TheNorb
verslagschrijvers
Thrustline
@piet:
Dit is wat ik zojuist bedoelde:
Omdat de motor 'hoog' en (hoogstwaarschijnlijk) niet loodrecht boven het zwaartepunt zal draaien, krijg je een netto draaibeweging....
Als de motor op de neus zit, is dit effect er bijna niet (afgezien van andere effecten, zoals instelhoek, lift, enz.)
Misschien weet iemand anders hier iets meer van, of heeft ervaring hoe dit uitpakt?
@piet, Ik lees nu pas goed dat je vraag om de hoek van de thrustline gaat... Ik heb eens over het effect van deze hoek zitten na te denken. Omdat ik er maar geen grip op kon krijgen, heb ik een afgeschreven zwevertje voorzien van een motorgondel die bijna 30 graden naar achteren kantelde
@piet:
Dit is wat ik zojuist bedoelde:
Omdat de motor 'hoog' en (hoogstwaarschijnlijk) niet loodrecht boven het zwaartepunt zal draaien, krijg je een netto draaibeweging....

Misschien weet iemand anders hier iets meer van, of heeft ervaring hoe dit uitpakt?
Laatst bewerkt door een moderator: