Pro10 Zelfbouw Project...

Nog even een paar foto's van de auto met alle electronica erin...

Alleen de accu's erin leggen en hij is "ready to race"!!!

P235-CS2012005.jpg


P235-CS2012006.jpg
 
Hee Joost,

Gave oplossing zo met die dempers en veren voor de zijkant.
Zou dat ook een beetje werken voor een link auto?
 
Ik denk dat het wel werkt voor een link auto ook. Als ik kijk naar mijn T-bar zit er geen tweak schroeven meer in dus in mijn geval werkt de T-bar alleen maar als verbinding tussen de rearpod en het chassis. Niks meer of minder dus dan wat een link auto heeft.

Niels kwam toch aardig rond volgens mij met 2x eerste plek op de eerste ZAC. Als je puur theoretisch gaat kijken naar hoe een link auto geveerd en gedempt wordt en dan dit systeem ernaast is uiteindelijk de werking exact hetzelfde.

Sommige 1:1 auto's hebben een losse demper en een losse veer aan de achterzijde en andere auto's werken met een demper en veer ineen. Maar de werking is uiteindelijk hetzelfde.

Ik denk dus dat het wel degelijk werkt op een link auto. Het idee zit al in de pc namelijk voor een 200mm WGT chassis.
 
welk tekenprogramma gebruik jij ik wil zelf ook een auto maken en heb niet zo'n tekenprogramma.
 
Klopt, ik heb AutoCAD '09 op de pc staan. Solidworks is inderdaad ook een erg mooi stukje software. Beide zijn vrij prijzig als je ze wil aanschaffen. Soms moet je een beetje mazzel hebben met de mensen die je kent. ;)
 
op de computer op school hebben we wel bcad maar geen autocad dus nog even vragen aan een paar mensen die ik ken of een van hun solidworks of autocad heeft.
 
Lol@Robert.....Ik heb joost wel met de nieuwe voorwiel ophanging zien rijden maar heb er geen foto's van gemaakt.
Misschien dat hij hier zelf het 1 en ander over kan vertellen.
Het is in iedergeval geen 10R5.1 geworden;)

Mvg Roy
 
is deze update al uitgevoerd??

Nog niet volledig nee. Daarvoor heb ik nog wat lagers nodig die ik steeds maar niet bestel haha... Dus als iemand nog 4 lagers over heeft (3/16 x 5/16") dan hou ik me aanbevolen...

Robert heeft óók gelijk hoor maar dat is alleen een WGT en geen Pro10 update ;)
 
De onderdelen voor de update zijn binnen... Nu nog even de tijd vinden om het te monteren en foto's te maken... Meer info volgt... :D
 
Okee... De update aan de voorophanging is een feit!

Voor de update heb ik de R5.1 voorophanging gepakt van de RC10R5.1

Hier de ophanging zoals hij was, het gaat hier om de nieuwe R5.1 ophanging met de V2 onderste draagarmen. Verdere onderdelen komen van CEFX en CRC.

P1060457_zps96809b95.jpg


Links de OEM R5.1 ophanging, rechts de ophanging gestripped, hier zie je ook goed de V2 draagarmen.

P1060458_zpsd7e8673c.jpg


De bovenste draagarm gemonteerd met een andere upper eyelet (Asso).

P1060459_zpse60f2040.jpg


CEFX kingpin, CEFX vooras en stuurarm, CRC veer en cup + E-clip.

P1060461_zps50f5892d.jpg


CEFX stuurarm en vooras met links de inline as. Makkelijk te wisselen tussen beide straks.

P1060462_zps84e1a3dc.jpg


Het geheel gemonteerd op de ophanging, ziet erg goed uit vind ik zelf.

P1060463_zps43bc27e4.jpg


De ophanging gemonteerd op de auto, in dit geval de RC10R5.1 maar zo komt hij uiteraard ook op de P235-CS te zitten.

P1060464_zpsbfe399f2.jpg


P1060465_zpsc302d1c4.jpg


Het voorwiel gemonteerd op de auto, grotere lagers (3/16 x 5/16) en een boutje om alles vast te zetten ipv een moertje.

P1060466_zps37f7d14f.jpg


Al met al ziet alles er strak en netjes uit en het loopt allemaal mooi. Ik heb meteen de complete verenset van CRC besteld zodat ik keuze heb uit vijf hardheden veren. Alles bij elkaar is het geen goedkope update maar ik ben er wel zeer tevreden mee en dat telt ook vind ik... :D
 
Joost, ik zie dat je "inline" en "offset" / "trailing" wielblokjes hebt, waarom installeer je niet de "inline" versie?
Je krijgt dan een bak meer stuur, waar je ff aan moet wennen, maar wat je wel veel snellere rondentijden op gaat leveren als je er eenmaal aan gewend ben......
 
Back
Top