PLASMA F5d

Discussie in 'Pylonracen & speedmodels' gestart door snauwaertj, 24 mei 2010.

1. snauwaertj

snauwaertj

Lid geworden:
    29 jan 2008
    Niet te veel power hoor, die mega setup zou 2.4Kw moeten geven

grtz Johan

2. snauwaertj

snauwaertj

Lid geworden:
    29 jan 2008
    De plasma is volledig klaar.
    Hij weegt exact 1195 gram en het vermogen is 1800W op 10s met een 7x9 prop. Het rompje zit nu propvol.
    Ik heb nog een 7x10 prop liggen dus misschien dat ik het vermogen nog wat omhoog weet te krijgen.
    Fotos volgen vanavond.

grtz Johan

3. snauwaertj

snauwaertj

Lid geworden:
    29 jan 2008
    [​IMG] [​IMG] [​IMG]

Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  4. Gerben

Gerben Forum veteraan

Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Johan,

Volle bak inderdaad!
    Houdt ons op de hoogte van je eerste vlucht en volgende, ben benieuwd!

Groet,
    Gerben

5. val

val

Lid geworden:
    2 okt 2004
    Goed gebruik gemaakt van de ruimte in de romp zo te zien.

succes

Val

6. jjmouris

jjmouris

Lid geworden:
    29 mrt 2009
    Ik ga morgen ook weer vliegen, ook met 10S 1800mah.

Echter het zijn bij mij 40C Turnigy's en ik trek daar maximaal 180A uit voor 6000W.

:)

7. snauwaertj

snauwaertj

Lid geworden:
    29 jan 2008
    RIP

Gisteren éérste ( en laatste ) vlucht gemaakt.
    Na de worp perfect weg, een drietal rustige rondjes gemaakt met stootjes gas om een beetje down te trimmen en een tikje naar rechts.
    Dan full power klimmen, de aandrijving was super, ik heb nog nooit iets in mijn handen gehad dat zo accelereerde en zo een geluid maakt. Hij jankt niet maar maakt een vol zoevend geluid.
    Dan een lichte duikvlucht full power en op het momen dat ik een klein beetje optrok:
    [​IMG] [​IMG] [​IMG]

Het tweedelig vleugeltje, dat ik nochtans al stevig aaneengelijmd had is de dooddoender geworden .

Mijn motor en regelaar lag 350m verder en mijn lipo lag 400m verder.
    Gelukkig is de motor, regelaar en lipo onbeschadigd gebleven.
    Deze setup is veelbelovend, ik ben al druk op zoek naar een andere racer waar hij zou inpassen die wel sterk genoeg zou zijn.
    Iemand suggesties want merendeel is vorzien voor een spinnertje van 30 en max 4s.

grtz Johan

Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  8. GJVO

GJVO In Memoriam Forum veteraan

Lid geworden:
    23 dec 2003
    oeh, zonde Johan!

Toch die gedeelde vleugel he!
    Past het niet in een Viper of Excite?
    Die zijn wel redelijk stevig.

GJ

9. Gerben

Gerben Forum veteraan

Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Johan,

Balen, blij te horen dat je verder gaat met dit project.
    De romp zier er reparabel uit, hergebruiken onder een andere vleugel?
    Er zullen weinig F5D achtige rompjes zijn waar alles inpast, zelfde romp met andere vleugel (excite, avionik D05 id) is wel een optie...

Groet,
    Gerben

10. snauwaertj

snauwaertj

Lid geworden:
    29 jan 2008
    Hey Gerben en Gert-Jan;

Gert-Jan, je had me al gewaarschuwd voor die tweedelige vleugel en gelijk had je.
    Het project, daar ga ik inderdaad mee door, ik ben te veel onder de indruk van mijn aandrijving om het te laten varen.
    De excite heb ik in show versie en daar past maximum een 4s pakketje in en de viper is al niet veel beter.
    Mijn Rompje is ook aan vernieuwing toe, de stabilo en richting zijn helemaal gekreukt.
    Ik heb een mailtje gestuurd naar brian van FVK om te vragen of ze me geen customized ééndelige versterkte plasma zouden kunnen maken, maar ik denk dat hun mallen dit niet zullen toelaten.
    Mijn eerste idee is hetzelfde als dat van jouw Gerben, Viper show versie vleugel op een nieuw plasma rompje doen passen.
    Maar op de site van Stratair Bieden ze enkel de excite vleugel aan als wisselstuk.

grtz Johan

11. snauwaertj

snauwaertj

Lid geworden:
    29 jan 2008
    Zou een raketenwurm 1 van stratair niet kunnen gebruikt worden als superspeeder? Of ga ik teveel snelheid verliezen door het formaat?
    Heeft deze plaats voor veel lipos vanbinnen?

Grtz Johan

12. jjmouris

jjmouris

Lid geworden:
    29 mrt 2009
    Johan,

Om je even terug te brengen bij de realiteit. Dit zijn de mogelijkheden tenzij je zelf dingen gaat bouwen. Ik weet dat jij exteem hard wilt dus ik kom niet met een Hawk of een 2 delige vleugel aanzetten.

