picco p3 .28 of een go .28

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door KREGO, 21 jul 2010.

  1. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.471
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Is ook een goeie , heb er zelf 2... Maar die vergen wel wat kennis van koppelingen en hun invloed op een motor.....

    Het verstellen luisteren best wel nauw .
     
  2. KREGO

    KREGO

    Lid geworden:
    21 dec 2009
    Berichten:
    361
    Locatie:
    BELGIUM
    hey,
    spijtig maar je moet het toch ooit leren.
    maar ik zal maar naar de goede raad luisteren:)
    het is omdat ik hem 2dehands van anko kan kopen.

    mvg
     
  3. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.471
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Zoals Roelof en ik allebei al zeggen niet voor een beginner ... Als je niet weet wat je doet heb je er meer last van dan plezier....

    Beste optie is de JVD , erg makkelijk op te bouwen , super betrouwbaar en ook vooral betaalbaar...

    Schoentjes voor de V6 kosten je net zoveel als een complete JVD , en schoentjes zijn bij verkeerd gebruik zo weg ;)
     
  4. KREGO

    KREGO

    Lid geworden:
    21 dec 2009
    Berichten:
    361
    Locatie:
    BELGIUM
    ok,
    bedankt voor de goede raad.
    mvg
     
  5. nitrotrippertje

    nitrotrippertje

    Lid geworden:
    5 apr 2010
    Berichten:
    247
    Locatie:
    Amersfoort
    Ook ik kan je de JVD aan raden wat is dat een toppertje zeg.
    Ik heb ze op de truggies en buggy zitten en voor mij is dit de beste koppeling die er is voor offroad gebruik.
    Zijn er al mensen die hem in de savage hebben??? en zo ja ook fotoos ervan??
     
  6. KREGO

    KREGO

    Lid geworden:
    21 dec 2009
    Berichten:
    361
    Locatie:
    BELGIUM
    zie je het verschil meschien tussen een goedkope en dure koppeling?
    qau vermogen of trekkracht?
    bij een brommer is het toch zo:p


    mvg
     
  7. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.471
    Locatie:
    Hoek van Holland
    We hebben het hier niet over brommers ;)

    Verschil in duur of goedkoop is meestal te merken in de levensduur , soms in het aangrijpen van de koppeling.

    Maak het jezelf vooral niet te moeilijk en ga voor de JVD , die is inmiddels wereldwijd door de goedkeuring van wedstrijdrijders gekomen.... Waarom dan zelf nog gaan twijfelen ?? ;)
     
  8. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.808
    Locatie:
    Sassenheim
    De verschillen tussen de duren en goedkope koppelingen zit meer in de gebruikte materialen. In veel gevallen hoef je geen complete koppeling te kopen, de schoen en de veer is het meest bepalend.

    En om een koppeling vanuit "standaard" te verbeteren wordt er aan de schoenen geslepen en geboord voor lichtere schoentjes.

    Ook wij zijn bezig met de koppeling van de 1:8 onroad. Het uitzoeken van de materialen en veren is een lange klus maar langzaam komt er een beeld van een goede, makkelijke maar ook betrouwbare koppeling
     
  9. KREGO

    KREGO

    Lid geworden:
    21 dec 2009
    Berichten:
    361
    Locatie:
    BELGIUM
    ok;
    ik ga dus toch voor de GO.28(de verzendkosten waren 25€ voor de picco dan is het prijsverschil al 50euro en dat is me net iets teveel)
    de jammin jp-2
    jvd koppeling
    en 47/18vertanding.
    lijkt mij aardig:)
     
  10. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.471
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Dat moet best gaan lukken daarmee.... De GO heeft ook zat vermogen en de JP-2 zorgt ervoor dat de motor lekker in z'n toeren door kan lopen.
     
  11. KREGO

    KREGO

    Lid geworden:
    21 dec 2009
    Berichten:
    361
    Locatie:
    BELGIUM
    ok,
    allemaal bedankt!!:)
    als ik alles heb zal er zeker een video komen!:D

    mvg
     
  12. Lochii

    Lochii

    Lid geworden:
    14 apr 2009
    Berichten:
    1.564
    Locatie:
    Het land van Maas en Waal
    Van wat ik gelezen heb schijnen GO motoren ook wel behoorlijk te presteren hoor. Wel schijnen ze erg veel klemming te hebben dus zorg dat je goed voorverwarmt.

    Heeft de GO eigenlijk wel een trekstarter of de mogelijkheid tot rotostart? Met veel klemming krijg je de motor denk ik niet rond met een trekstarter.
    Dat, aangezien een savage niet op een startbox past ;)
     
  13. KREGO

    KREGO

    Lid geworden:
    21 dec 2009
    Berichten:
    361
    Locatie:
    BELGIUM
    hij heeft een trekstarter.
    maar ik ging vandaag inderdaad is zoeken voor een roto start.

    mvg
     
  14. KREGO

    KREGO

    Lid geworden:
    21 dec 2009
    Berichten:
    361
    Locatie:
    BELGIUM
    nope,
    geen roto start voor :/
    dat is wel spijtig
     
  15. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.471
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Geen roto-start is wel beter voor de motor ... Zeker een nieuwe motor ....

    Die roto-start ramt veelste veel door waardoor je drijfstang heel erg op z'n kl*ten krijgt.... Met een trekstarter heb je veel meer gevoel met wat je doet,
     
  16. roland1973

    roland1973

    Lid geworden:
    12 mei 2008
    Berichten:
    1.587
    Locatie:
    Helmond
    Motor goed heet stoken met een fohn, gloeiplug slagje los dan moet het wel lukken.
     
  17. KREGO

    KREGO

    Lid geworden:
    21 dec 2009
    Berichten:
    361
    Locatie:
    BELGIUM
    @savage wist ik al maarja het is wel een groot gemak als het kan.

    @ronald idd een slagje losser draaien(heb ik ook op men buggy ooit moete doen)
    maar ik begrijp nogaltijd niet waarom het dan gemakkelijk gaat
    minder druk?

    mvg
     
  18. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.471
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Er kan een klein beetje lekken langs de gloeiplug , hierdoor krijg je iets minder druk in de motor en trek je de zuiger makkelijker door het bovenste dode punt (maximale compressie) heen.
     
  19. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.

    Ik geloof je direct, ben er eingelijk al te lang uit om nog echt objectief te kunnen zijn....
     
  20. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.471
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Dat doe je dan ook verkeerd he .... Nooit de Xray weg moeten doen ;)
     

Deel Deze Pagina