Power Express - Offshore Supllier

Discussie in 'Bouwverslagen - Schepen' gestart door articcie, 6 aug 2012.

1. Bart Cornet

Bart Cornet

Lid geworden:
    7 okt 2007
    Ik zie een keerpunt in je (karton)geloof Pim!! ;-)

2. articcie

articcie

Lid geworden:
    13 feb 2011
    Heb je helemaal gelijk in Pim, karton werkt voor jou erg prettig en met zeer mooi resultaat.
    Ik ga het volgens de manier van vincent maken, groot en sterk. Ik heb erg veel geleerd van dit project maar het is tijd om door te gaan.

3. Macrabbit

Macrabbit Vriend van modelbouwforum.nl

Lid geworden:
    16 mei 2010
    Ben benieuwd en ga ook zeker weer volgen. Inderdaad leent 1:75 zich niet erg voor veel details alhoewel er ook op deze schaal hele mooie projecten zijn. Maar iets groter, 1:50 vind ik ook lekkerder werken. Succes.

4. Hoegaarden

Hoegaarden

Lid geworden:
    21 jan 2009
    Karton is leuk om een romp mee te maken omdat je het toch overtrekt met epoxy maar voor dekken en (opbouw) details is plastic beter omdat je dit nooit volledig in de verf of PU-hars kunt zetten. Dus ja, zeker een keerpuntje Bart :rolling: En voor deze maat van romp is een gelamineerde romp sowieso stukken steviger, er moeten namelijk nog wel gaatjes in gemaakt worden.

Tom, als je ergens tegen aan loopt, vragen aan 1 van ons! Niet zelf gaan lopen klooien heb ik geleerd :)

5. odyssey

odyssey

Lid geworden:
    27 apr 2013
    hallo tom
    dat je opnieuw begint is zeker goed om te horen hou me op de hoogte van al je vorderingen en als ik je ergens mee kan helpen schroom niet en beter twee keer vragen als alles verkeerd doen
    mvg martijn

6. Hoegaarden

Hoegaarden

Lid geworden:
    21 jan 2009
    Bereid je voor op het bouwen van een goede transportkist Tom.
    Boot wordt net zo zwaar als mijn blauwe boot; 45,5 kg op de waterlijn.
    Alvast accu's sparen is dus geen overbodige luxe :rolling:

7. articcie

articcie

Lid geworden:
    13 feb 2011
    Pim, ik ga echt niet meer klooien haha, dat is ook 1 van mijn leerpunten geweest bij dit project. Er is altijd wel iemand die het "foutje"al een keer gemaakt heeft, zodat ik die kan overslaan ;) Die kist zal geen overbodige luxe zijn denk ik zo..bedankkt zover Pim en Martijn voor het aanbieden van hulp mocht dit nodig zijn.Top!

Groetjes Tom

8. Thomas_W

Thomas_W

Lid geworden:
    18 feb 2014
    Jammer dat je het gaat weg doen, zag er mooi uit en je hebt me zeker geinspireerd voor mijn eigen projectje (een kleine offshore tug zonder tekeningen) maar mijn vraag was eigenlijk, wat voor karton heb je gebruikt voor de romp? want ik zoek nog een mooi materiaal om mijn spanten mee te bekleden.
    (ben nog beetje onervaren) en hoe heb je precies de spanten van de boeg gedaan, daar zit ik ook knel.

m.v.g.
    Thomas

9. Hoegaarden

Hoegaarden

Lid geworden:
    21 jan 2009
    Tom, ik zat nog even zo je verslag door te lezen. Als ik alvast een tip mag geven... Gebruik dan voor je opbouw dun polystyreen (0,5-0,75 mm) om je ramen in te snijden. Dit gaat zonder een freesbank veel makkelijker met normale tools dan het dikke spul. Hierna kan je het dan verstevigen met een plaat 1 mm erachter waarin de ramen wat ruimer zijn uitgesneden en dus niet door het gat te zien zijn. Raambakken erin en klaar!

Als je het toch in 1 dikke plaat wilt doen, boor dan op de hoeken 4 gaatjes en werk van hieruit om de ramen eruit te snijden. Als je eenmaal een zaagsnede hebt is even breken voldoende.
    Zet de buitenzijde compleet in de spuitplamuur en schuur het netjes glad met fijn schuurpapier en water, wees hier kritisch in!

Voor het stuurhuis zou ik het dunne materiaal verstevigen met kokers of T-profielen die gewoon op maat verkrijgbaar zijn of zo snel mogelijk je plexiglas ramen erin voor de stevigheid.

Gr.
    Pim

Deel Deze Pagina