1) Een echte F5D zoals een Viper met een normale F5D setup, iets van 1000W. Gaat hard zat. En vanwege de afmetingen lijkt het nog harder te gaan.

2) Een goed stevige F5B zoals een Avionik B1L of een Surprise.
    Daarbij kun je dan een aandrijving inbouwen die zich meer richting de speedcub jongens beweegt. Dus geen 7:1 vertraging maar een lagere ratio en kleinere prop of wellicht een buitenloper.

Belangrijk is dat de roeren goed stijf zijn en dat er lekkere dikke servo's op de roeren zitten. Een Avionik B1L en ook een Surprise 13 hebben vaak Volz servo's of dergelijke goede servo's.

Een RW1 is naar mijn mening niet geschikt vanwege de slappe V-staart en in het geheel weinig carbon. Een moderne B1L V-staart is vol carbon. In deze foto zie je het verschil tussen de oude en een nieuwe staart;
    Attachment browser: DSCF7986.JPG by jjmouris - RC Groups

Als je wilt, ik heb nog een vol carbon S13 vleugel en stabilo liggen die speciaal zijn gemaakt naar mijn wensen (extra carbon). Deze heeft reeds met 369Kmh gevlogen (Unilog speed sensor) dus heeft zich al bewezen. Ik heb de stuur stangen en roer hoorntjes zo gemaakt dat er een groot mechanisch voordeel is.

http://www.modelbouwforum.nl/forums/%5Bte-koop%5D-vliegtuigen/120407-surprise-s13-vleugel-en-stabilo.html

Koop je er een S16 romp bij en gooi je daar eerst maar eens die Plasma setup in.

Gr, Jos

P.s. Vindt het wel leuk dat er iemand een keer ECHT hard wil vliegen en zich niet te snel laat afschrikken.

Laatst bewerkt door een moderator: 24 dec 2015
  13. TC01

TC01

Lid geworden:
    17 jun 2010
    Tijd voor een Ninja speed of als het geld mag kosten een Eisvogel F3S............Alle andere toestellen houden het niet uit. Kijk eens heel goed op rc-network in de speed hoek F3S Speedcup - RC-Network waar ze daar allemaal mee vliegen.

14. GJVO

Lid geworden:
    23 dec 2003
    Ik kan wel eens vragen of er een los vleugeltje te leveren is maar dat is dan in verhouding waarschijnlijk zo duur dat je beter de romp erbij kan kopen.
    Dat is ook zo met de RW vleugel.

Kan je niet eens vragen bij Flybiwo?
    van de Jibe F5D?
    Die kunnen vast wel een vleugeltje voor je maken.

GJ

15. val

val

Lid geworden:
    2 okt 2004
    Jos,
    Het is al zo lang ik hem ken, zijn leven om het hardste te hebben wat er is he Johan. ;) En vaak in combinatie met betaalbaar...
    Spijtig dat dit experiment dan zo moet aflopen.

Ik had ook al gedacht aan een jibe maar als de romp daar groot genoeg van is?
    Jibe 2 battery space ? - RC Groups

Groeten

Val

16. GJVO

Lid geworden:
    23 dec 2003
    Val, ik bedoel het vleugeltje van een Jibe en een rompje van een Plasma.
    Dat moet passend te maken zijn.

GJ

17. val

val

Lid geworden:
    2 okt 2004
    Gjvo,

Ja dat had ik wel gelezen, maar als zijn romp of stabilo ook kapot is.

Jos die surprise zal toch niet vooruit gaan met die plasma setup. de plasma woog nog geen 1200 gram en is meer f5d qua groote.

18. GJVO

Lid geworden:
    23 dec 2003
    En de S13 vleugel is verouderd en kwa dikte en profiel niet te vergelijken met een pylonprofieltje.

19. jjmouris

jjmouris

Lid geworden:
    29 mrt 2009
    Val, dat zie ik toch anders.

Het verschil in lucht weerstand tussen een F5B en een F5D is niet zo groot.

Het grote verschil zit hem meer in de optiek, een kleine kist lijkt veel harder te gaan.

20. jjmouris

jjmouris

Lid geworden:
    29 mrt 2009
    Het profiel van de S13 is net groot genoeg om een 10mm Volz servo er in te krijgen. Dus net zoals een Avionik B1L of een RW2.

Heb nu wel een idee gekregen. Als niemand die S13 vleugel koopt dan wordt dat mijn Nederland toestel. Hoef ik geen vliegtuig mee te nemen uit Engeland, alleen mijn zender en Lipo's en eventueel de setup. Eens kijken of dat ik daar ook nog 45 rakken uit kan slepen.

GJ, ik denk dat je de S13 en een F5B in het geheel onderschat. Een F5D gaat helemaal niet harder.

Deel Deze Pagina