piper j3 scale 1:3

• Topicstarter Topicstarter renesl
  • Startdatum Startdatum
R

renesl

Guest
hallo,

ga binnenkort beginnen aan de bouw van een j3 en dan in aluminium, ben nog op zoek naar goede tekeningen , wie helpt ?
uiteraard wil ik hier voor betalen.

met vr gr Rene

aluminium ??
wordt dat niet te zwaar

Deze Beaver is ook uit aluminium .

67384ae09fdc941f4.jpg

Er zijn er wel meer maar hier moet je wel beneden de 25 kg blijven.

En dat kan wel eens een probleem worden bij 1:3

Mvg Johan

Laatst bewerkt door een moderator:
plotterwelt
op zo schaal lukt het wel daar ben ik het met je eens
maar zo als je al zij is het wel moeilijk op 1/3
maar ik zeg niet dat het niet kan

ps;aluminium ziet er trouwens best wel mooi uit voor een kist

meschien ook n liefhebber voor n pipermeeting ik denk alleen niet dat hij volgendjaar augustus klaar zal zijn???????

mvgr johan snijders

ach mewt een piper valt het exstra gewicht wel mee
het meeste is tog doek
en voor het gewichts probleem
dat gaat ook veranderen
ze willen in nederland ook zwaarder toe gaan staan

piper

volgend jaar pipermeeting, ik weet niet of ik dat haal, zit nog best veel uitzoek werk in, en heb nog geen tekeningen, maar anders kan ik hem van mn bestaand model uitvergroten, maar daar steek ik extra tijd in, maar we zien wel

gr René

hallo,

ga binnenkort beginnen aan de bouw van een j3 en dan in aluminium, ben nog op zoek naar goede tekeningen , wie helpt ?
uiteraard wil ik hier voor betalen.

met vr gr Rene
Kijk eens naar de kits van Balsa USA, die hebben Pipers op schaal 1:3. Ik denk dat Pichler deze kits verkoopt.

Deze Beaver is ook uit aluminium .

67384ae09fdc941f4.jpg

Er zijn er wel meer maar hier moet je wel beneden de 25 kg blijven.

En dat kan wel eens een probleem worden bij 1:3

Mvg Johan
Die Beaver is volledig uit aluminium en weegt 97 kg, dus "net" boven die 25 kg :mrgreen: Dit toestel is wel perfect afgewerkt tot in de kleinste details, prachtig gewoon. Je kan zo'n Beaver kopen (laten bouwen) voor zo'n 70.000 euro (volledig vliegklaar).

Laatst bewerkt door een moderator:
Hmmm, nog niet veel animo of tekeningen, dan maar op een andere manier proberen misschien, of is er toch iemand die me kan en wil helpen?

gr Rene

tekeningen zijn onderweg om afgedrukt te worden, ondertussen aan het rekenen geweest hoe zwaar het gaat worden, kom bijna op 35 kg uit met een vleugeloppervlakte van 5,52 m², gaat dit goed komen ? en welke motor moet hier dan in ? alvast bedankt voor jullie reacties

groeten René

leuk project:D
Maar wat ga je allemaal van aluminium maken ??
Buiten de motorkap(en dat weet ik zelfs niet bij een J3), een bodemplaat en het interieur zit er volgens mij niet veel aluminium aan een pipercub :confused:
De echte is op gebouwd uit een stalen gelast buizen frame bespannen met doek en ik dacht houten vleugels (en de J3 zelfs zonder vleugeltank geloof ik)

succes met de bouw

hopelijk komt er TZT een bouwverslagje:mrgreen:

leuk project:D
Maar wat ga je allemaal van aluminium maken ??
Buiten de motorkap(en dat weet ik zelfs niet bij een J3), een bodemplaat en het interieur zit er volgens mij niet veel aluminium aan een pipercub :confused:
De echte is op gebouwd uit een stalen gelast buizen frame bespannen met doek en ik dacht houten vleugels (en de J3 zelfs zonder vleugeltank geloof ik)

succes met de bouw

hopelijk komt er TZT een bouwverslagje:mrgreen:

eigenlijk alles wordt van aluminium, de construcie, de huid. lijkt me een mooie uitdaging, ben nu alles aan het uitwerken, maar zit nog met wat vragen ( zie hieronder)
ga hier zeker een bouwverslag je van maken

gr René

graag gedaan rene

ben zelf ook bezig met een zelfgetekende piper supercub. bouwverslag pa18 supercub - Modelvliegclub Renswoude
Als ik deze site eerder gevonden had ik ook voor deze opzet gekozen.

Je schrijft dat je tekening onderweg is om afgedrukt te worden, is dit op maat die jij wil gaan bouwen.

groetjes chris

dat wel, maar maakt op zich niet veel uit, heb de tekeningen alleen nodig voor de vormgeving, constructief wordt het anders dat heeft te maken met verbindingen en andere maatvoeringen van bestaande profielen

gr René

Als je de huid ook van aluminium maakt snap ik de inspanning niet helemaal. Waarom kies je dan geen ander model zodat je het echt op schaal kan maken?

Oi,
Mees

hallo,
vandaag de tekeningen binnen op ware grootte, tot mijn verbazing als ik de maten van de vleugels optel kom ik 4,5 cm te kort, wat is er mis ? vleugels tekort? romp te smal? de vleugels zijn 122,8 en de romp is 17,6 cm, moet totaal op 268 cm uitkomen, of is de schaal niet exact? wie kan me helpen ?

alvast bedankt

René

Back