Pica Spitfire Project (ja, eindelijk eens afmaken!)

Mwah ... de bouw kan ook nog wel ff duren hoor, dus een 'verlaat' antwoord is helemaal geen probleem !

Goed om te weten dat er nog onderdelen te verkrijgen zijn voor de Pica Spit !!!

Heb inmiddels het 'perfecte' beginners toestel in handen ;)
een Easystar die nog wel even in elkaar gezet moet worden en daarna natuurlijk gevlogen moet worden om weer even te wennen ...

Ik denk dat het voor meer motivatie zorgt als ik weer airborne ben om weer met de Spit aan de slag te gaan !

Ooit gestopt door tijd en geld gebrek, nu alleen nog de tijd zien te vinden :)
en de juiste spulletjes natuurlijk !

Leuk om weer eens een Pica Spit te zien, ik heb er zelf ook een.
Heb hem al een jaar niet meer gevlogen, laatste vlucht was de tankdop gescheurd en koeling met de nieuwe prop onvoldoende.

Ben afgelopen 2 weken bezig geweest om hem wat te finetunen. Ik zit nog op een lipotje te wachten voor de ontvanger en dan kan ie de lucht in.

Ik heb alle ABS delen vervangen door epoxy delen en alle spanten achter het zwaartepunt vervangen door balsa ipv triplex.
Totaal gewicht 10,5kg inclusief 1kg lood in de neus! En dan heb ik nog wel een oude zware 3W50 erin zitten..
Kortom: houd de staart zo licht mogelijk!

Succes met de bouw, ben benieuwd naar de vorderingen@

Zit me even af te vragen of je deze Spit van Pico ook met een elektro setup kunt vliegen. Wie weet daar antwoord op en met welke motor / lipo zou je dat minimaal moeten gaan doen?

Grt
Edwin

Back