat de z.g.n. wegligging nou niet echt verbeterd :wink: zodoende mijn ombouw naar wat 'hardere' bandjes en een veel betere wegligging oplevert en natuurlijk minder rolweerstand.

Ger.

13. Berto

Lid geworden:
    10 okt 2002
    Even tussendoor en zal straks een reageren.

De zoon vondt dat de piloot maar eens kennis moets maken met zijn nieuwe thuis:

"Mooie kist papa":

"hehe, de piloot zit erin....."

:D

Dat jochie is nou al verpest :cool:

14. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    Prachtig :)

15. Berto

Lid geworden:
    10 okt 2002
    Een ieder bedankt voor zijn "banden keuze" zal wat zaken ter ore nemen en tzt eens kijken wat het beste werkt cq. de goedkoopste oplossing is ;-)

Eerst maar eens vliegen met desnoods nog wat meer schuimrubber erin gepropt :)

Mooi he, die jongen is nu al verpest, elke dag moet er even met Aerofly "gespeeld" worden en het bouwhok van papa inspecteren.

Dan loopt ie ook nog de hele dag met vliegtuigjes z`n papa na te doen.

En elke dag: "papa werken? papa vliegtuigen bouwen?" (tja, dat krijg je met mijn werk)
    En elke woensdag: "papa en ome Onno vliegen vanavond?".

Mama wordt er wel eens gek van ;-)

Mooiste vondt ik nog toen die mee was op Pampa en dat ie netjes naast me door de pits meeliep, totdat ie `papa`s raket` (zo noemde die toen de Formost) zag en daar dan op afliep om ernaast te gaan zitten met 1 hand op de romp.

Ben alleen wel bang dat de nuu nog kleine jongen later papa`s kisten gaat misbruiken :D

16. sanmos

sanmos

Lid geworden:
    2 okt 2008
    Ben alleen wel bang dat de nuu nog kleine jongen later papa`s kisten gaat misbruiken :grin: sluit quote
    wees niet befreest dat gaat hij zeker doen en dan krijg je dit [​IMG]

Laatst bewerkt door een moderator: 16 nov 2015
  17. jetpropdlx

jetpropdlx

Lid geworden:
    10 jun 2004
    Zo jong en al aan het bier ;);) voor beide jonge bouwers eentje :-D
    (vooraan links op de tafel)

ja , Berto dat staat je ook nog te wachten

ps PH-NWG komt weer langs volgende week (en de DME is nog niet terug van USA)

18. Berto

Lid geworden:
    10 okt 2002
    Yep, ben alvast aan het sparen voor de kleine jongen.

mooi, kan de NWG nog net voor de 28ste heen en weer zonder nieuw onderhoudsprogramma ;-)
    En die DME damn, dat schiet niet op zo :-(

19. Berto

Lid geworden:
    10 okt 2002
    Zojuist alle (4 stuks maar) servosnoeren voorzienvan een stekker en het doet het ook nog allemaal.

Meteen maar even de roeren afgesteld en de retract- en remservo`s ingesteld.

Binnenkort maar eens beginnen met de radioplaat :)

20. Berto

Lid geworden:
    10 okt 2002
    Het begin is er:

Deel Deze Pagina