Power Express - Offshore Supllier

Discussie in 'Bouwverslagen - Schepen' gestart door articcie, 6 aug 2012.

1. Vincent1979

Vincent1979

Lid geworden:
    29 aug 2009
    Ziet er goed uit Tom,. Maar ik denk dat je een fout maakt met je schoorsteen,
    Lijk net of dat hij aan de verkeerde schuin loopt, Dus aan de boeg zijde ipv stern zijde, Of de foto vertekend een hoop :confused:

2. articcie

articcie

Lid geworden:
    13 feb 2011
    Hey Vince,

Bedoel je dit gedeelte?

of bedoel je deze hoek?

[​IMG]Dit is trouwens het model dat op de rederij staat..

Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  3. Vincent1979

Vincent1979

Lid geworden:
    29 aug 2009
    De boeg is een voorkant van een schip en stern de achterkant ;)
    Als ik het zo bekijk hoort de achterkant van de schoorsteen schuin af te lopen,
    Maar op jou foto loopt de voorkant schuin, of de foto moet erg vertekenen ? dan heb ik niks gezegd.. ;)

4. Dordtsebank

Dordtsebank

Lid geworden:
    19 nov 2007
    Ze staan idd verkeer om.

5. articcie

articcie

Lid geworden:
    13 feb 2011
    nu zie ik wat je bedoeld, de foto vertekend inderdaad nogal. De voorkant staat haaks op het dek en de achterzijde loopt schuin af. maar bedankt voor je oplettendheid, en mocht je nog een keer iets denken te zien dat niet klopt, gooi maar in de groep !:yes:

6. articcie

articcie

Lid geworden:
    13 feb 2011
    Wat staat er dan in hemelsnaam verkeerd om? Kan je het even aanwijzen dmv een cirkel op de foto? Ik bouw het zoals het op de tekening staat...Ik heb um nou meerdere keren gecontroleerd en er staat niks volgens mij wat fout zit,,,

7. Vincent1979

Vincent1979

Lid geworden:
    29 aug 2009
    Het lijkt net op de foto ofdat de rode omcirkelde stuk schuin staat ipv de groene omcirkelde deel..
    Snap je hem nu ?? :p

8. articcie

articcie

Lid geworden:
    13 feb 2011
    owwwww:p dat is gelukkig optisch bedrog. Heb er net een blokhaak tegen aangezet en die zijn aan zowel BB als SB haaks. Maar ben het helemaal met jullie eens dat de foto anders doet vermoeden;)

9. Dordtsebank

Dordtsebank

Lid geworden:
    19 nov 2007
    Ok. Optisch bedrog.
    Op de foto van de 1:1 staat de achterkant schuin naar achter en de voorkant haaks op het dek.
    Bij jou model lijkt dat precies andersom.
    Maar als jij zegt dat het wel goed is dan heb ik niks gezegd.
    Sorry voor het ongemak :)

10. Hoegaarden

Hoegaarden

Lid geworden:
    21 jan 2009
    Hey Tom,

Ziet er ok uit je opbouw, Lekker stevig maar verdient nog wel wat aandacht om netjes af te werken. Ik gebruik zelf dit dikke karton alleen voor de dekken en heel af en toe als extra plaatje achter de buitenschotten voor versteviging. Maar de buitenschotten en vooral de brug is bij mij van meerdere lagen dun karton omdat ik hier nettere hoekjes mee kan maken en mooiere raampjes en daarnaast is plaatstaal in het echt op deze schaal ook maar heel dun. Uiteraard verstijfd met profielen. Waar je dit ziet aan de buitenkant maak ik dit ook na, En dit kan alleen met dun karton. Wel merk je dan meteen hoe stevig een simpel stuk karton wordt.

Denk ook om de 'schoprandjes' aan je uitstekende gedeeltes dek. Dit werkt de groffe rand en de hoekjes netjes af.
    Voor raambakken kun j het beste een ps profiel kopen in de hobbyzaak en hier smalle plakjes vanaf snijden.

Ik zag dat je bij het achterdek al een opening had gesneden. Ik hoop dat je dit gedaan hebt nadat j de matjes had aangebracht;)?
    Nu moet je gaan bedenken hoe je het achterdek waterdicht wilt maken.
    Een kunstof hoekprofiel met 'nepdek' erin ge-taped verdient mijn voorkeur maar er zijn vele oplossingen, zelfs met de deksels van bakjes van tupperware.
    Maar liefst wel zo snel mogelijk iets tussen de doorgesneden dekbalken om vervorming vd romp tegen te gaan.

Ga zo door, verbaas ons..

Gr.
    Pim

11. articcie

articcie

Lid geworden:
    13 feb 2011
    Hey Pim,

De brug wordt uiteraard nog verder afgewerkt. Zal het volgende keer eens proberen met het dunne karton:)

De opening in het achterdek heb ik inderdaad er pas ingemaakt na de matjes erop zaten. Zodra het helemaal uitgehard was is dat uitgezaagd, waarbij ik achteraan 2 spanten heel heb gelaten met een stuk dek erop voor de stevigheid. Ik zie bij veel schepen dat ze een "dubbel dek"hebben, een laag van plexiglas als eerste en daarboven op dan het echte sierdek zeg maar. Weet niet niet precies hoe dat werkt, maar wil dat ook bij de mijne toepassen.

Wat bedoel je precies met schoprandjes?

