Pirotti Rebel

Discussie in 'Turbine aangedreven' gestart door Berto, 21 feb 2014.

1. PH-MEL

PH-MEL

Lid geworden:
    2 sep 2007
    Ik heb hem ook even gemist, dat "broekpoepmomentje"
    Was net mijn kissie aan het aftanken.

Vandaag was echt een topdag! Leuk dat het weer zo druk was en een hoop vluchten gemaakt.

Gezellig dat je er was Richard en hey, jij als pensionada mag gerust op de bank pitten hoor!

2. Dickie

Dickie Guest

Dat mis ik ook in ons zeer mooie clubhuis een opa bank, wel met uitzicht op de baan.
    Ooh ja en voor de zomer een dakterras met stoeltjeslift.

3. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    Hoe vlieg jij downwind leg dan qua up en gas stand (en flaps)? Qua trim moet hij met de juiste gas stand level blijven met vol flaps. Up begint pas op final nodig te worden. Als je downwind leg level vliegt of light dalend dan staat er bij mij altijd nog redelijk wat vermogen op. Pas op base leg laat ik hem zakken met verminderd vermogen om op de juiste hoogte voor final uit te komen. Afhankelijk van de kist staat het vermogen op base leg er nog ruim op, zeker met vol flaps. Op final als er nog geen up nodig is voor de juiste glij hoek hoek gas dicht tot hij een beetje wil hangen aan up.

Denk dat je aan up hebt gehangen anders was de neus wel gaan zakken.

4. Berto

Berto verslagschrijvers Forum veteraan

Lid geworden:
    10 okt 2002
    Normaal op downwind vlieg ik met half flaps en wat gas.

Nu echter door wat dan ook heb ik hem te langzaam gemaakt (en dat moet echt langzaam zijn geweest), zal op 1 of andere manier misschien ook wat up in hebben gezeten en misschien wat minder gas dan normaal maar het is een moment van onoplettendheid geweest waar ik op 1 of andere manier echt heb lopen kloten.

Naja, de kist is er nog en heb daarna weer lekker 4x rondgesnord zonder kortsluiting in m`n kop :hammer:

5. Edwin D.

Edwin D.

Lid geworden:
    8 apr 2013
    Is goed voor de stress bestendigheid :p

6. Berto

Lid geworden:
    10 okt 2002
  7. Berto

Lid geworden:
    10 okt 2002
    Vandaag ondanks het slechter wordende weer toch nog 3 vluchtjes gemaakt.
    Deze week gaat de PowerBox Systems rookpomp eruit (mocht er iemand interesse hebben ;) ) en de RSED-RC rookpomp erin om zondag op een vliegende kist getest te worden :D

8. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    Kan je eens wat verschillen noemen tussen de powerbox en rsed versie? :)

9. Berto

Lid geworden:
    10 okt 2002
    Er is weinig verschil.

De RSED-RC pomp is goedkoper maar niet regelbaar via de zender.
    Je stelt de pomp 1x in op een toerental en je kan hem dan alleen aan en uit schakelen met de zender.

Komende zondag gaan we de pomp instellen in de Rebel en ook met wat rookvloeistoffen testen.

10. johnvm

johnvm

Lid geworden:
    23 mrt 2013
    Bluemax van powerbox en pomp van powerbox :cool:rookt lekker straat stond blauw tijdens het testen;)

11. Berto

Lid geworden:
    10 okt 2002
    Hihi, I know, nu kijken of we iets vergelijkbaars maar goedkoper op de markt kunnen brengen ;)

Zo oude pompje eruit was het werk van 4 schroefjes, pomp eraf 2.
    Nieuwe pomp erop met een pomp houder van EVOjetmet 1 schroefje en klaar.

5 min werk, nog even de stekker aangepast aan diegene die in de kist zitten en dan kan de pomp er morgen weer in :)

12. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    Toerental met gas mee kunnen regelen is geen must maar kan net wat beter effect geven. Is vooral makkelijker afstellen :) Wel jammer dat het er niet in zit want is puur software. Updatje voor de volgende ;) knopjes kunnen van de unit af dus dat is goedkoper te maken dan.

13. Berto

Lid geworden:
    10 okt 2002
    En de eerste grond test:

Zondag wat vliegtesten doen.

14. verfbrander

verfbrander

Lid geworden:
    23 dec 2005
    Doet het goed man !!

Berto vindt dit leuk.
  15. Berto

Lid geworden:
    10 okt 2002
    Ondanks de harde wind vandaag die af en toe goed cross stond toch nog 4 vluchten gemaakt.
    Rook pomp werkt goed, maar door de wind was het zo weer weg geblazen.

Het aftellen is wel begonnen, nog 2,5 uur dan gaat de Kingtech K100G terug naar de fabriek voor z`n 2e 25uurs :)
    Dus na Prowing gaat de turbine eruit.

16. Edwin Lievaart

Edwin Lievaart

Lid geworden:
    30 jun 2006
    wat kost de powerboxpomp?

17. raymon

raymon Forum veteraan

Lid geworden:
    4 mei 2003
    dit is een rsed edwin geen powerbox. ben ook aan het kijken voor deze in de bella te stoppen.

18. Berto

Lid geworden:
    10 okt 2002
    Edwin reageerde op de PowerBox System rookpomp omdat ik die weg doe maar die is al verkocht.

19. Edwin Lievaart

Edwin Lievaart

Lid geworden:
    30 jun 2006
    ga ik wel een rsed bestellen :)

20. Berto

Lid geworden:
    10 okt 2002
    Zo het is weer even geleden maar hier nog even een update.

De Rebel vliegt nog steeds rustig z`n rondjes, voor zover je van rustig kunt spreken :hammer:

Op Prowing noord heeft hij samen met een paar andere jets weer hevig zijn beste gedaan tijdens de RemoteJets / RSED-RC slots.
    Als 1 van de weinige zelfs de zondag 2x kunnen vliegen door de regen waardoor ons slot onderbroken werd en na de regen de volgende vliegers nog niet aanwezig waren :D

De rookpomp pompt goed, heb lekker kunnen roken samen met een C&C Viper Jet, gezamenlijke take off met rook, tussendoor lekker roken en tijdens de landing ook de rook lekker aan.
    Blijft toch een leuk gezicht ;)

Afgelopen zondag op Deelen voor de laatste keer gevlogen, was maar 1 vlucht vanwege de harde en vrij cross staande wind.
    Kist (en ik) merk er weinig van maar relaxt vliegen is anders.

Ik zeg de laatste keer want ik heb vandaag de Kingtech K100G weer op de post gedaan naar Taiwan, de motor heeft nu net geen 23 uur gedraaid na het laatste onderhoud van 3-3-2015 maar als ik nu weer iets langer wacht sta ik het juni seizoen aan de grond ipv nu.
    En hoop dat het tegen die tijd toch een stuk beter weer is.

De motor draait nog als een zonnetje, heb er na zijn laatste onderhoud begin 2015 ook 0 problemen mee gehad, verwacht eigenlijk ook dat ze weinig zullen vinden.
    Hoop de motor over een week of 3 weer terug te hebben dan gaat ie direct weer in de Rebel en gaan we dit jaar weer de 25 uur vol maken tijdens de diverse vliegdagen, meetings en shows.

En dan misschien, heel misschien komende winter eens echt aan een ander project beginnen (jaja, dat zeg ik elke keer maar wil het nu echt............ :cool:).

Grt,
    Berto.

mig 3 en Edwin Lievaart vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina