phoenix probleem met laptop

Discussie in 'Modelbouwsoftware' gestart door DRERC, 17 mei 2012.

1. JurgenVDP

JurgenVDP

Lid geworden:
    31 aug 2011
    Wat je ook eens kan proberen is om alle bestanden van de CD-ROM eerst eens naar een mapje op de harde schijf te kopiëren en dan vanuit dat mapje de setup.exe opnieuw starten.

Je krijgt ook deze foutmelding als je CD-ROM niet goed meer inleest en gewoon corrupte bits/data doorgeeft.

2. Stevo

Stevo Forum veteraan

Lid geworden:
    22 jan 2004
    Jurgen

Gaat normaal niet uit het doosje lukken dacht ik.

Bij de meeste programma's moet setup.exe vanaf de DVD(CD)rom drive worden opgestart als extra beveiliging (anders werd het helemaal plezant als er geen DVD meer nodig was buiten één keer kopieren naar een vrije HD)

Eenvoudig kopiëren naar de HD en van daaruit setup.exe starten zit er dus niet in (buiten illegale zaken waar we verder niet op ingaan om duidelijke redenen).

Je kan wel een virtuele rom drive aanmaken met een progje als Deamon tools (lite is freeware), de boel kopiëren naar die virtuele rom drive en van daaruit setup.exe starten. Eigenlijk gebruikt hij dan een stukje van je HD alszou het een DVD rom zijn en hij wordt ook zo herkent.

Stevo

3. JurgenVDP

JurgenVDP

Lid geworden:
    31 aug 2011
    Da's toch wel nieuw voor mij dat een setup.exe vanop een CD MOET gestart worden. Het enige wat er zou kunnen is dat de installer nakijkt of de originele / juiste cd er in steekt. Er is op mijn weten niets illegaals aan het kopiëren van de inhoud naar een mapje (BTW bij mij thuis staat alles op NAS). Ik heb Phoenix ook gewoon op de NAS staan (en ja ik heb een officiële versie), waaruit ik het perfect kan installeren.

Daemon tools kan je niet gebruiken als mapje (DVD-ROM -> Read only), wel om bvb ISO's te mounten, maar dit geheel terzijde. Je kan niet zomaar een .ISO maken door bestandjes er naar te kopiëren.

Er is helemaal niets mis met mijn voorstel en het is zeker het proberen waard om te zien of het niet aan een slechte CD/DVD lezer is.

4. Mike76

Mike76

Lid geworden:
    13 jun 2009
    Je kan de PhoenixRC cd gewoon in een map op je HDD kopieren. Probeer dan vanaf je HDD de setup.exe eens te starten. Beveiliging is de dongle dus niets illegaals aan. En mocht het zo zijn dat ie tijdens setup de CD perse nodig heeft dan zoekt ie die wel in de cd-drive.
    PhoenixRC kan prima overweg met 32 bit en 64 bit.
    PhoenixRC is ook gemaakt om op oude systemen te lopen, dus dat zal geen probleem zijn.

Welke versie van PhoenixRC wil je installeren?
    Staat er op de CD ook een .MSI bestand? Zo ja, even die proberen.

5. DRERC

DRERC

Lid geworden:
    25 mrt 2012
    Het is de 3.0

Laatst bewerkt door een moderator: 8 dec 2015
  6. Parsa

Parsa

Lid geworden:
    7 okt 2010
    ik had deze probleem ook en ik heb een nieuw computer gekocht en probleem opgelost.
    gr,
    aria

7. DRERC

DRERC

Lid geworden:
    25 mrt 2012
    Ja makkelijk haha maar duur

8. Mike76

Mike76

Lid geworden:
    13 jun 2009
    Zie je een bestand met naam "PhoenixRC.msi"?
    Zo ja probeer die eens te starten, installeren zou zo moeten lukken.

Deel Deze Pagina