Ik ben vooral bezig om mezelf te verbazen, als ik anderen mee verbaas is dat leuk mee genomen:D

Groetjes Tom

12. Neptunus

Neptunus

Lid geworden:
    4 feb 2007
    Hey Tom,

op je eerste bovenbouw staan je brugdeuren op een verkeerde plek. Voor zover ik zie staat er in het echt maar 1 raam "voor" de deur op zijkant van de brug, bij jouw eerste bovenbouw zijn dat er drie... Bij de tweede bovenbouw klopt het wel.

Mooi werk doe je daar, bij mij was het glasvezel werk ook niet goed, maar ondertussen is het toch acceptabel, er is voor alles een eerste keer en het zal nu wel iets meer werk kosten om het te corrigeren, maar je zult er veel uit leren (zoals iedereen op zo'n moment). Veel succes nog, ga zo door!

13. articcie

articcie

Lid geworden:
    13 feb 2011
    Hey Neptunes, dat klopt inderdaad. Ben blij dat ik er nu achterkom ipv bij het afwerken. Het is inderdaad wat meer werk bij een eerste keer dan als je het al tig keer gedaan hebt. Ik ben begonnen met plamuren en er soms aardig wat op, maar het wordt wel degelijk glad en gestroomlijnd:)

Uiteindelijk wordt het een mooi bootje, elke keer als ik weer wat gedaan heb, zie ik vooruitgang. En mijn 2e boot die hierna wellicht komt ga ik weer helemaal maken volgens alle tips en adviezen die ik hier krijg. Tis net als pannekoeken bakken.. De 1e gaat nooit helemaal lekker, de 2e is perfect...8)

14. Vincent1979

Vincent1979

Lid geworden:
    29 aug 2009
    De 1:1 hebben hier en daar ook wel een deukje of andere schade hoor :p
    Dus 100% strakke romp hoeft echt nie, :cool:

15. articcie

articcie

Lid geworden:
    13 feb 2011
    Ik had bij het voordek wat kleine problemen, om het simpelweg te zeggen leek het meer op het heuvellandschap van Limburg dan een strak dek. Dat kon dus niet blijven zitten. En de opening in het dek was precies even groot als de afmetingen van de opbouw... 1+1= de opbouw had niks om op te staan en zakte een cm of 3 weg. Al met al genoeg redenen om het even opnieuw te maken.

Eerst goed gezocht naar de oorzaak om te voorkomen dat het straks weer zou gebeuren. Ik verwacht dat een combinatie van water/vocht en te weinig steun de oorzaken waren.

Er is nu een frame aangebracht waar het dek op veel meer punten op kan rusten voor meer steun. En de opening is verkleind, is nu 13x12 cm, dus nog steeds groot genoeg.

En het nieuwe toegangsgat:

Het dek wordt nog helemaal pas maat gemaakt( ligt er nog los op)

Tevens nog een nieuw probleem aan het licht gekomen, de buizen waar de kettingen doorheen lopen naar de ankerkluizen heb ik verkeerd bevestigt, ofja de gaten hebben een verkeerde hoek gekregen bij het boren door het balsa. Deze komen nu niet evenwijdig aan de midden lijn boven bij het dek. Dit ziet er niet uit. Heeft iemand daar wellicht een tip voor om het op te lossen, behalve nieuwe gaten boren dan..

Groetjes Tom

16. Hoegaarden

Hoegaarden

Lid geworden:
    21 jan 2009
    oplossing:

1 nieuw gat boren, kopie vd ander

= simpel:D

17. articcie

articcie

Lid geworden:
    13 feb 2011
    je bedoelt vanuit het dek naar de kluis toe?

18. articcie

articcie

Lid geworden:
    13 feb 2011
    Probleem is opgelost. Ik heb 1 buis klein beetje verbogen en de andere wat uitgevijlt.. Ziet er nu een stuk strakker uit vind ik zelf, en ik ben tevreden zo.. Er komt nog wel mooi een ring om het gat heen om het af te werken maar dat komt later pas..

De vierkantjes geven aan waar ze eerst door het dek heen kwamen.. veel te ver naar voren en niet parrelel aan elkaar. Nu lopen ze vrijwel gelijk aan elkaar en op een paar mm na op de juiste positie!

Groetjes Tom

19. articcie

articcie

Lid geworden:
    13 feb 2011
    Na een wat langere tijd weer een tussen update:)

Ben afgelopen tijd voornamelijk bezig geweest met plamuren en schuren( en nog steeds) en met de voor en achter verschansing van de dekken. En de daarbij behorende verstevingen( ribbetjes)

Na een tijdje toch niet helemaal tevreden en een groot deel van de verschansing verwijderd en opnieuw gemaakt.:D

Ik zie alleen iets aan me boeg, ik weet niet precies wat, maar van voren gekeken lijken de bak en stuurboord zijde niet gelijk.

Het is veel wit om verschillen te zoeken, maar wellicht zien jullie wat ik bedoel?

Het totaal plaatje komt steeds verder in de buurt van wat het moet worden :cool:

Boegschroeven worden later geplaatst, deze wacht ik even mee om samen met Pim te plaatsen.

Tot zover weer even de update van de bouw...:bye:

20. armando

armando

Lid geworden:
    24 feb 2006
    Je boeg onder de waterlijn hoort recht te lopen en niet schuin naar voren ?

Deel Deze Pagina